Zonnepanelen

Zonnepanelen 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef Ronaldjes
    8 euro per maand. Neem aan dat het per paneel is. Dus uiteindelijk betalen je wat meer. Dan is het een rekensom. En aangezien de salderingsregeling eraan komt (even googlen) is het voor huurders in de toekomst volgens mij niet meer rendabel om panelen aan te schaffen.

    Hoor graag als je meer info hebt.


    Ik betaal € 10 per maand voor 6 panelen, dus niet per paneel. Loont vooralsnog prima. De salderingsregeling is nu van toepassing, die wordt afgeschaft in de toekomst.
  2. Ronaldjes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ronaldjes
    quote:
    Dit schreef Djouni


    Ik betaal € 10 per maand voor 6 panelen, dus niet per paneel. Loont vooralsnog prima. De salderingsregeling is nu van toepassing, die wordt afgeschaft in de toekomst.


    Hier in het dorp betalen ze per paneel. €2,50 ofzo. 10x€2,50= €25,- €25x12= €300,- per jaar. Dus dan loopt het snel in de papieren en is het maar de vraag of je het na afschaffing (had het idd verkeerd geschreven;) ) van de salderingsregeling nog terug verdiend
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Ronaldjes
    Hoe de kabels worden weggewerkt hangt natuurlijk van jouw huis af.

    Je kunt een omvormer hebben, deze heeft meestal geen ventilator maar de electronica maakt een hoog fluitend geluid. Word er blij van als ik hem hoor ik de ochtend. Want dan is ie voor mij centjes aan het verdienen whahaha

    Of je hebt omvormers achter de panelen, echter weet niet zeker of je dan ook nog wat binnen hebt.

    Denk dat je firma gewoon op de koffie moet uitnodigen voor meer info 😊



    Haha, de firma wil niet eerst langskomen. Op de dag zelf mag ik ze bij de kladden grijpen;).

    Kosten zijn €1,00 per paneel, dus €8,00 in de maand.
    Omvormers zitten aan het paneel zelf.
    Alleen de kabel is misschien nog een issue.

    En eventueel het internet mocht dat slechter worden.
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Dat had ik niet gedacht! Dacht dat ze op huurwoningen meestal niet het duurste gebuikten.


    Wat je krijgt zijn volgens mij dan zonnepanelen met elk een eigen optimizer. Dit kun je inderdaad zien als een soort klein omvormertje. Wat het doet is, dat als 1 of meerdere panelen schaduw vangen de andere panelen toch optimaal presteren. Dit is dus beter dan dat ze in serie worden geschakeld. Als er dan nl. 1 of 2 minder presteren heeft dat effect op alle panelen. Daarnaast komt er nog steeds een omvormer in de woning. Als er stroom wordt opgewekt, hoor je bij aanvang even kort klikken, evenals wanneer het stroom opwekken stopt als het te donker is. Verder hoor je geen enkel geluid.
    Ik heb dit systeem inmiddels 4 jaar op/in mijn woning.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Dit is niet van het bedrijf van het hier gaat installeren, maar ze leggen de verschillende vormen hier wel goed uit.
    >>LINK<<


    Ik neem dus aan dat ik de tweede soort krijg, en dat Erna de derde soort heeft.









  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Ronaldjes


    Hier in het dorp betalen ze per paneel. €2,50 ofzo. 10x€2,50= €25,- €25x12= €300,- per jaar. Dus dan loopt het snel in de papieren en is het maar de vraag of je het na afschaffing (had het idd verkeerd geschreven;) ) van de salderingsregeling nog terug verdiend



    Gaat om een huurwoning, niet om een koopwoning.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Ronaldjes


    Hier in het dorp betalen ze per paneel. €2,50 ofzo. 10x€2,50= €25,- €25x12= €300,- per jaar. Dus dan loopt het snel in de papieren en is het maar de vraag of je het na afschaffing (had het idd verkeerd geschreven;) ) van de salderingsregeling nog terug verdiend


    De salderingsregeling is alleen van toepassing als je over 1 jaar genomen meer hebt teruggeleverd aan het electriciteitsnet dan je verbruikt hebt.
    Dus als je minder of gelijke hoeveelheid electriciteit opwekt met je zonnepanelen dan je verbruikt, heb je helemaal niets met de salderingsregeling te maken.

