Hondenkar

Hondenkar  

Onderwerp van happy-56

Terug naar de lijst
  1. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Graag zou ik Luna mee willen nemen met de rolstoelhandbike naar haar favoriete plekjes.
    Je ziet zoveel leuke hondenkarren, maar die worden bevestigd aan bv een zadelpen en bij de wielen?
    Maar heb geen zadel en de wielen klik ik een vast frame.
    Ik heb wel een soort van as, naar de wielen lopend,
    onder de zitting van mijn rolstoel en achter mijn rugsteun loopt ook een vaste stang

    Zou aan 1 van beiden bv een speciale adapter bevestigd kunnen worden? Zo ja, wat voor 1?
    Of misschien heeft iemand nog een veel beter idee om Luna te vervoeren..
    Ze is 10/11 kilo en ongeveer 40 cm hoog
    Plaatje
    Plaatje
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Een hondenkar die aan de zadelpen wordt vastgemaakt, als die koppeling een kwartslag gedraaid kan worden (zou je in de winkel kunnen vragen) dan kan hij hoogstwaarschijnlijk aan je beugel aan de achterzijde vastgemaakt worden.
    Zit je alleen met de hoogte dat een zadelpen waarschijnlijk hoger zit dan de beugel op je rug. Maar denk dat een goede fietsenmaker hier wel naar kan kijken.
  3. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Zou het bedrijf waar je rolstoelhandbike vandaan komt daar geen oplossing voor weten? Die hebben die vraag vast al eens eerder gehad.
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Eric1
    Zou het bedrijf waar je rolstoelhandbike vandaan komt daar geen oplossing voor weten? Die hebben die vraag vast al eens eerder gehad.


    Toen ik nog in de revalidatietechniek werkte, hebben wij deze vraag inderdaad wel eens gehad. Ik kan me herinneren dat één van onze techneuten toen een speciale beugel gemaakt had waaraan de hondenkar bevestigd kon worden. Was toen (ca. 15 jaar geleden) echt maatwerk en dus een dure oplossing, maar sindsdien zijn er vele nieuwe ontwikkelingen op de markt gekomen. Gewoon vragen aan jouw leverancier, voor hen zijn dit de leuke vragen Smile
  5. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    >>LINK<<

    Hier zie je iemand die een trekstang heeft laten maken. Jammer dat het nogal oude posts zijn.
  6. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Dit bedrijf zie onderstaande link heeft de aanpassing in de auto gemaakt zodat mijn broer met zijn rechterhand de richting aanwijzer kan bedienen, zijn linkerarm is verlamd.
    Zij zijn heel meedenkend en klantvriendelijk. Wie weet hebben zij een goede oplossing voor de hondenkar.
    >>LINK<<
  7. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    Dank jullie wel voor de tips, ga me er even verder in verdiepen
    Had me een beetje uit het veld laten slaan omdat een paar fietsenmakers afwijzend reageerden
Terug naar de lijst