Reparatie lekkage dak niet goed gedaan

Reparatie lekkage dak niet goed gedaan 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Een aantal weken geleden had ik natte plekken op het plafond in mijn slaapkamer. Een lekke dakgoot dacht ik. Precies tijdens de bouwvak en lastig een bedrijf te vinden.
    Nadat er iemand was komen kijken, bleek het niet de dakgoot te zijn, maar verschoven nokvorsten. Ook waren de pannen vastgezet met cement wat inmiddels op verschillende plekken aan het afbrokkelen was. Reparatie afgesproken en die is eind augustus gedaan.

    Gisteravond droop op dezelfde plek water naar beneden en waren de plekken op het plafond groter geworden. Niet/niet goed gerepareerd dus.
    Meteen foto's gestuurd naar het bedrijf dat de reparatie uitgevoerd heeft, maar eigenlijk heb ik nu geen vertrouwen in hen.

    Wat kan ik nu het beste doen, welke stappen moet ik nemen? Kan de verzekering hier een rol in spelen?
    Moet ik het bedrijf het eerst op laten lossen of kan ik mijn geld terugeisen en alles door een ander laten doen? Ik vermoed dat ik dan hogere kosten krijg doordat het prutswerk van een ander opgelost moet worden.

    Help Smile
  2. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Lekkage is waardeloos. Ik schakelde altijd verzekering in. Zou verder kijken waar het bedrijf mee komt. Afwachten hoe ze reageren ook. Gaan ze zaniken en afschuiven dan zou ik mijn geld terug vragen en het niet meer vertrouwen. Komen ze snel en lossen ze het alsnog goed ip dan is dat de beste optie denk ik.

    Maar dus wel in samenspraak met verzekering. Zodat je dekking blijft.

  3. Morgenmiddag komen ze langs. Uit hun reactie bleek dat ze zich niet echt verantwoordelijk voelen "wij hebben verder nergens aan gezeten als alleen aangesmeerd" Dat boeit mij eigenlijk niet, als ik iemand inhuur om een lekkage te verhelpen, verwacht ik niet dat het water een paar weken later op dezelfde plek naar binnen stroomt.
    Als ze nu iets doen weet ik pas na een volgende hoosbui of het geholpen heeft.

    Verzekering ga ik morgen contacten.
    Wat een gedoe heb je van zoiets, k*tzooi Smile
  4. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Lekkere reactie dus. Blijf inderdaad scherp. Zij hebben het dus niet verholpen, klaar. Dar is gewoon garantie op werkzaamheden, punt.

    Kan je er met een tuinslang bij? Dan kunnen ze het zelf testen.

  5. quote:
    Dit schreef daro

    Kan je er met een tuinslang bij? Dan kunnen ze het zelf testen.

    Nee, met geen mogelijkheid.
  6. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Dat is waardeloos zeg. Sterkte. Volgens mij kan je vanuit de verzekering soms ook een expert laten komen trouwens.
Terug naar de lijst