Bijstand en alimentatie

Bijstand en alimentatie  

Onderwerp van Annemieke35

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Annemieke35
    Het leven is geweldig

    Toon alleen de berichten van Annemieke35
    Vast wel iemand met ervaring hier: iemand ontvangt een bijstandsuitkering en krijgt alimentatie voor zoon. Zoon wordt 18 en alimentatie gaat naar rekening zoon. Verandert er dan iets in de bijstandsuitkering? En hoe zit het met het geld dat zoon verdient met bijbaantje? Leidt dat tot vermindering van de uitkering, of pas boven een bepaalde drempel? Ik heb al gegoogled, maar kwam er niet goed achter.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als de zoon naar school of uni gaat, telt het inkomen niet mee. Ook bij bbl. Tot max €1060 pmnd. Verdient hij meer, dan wordt dat gekort op de bijstand. Stufi is geen inkomen voor de bijstand.

    Hoe het zit met alimentatie kan ik zo gauw niet vinden. Ik kan me indenken dat het gezien wordt als inkomsten kind en je dan dus met die max 1060 zit.
  3. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    >>LINK<<'

    Artikel 31
    2 Niet tot de middelen van de belanghebbende worden gerekend:
    V

    een uitkering tot levensonderhoud op grond van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek die de belanghebbende jonger dan 21 jaar van zijn ouder of ouders ontvangt, voor zover deze uitkering op grond van artikel 12 reeds in aanmerking is genomen bij de vaststelling van het recht op bijzondere bijstand;

    Als je op de link drukt en dan de andere link in de tekst kom je bij artikel 31 uit. Zoals ik weet telt zijn kinderalimentatie dan niet mits hij hem op zijn eigen bankrekening ontvangt. het alelrbeste kan ej je consulent bellen van de gemeente en het direct vragen dan weet je hoe het beleid is en heb je meer zekerheid.
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Let wel eventueel op je huurtoeslag
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Let wel eventueel op je huurtoeslag

    Daarvoor kun je de rekenhulp toeslagen gebruiken. Vul verschillende mogelijke jaar inkomen in voor de zoon en maak m telkens een jaar ouder. Dan kun je zien wanneer welk inkomen een rol speelt voor de toeslagen. Stufi is voor de toeslagen geen inkomen.

Terug naar de lijst