Kun je over schoolbordverf heen schilderen?

Kun je over schoolbordverf heen schilderen? 

Onderwerp van Yvonne-

Terug naar de lijst
  1. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Ik wil de kamerdeur van de kamer van dochter schilderen. Ze is nu 14 en wel over de periode 'finding Nemo' en schoolbordverf heen...al een poosje overigens, maar ik zag nogal op tegen de klus.

    Ik heb de deur inmiddels uit de schanieren gelicht en op schragen gelegd, de deur is stickerlijmvrij en ik ben wezen schuren. Maar nu zit er ook een vlak op wat geschilderd is met schoolbordverf. Ik heb deze ook flink zitten opschuren, wat een stof komt daarvanaf zeg, maar moet dit er helemaal af geschuurd worden? En moet ik eerst de deur gronden voordat ik deze wit kan lakken of kan ik er direct overheen?
    Plaatje
  2. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    quote:
    Dit schreef Yvonne-
    Ik wil de kamerdeur van de kamer van dochter schilderen. Ze is nu 14 en wel over de periode 'finding Nemo' en schoolbordverf heen...al een poosje overigens, maar ik zag nogal op tegen de klus.

    Ik heb de deur inmiddels uit de schanieren gelicht en op schragen gelegd, de deur is stickerlijmvrij en ik ben wezen schuren. Maar nu zit er ook een vlak op wat geschilderd is met schoolbordverf. Ik heb deze ook flink zitten opschuren, wat een stof komt daarvanaf zeg, maar moet dit er helemaal af geschuurd worden? En moet ik eerst de deur gronden voordat ik deze wit kan lakken of kan ik er direct overheen?


    Nou sowieso eerst in de grondverf!
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb de deur van zoons oude slaapkamer gelijk overgeschilderd. Op de hele deur zat fel blauwe schoolbordverf.
    Eerst schoongemaakt met St Marc, licht opschuren, stofvrij maken, gelijk nieuwe laag verf erop. Na drogen 1e laag verf nog een 2e laag verf en klaar. Deur is nu heel licht groen en zit strak in de lak.
  4. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Zwarte schoolbord verf er overheen?

    Mijn dochter hft 1 deur van een inbouw kast met zwarte schoolverf. Helemaal cool 😎
  5. Ik zou het zeker eerst schuren, afnemen en dan gronden dan komt het goed.


  6. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    Hoi hoi het is gelukt!
    Eerst gegrond en toe 2x gelakt. Best trots op mijzelf....
Terug naar de lijst