Slecht beeld Ziggo bij Formule 1 

Onderwerp van AnnePA

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    Zijn er meer mensen die bij Ziggo, kanaal 14, tijdens de formule 1 races heel slecht beeld met blokjes hebben?Smile

    Andere zenders nergens last van

    Kanaal 14 is dus het Ziggo kanaal waar je “gratis” de F1 kunt kijken, ik heb geen (duur) Ziggo Sport abbonnement meer.

    Iemand tips?

    Ziggo zegt dat het aan mijn verbinding ligt, maar op alle andere zenders dus nergens last van...Smile
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dit probleem hoorde ik in mijn tijd op de Ziggo helpdesk erg vaak. Meestal zijn er nog wat zenders die dan last hebben van blokkerig beeld (afhankelijk van de andere storing zenders ligt het aan het één of het ander). 9 van de 10x is interferentie het probleem. Vervang de coax kabel voor een zwaardere variant van betere kwaliteit (hirschmann), dat scheelt al een stuk. Zo kort mogelijk vanaf de hoofd aansluiting naar je tv kastje.

    Kanaal 14 was een paar jaar geleden een stand alone kanaal (oftewel geen andere zenders die problemen gaven). Net5 en sbs9 zitten op zelfde streng, zie ik. Heb je weer blokjes, check deze kanalen dan ook.

    *Interferentie is de invloed van straling van buitenaf op de coax kabel. Zodra er beschadigingen in de kabel zijn of de kabel van matige kwaliteit is, fungeert de hele coax kabel als een soort van antenne en verstoort daarmee het signaal. Interferentie wordt veroorzaakt door de Digitenne zendmast (zeker als er één vlakbij staat), mobiele telefoons die op 4g zitten (wie zit dat niet tegenwoordig, vliegtuigstand op alle mobielen zou dan helpen), magnetron die aan staat. Om maar wat te noemen. In alle gevallen is een betere categorie kabel de oplossing.
  3. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dit probleem hoorde ik in mijn tijd op de Ziggo helpdesk erg vaak. Meestal zijn er nog wat zenders die dan last hebben van blokkerig beeld (afhankelijk van de andere storing zenders ligt het aan het één of het ander). 9 van de 10x is interferentie het probleem. Vervang de coax kabel voor een zwaardere variant van betere kwaliteit (hirschmann), dat scheelt al een stuk. Zo kort mogelijk vanaf de hoofd aansluiting naar je tv kastje.

    Kanaal 14 was een paar jaar geleden een stand alone kanaal (oftewel geen andere zenders die problemen gaven). Net5 en sbs9 zitten op zelfde streng, zie ik. Heb je weer blokjes, check deze kanalen dan ook.

    Oke dank je, ik ga die hirschmann kabel kopen, zou heel fijn zijn dat dat het is.....nu mis ik vaak de mooiste inhaalacties van Max...Smile
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef AnnePA

    Oke dank je, ik ga die hirschmann kabel kopen, zou heel fijn zijn dat dat het is.....nu mis ik vaak de mooiste inhaalacties van Max...Smile

    Goed idee. Zorg er voor dat de stekkers er al aan zitten, koop evt ook nieuwe stekkers.

    Hier vindt je kabels met stekkers er aan die ook goed tegen 4g werken: >>LINK<<

    Deze stekker moet je zeker niet hebben!!
  5. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Goed idee. Zorg er voor dat de stekkers er al aan zitten, koop evt ook nieuwe stekkers.

    Hier vindt je kabels met stekkers er aan die ook goed tegen 4g werken: >>LINK<<

    Deze stekker moet je zeker niet hebben!!


    Ik ga er naar kijken, dank!

    Ik heb deze gevonden, is dat wat denk je?
    Plaatje
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef AnnePA


    Ik ga er naar kijken, dank!

    Ik heb deze gevonden, is dat wat denk je?

    Absoluut!! Smile
  7. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Absoluut!! Smile

    Mooi!Smile
  8. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    Hier geen probleem met kanaal 14 van Ziggo. Wat voor een ontvanger gebruik je? Zelf heb ik een Next (daar kan 4K mee worden gekeken wanneer je TV daar ook geschikt voor is), de coaxkabel die bij dat apparaat wordt meegeleverd voldoet ook prima.

    Helpt de tip van Dayenne niet dan zou je een kijkje kunnen nemen bij de eigen community van Ziggo - zie >>LINK<<. Mijn ervaring is dat je daar prima wordt geholpen door andere Ziggo gebruikers en ook door eigen Ziggo medewerkers.

    Succes met het verhelpen van je probleem!
  9. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA

    quote:
    Dit schreef Jans
    Hier geen probleem met kanaal 14 van Ziggo. Wat voor een ontvanger gebruik je? Zelf heb ik een Next (daar kan 4K mee worden gekeken wanneer je TV daar ook geschikt voor is), de coaxkabel die bij dat apparaat wordt meegeleverd voldoet ook prima.

    Helpt de tip van Dayenne niet dan zou je een kijkje kunnen nemen bij de eigen community van Ziggo - zie >>LINK<<. Mijn ervaring is dat je daar prima wordt geholpen door andere Ziggo gebruikers en ook door eigen Ziggo medewerkers.

    Succes met het verhelpen van je probleem!

    Dank je Jans

    Ik gebruik zelf een oude modem en oude mediaplayer (Humax) van Ziggo zelf, zij zeggen (natuurlijkSmile) dat die nog goed zijn.

    Ik heb de coax kabel die Dayenne adviseerde, besteld. Daarna ga ik jouw tips proberen als de kabel niet helptSmile
Terug naar de lijst