Bewijs inschrijving mbo?

Bewijs inschrijving mbo? 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef fresia
    Bedoel je de fiscale scholierenregeling? Zodat ze geen loonheffing inhouden? Dat is toch niet verplicht?
    Maar misschien is een studentenpas voldoende bewijs?
    Uiteindelijk is hij zelf verantwoordelijk voor het betalen van belasting, niet de werkgever


    1. De werkgever is inhoudsplichtig: oftewel verplicht om loonbelasting in te houden op het ontvangen loon en af te dragen aan de belastingdienst.

    2. De scholierenregeling is voor toepassing van de kwartaaltabel. Dit betekent niet dat bruto netto is/wordt. Het ligt eraan hoeveel er verdiend wordt.

    3. Er hoeft geen bewijs overlegd te worden voor toepassing van de regeling. Een volledig ingevuld formulier /verzoek voor toepassing is voldoende.

    Ik lees nu dat je je zoon hebt geadviseerd om het model van de belastingdienst in te vullen. Lijkt mij wijs. Werkgever mag niet om bewijs van inschrijving vragen, dus hoeft ook niet overlegd te worden.
    6 jul '21 - 20:31:08 / 6 jul '21 - 21:00:13
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Duidelijk. Punt drie zou het formulier zijn wat ik nu aan zoon heb geadviseerd. De online tool zal dat formulier ook gebruiken waarschijnlijk en wil bewijs. Komt vast goed.

    Antwoord op mijn vraag waar vindt hij zijn bewijs van inschrijving heb ik nu nog steeds niet, Hahaha. En heeft hij ook nog niet gevonden. Het formulier van de Belastingdienst vraagt niet om bewijs.

    Punt twee verklaart waarom dochter soms toch belasting betaalt. Dat hebben wij ons wel eens afgevraagd. Ze krijgt het wel weer terug het jaar er op. Zijn altijd de zomer maanden wanneer dit speelt. Dan werkt ze meer en verdient ze meer.
  3. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    quote:
    Dit schreef Dayenne


    Punt twee verklaart waarom dochter soms toch belasting betaalt. Dat hebben wij ons wel eens afgevraagd. Ze krijgt het wel weer terug het jaar er op. Zijn altijd de zomer maanden wanneer dit speelt. Dan werkt ze meer en verdient ze meer.


    Klopt, en je moet extra oppassen als je meerdere baantjes naast elkaar hebt omdat elke werkgever van de tabel uitgaat. Hier speelt dat bij zoon, hij heeft daarvoor weer een formulier ingevuld dat ze juist geen rekening houden met scholierenregeling en loonheffingskortingen
  4. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef fresia


    Klopt, en je moet extra oppassen als je meerdere baantjes naast elkaar hebt omdat elke werkgever van de tabel uitgaat. Hier speelt dat bij zoon, hij heeft daarvoor weer een formulier ingevuld dat ze juist geen rekening houden met scholierenregeling en loonheffingskortingen


    'De tabel' wordt altijd toegepast. Je bedoelt dat de loonheffingskorting niet bij meerdere werkgevers moet worden toegepast.
    De tabel vermeldt de in te houden loonbelasting met en zonder toepassing van de loonheffingskorting.
  5. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    quote:
    Dit schreef Djouni


    'De tabel' wordt altijd toegepast. Je bedoelt dat de loonheffingskorting niet bij meerdere werkgevers moet worden toegepast.
    De tabel vermeldt de in te houden loonbelasting met en zonder toepassing van de loonheffingskorting.


    Klopt, dat bedoelde ik inderdaad. Was een beetje lastig typen met een kitten dat (voor t eerst) uitgebreid op mij lag te slapenSmile.

  6. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef fresia


    Klopt, dat bedoelde ik inderdaad. Was een beetje lastig typen met een kitten dat (voor t eerst) uitgebreid op mij lag te slapenSmile.



    Met een kitten op schoot is alles je bij voorbaat vergevenSmile

    (Ik ben een beetje boel jaloers maar begin niet meer aan huisdieren...ben te veel weg)
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Dochter kreeg het via haar schoolmail
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef fresia


    Klopt, en je moet extra oppassen als je meerdere baantjes naast elkaar hebt omdat elke werkgever van de tabel uitgaat. Hier speelt dat bij zoon, hij heeft daarvoor weer een formulier ingevuld dat ze juist geen rekening houden met scholierenregeling en loonheffingskortingen

    Ja dat heeft dochter idd ook gedaan tijdens haar betaalde stages. Ze werkte daarnaast ook nog haar bijbaan.
  9. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Duidelijk.
    Antwoord op mijn vraag waar vindt hij zijn bewijs van inschrijving heb ik nu nog steeds niet, Hahaha. En heeft hij ook nog niet gevonden. Het formulier van de Belastingdienst vraagt niet om .


    Inloggen bij DUO, ik denk dat je het daar kunt vinden. Dat al geprobeerd?
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef mtriviant


    Inloggen bij DUO, ik denk dat je het daar kunt vinden. Dat al geprobeerd?

    Ja lijkt mij ook, zal het nogmaals tegen zoon zeggen.
  11. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Anders morgen even de administratie van school bellen....die kunnen het bewijs van inschrijving geven.
  12. Jane73
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jane73
    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Anders morgen even de administratie van school bellen....die kunnen het bewijs van inschrijving geven.

    +1 als het niet via studielink gaat, is het bewijs van inschrijving op te vragen bij de administratie van de onderwijsinstelling.
Terug naar de lijst