    Het blijft dus nog steeds gunstig om zelf stroom op te wekken dmv zonnepanelen. Alleen het teveel gemaakte wordt straks op een andere manier vergoed.
    Een te grote hoeveelheid zonnepanelen op je dak wordt straks dus minder voordelig, maar helpt nog steeds in het drukken van de kosten.
    En de salderingsregeling wordt vanaf 2023 afgebouwd (hoe is nog niet bekend gemaakt) tot in 2031 een volledig nieuwe regeling van kracht is. Hoe die er uit komt te zien is ook nog niet bekend. Maar je zal nog steeds een vergoeding krijgen voor het te veel geleverde energie in 1 jaar, maar niet tegen dezelfde voorwaarden als je energie afneemt van het net.

    Als je dus meer dan 300euro stroom per jaar verbruikt (met bovenstaande huurprijzen) ben je dus nog steeds voordeliger uit als je voldoende panelen op je dak krijgt.
  8. vanya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van vanya
    Ik heb een huurhuis en sinds december 2020 8 Zonnepanelen op het dak.
    Per maand betaal ik €20 voor de zonnepanelen.

    Dus best wel veel als ik het zo terug lees hier.

    Hoe kan ook, ik blij ze op het dak liggen!
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    De salderingsregeling is alleen van toepassing als je over 1 jaar genomen meer hebt teruggeleverd aan het electriciteitsnet dan je verbruikt hebt.
    Dus als je minder of gelijke hoeveelheid electriciteit opwekt met je zonnepanelen dan je verbruikt, heb je helemaal niets met de salderingsregeling te maken.

    Het blijft dus nog steeds gunstig om zelf stroom op te wekken dmv zonnepanelen. Alleen het teveel gemaakte wordt straks op een andere manier vergoed.
    Een te grote hoeveelheid zonnepanelen op je dak wordt straks dus minder voordelig, maar helpt nog steeds in het drukken van de kosten.
    En de salderingsregeling wordt vanaf 2023 afgebouwd (hoe is nog niet bekend gemaakt) tot in 2031 een volledig nieuwe regeling van kracht is. Hoe die er uit komt te zien is ook nog niet bekend. Maar je zal nog steeds een vergoeding krijgen voor het te veel geleverde energie in 1 jaar, maar niet tegen dezelfde voorwaarden als je energie afneemt van het net.

    Als je dus meer dan 300euro stroom per jaar verbruikt (met bovenstaande huurprijzen) ben je dus nog steeds voordeliger uit als je voldoende panelen op je dak krijgt.


    Het klopt niet wat je hier schrijft.

    Je hebt altijd te maken met de salderingsregeling.
    Immers op het moment dat je stroom opwekt, maak je dit niet altijd gelijk op. Verbruik en opwekken van stroom lopen immers niet 1 op 1 gelijk. Denk aan bv werkdagen en je niet thuis bent.

    En dus wordt op dat moment het opgewekte stroom direct terug geleverd aan het net. Als je in de avond of nacht verbruikt, wek je niet op op dat moment en dus neem je stroom af van het net voor gebruik.

    Voor de opgewekte en terug aan het net geleverde stroom ontvang je momenteel net zoveel vergoeding, als dat je betaalt voor de afgenomen stroom. Dit is de salderingsregeling (het wordt tegen elkaar weggestreept). Je hebt hier dus altijd mee te maken.

    Lever je momenteel meer stroom per jaar terug aan het net dan dat je hebt afgenomen in een jaar, krijg je hiervoor overigens ook nu al een veel lagere vergoeding. Meestal rond de 7 cent per kwh. Dit teveel kan immers nergens meer mee worden gesaldeerd.

    Na afschaffing van de salderingsregeling (na 2023 vooralsnog) zal je voor elke kwh terug geleverd aan het net de veel goedkopere vergoeding ontvangen, terwijl je voor elk afgenomen kwh de volle prijs betaalt. Zaak is dan om zoveel mogelijk het verbruik af te stemmen met het moment van opwekking, maar dat kan natuurlijk lang niet altijd.
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Dit is niet van het bedrijf van het hier gaat installeren, maar ze leggen de verschillende vormen hier wel goed uit.
    >>LINK<<


    Ik neem dus aan dat ik de tweede soort krijg, en dat Erna de derde soort heeft.


    Oké. Het systeem met mini omvormers kende ik niet. Maar lees ook dat de ene firma ermee is gestopt en de andere failliet is. Zijn er nog andere? Misschien nog eens navragen. Dan weet je het maar zeker.
Terug naar de lijst