2Gplus maatregel in Duitsland

2Gplus maatregel in Duitsland 

Onderwerp van Yaris

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Die dekt dat al lang niet meer


    Nee, precies.
  2. Bericht van Inge_ is op 18-12-2021 om 16:15:24 uur verwijderd door Inge_.

    Reden: Laat maar

     
  3. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    Vind het echt enorm sneu voor ze. Tot september gewacht met boeken. Ze hebben eind december jubileum van 2 jaar Smile en willen dat in Berlijn samen vieren.

  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Die dekt dat al lang niet meer

    Ow.
  5. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Die dekt dat al lang niet meer


    Maar vaak kan je bij het boeken een optie gratis annuleren aangeven. Vaak tot een dag van tevoren. Maar daar moet je bij het boeken al op letten. Dus ik hoop dat ze dat gedaan hebben, wel verstandig in deze tijd.
  6. Annette62
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Annette62
    quote:
    Dit schreef Piep


    Maar vaak kan je bij het boeken een optie gratis annuleren aangeven. Vaak tot een dag van tevoren. Maar daar moet je bij het boeken al op letten. Dus ik hoop dat ze dat gedaan hebben, wel verstandig in deze tijd.


    Ja, mijn zoon en ik hopen in april volgend jaar naar Berlijn te gaan. Dit jaar en vorig jaar ging het niet door vanwege corona. Ook nu hebben we weer een hotel geboekt, dat we tot 2 dagen van te voren kosteloos kunnen annuleren.

    Yaris, inderdaad sneu voor je zoon en vriendin.
  7. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Piep


    Maar vaak kan je bij het boeken een optie gratis annuleren aangeven. Vaak tot een dag van tevoren. Maar daar moet je bij het boeken al op letten. Dus ik hoop dat ze dat gedaan hebben, wel verstandig in deze tijd.


    Ze zijn helaas zo knieperig geweest om dat niet te doen bij het reserveren van hotel. Heel stom Smile Maar ja, eigen keuze...
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wij gaan in lockdown, Duitsland niet.

    Vlucht kan verplaatst worden.
  9. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Wij gaan in lockdown, Duitsland niet.

    Vlucht kan verplaatst worden.


    Klopt, maar als je zonder negatieve test geen horecagelegenheid in mag...En wie welke maatregelen daar nog volgen.

    Geen idee of ze de vlucht (zonder hoge kosten) kunnen verplaatsen.
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik ben vorige week nog in Duitsland geweest net over de grens.
    2G+ in de restaurants is de standaard.

    Je mag dus alleen binnen eten en of naar toilet als je bent gevaccineerd en je een negatieve test (velen eisen de PCR test van max 48 uur oud) kunt laten zien of inmiddels de boostervaccinatie hebt gehad. Daarnaast ben je verplicht een FFP2 masker te dragen. Mag aan tafel af.

    Weet niet hoe lang ze gaan, maar ze zouden dus kunnen overwegen om zo kort mogelijk voor vertrek nog een PCR test te doen. Je hebt de uitslag niet nodig om Duitsland in te reizen of in te checken in hotel. Hiermee kunnen ze dan mogelijk al op dag van aankomst uit eten en waarschijnlijk ook de dag erna, afhankelijk van hoe laat ze testen.

    Beter geld uitgeven voor 2 testen dan al het geld van hun reis verliezen.
  11. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    Ik ben vandaag in Duitsland geweest en we mochten met vaccinatie bewijs en paspoort overal naar binnen. Heb niks over daarnaast een PCR test gelezen en er werd ook nergens naar gevraagd. Er waren wel een hoop plaatsen waar je je gratis kon laten testen.
    Had ook speciaal FFP2 maskers gekocht en zou dat ook zeker doen als je naar Duitsland gaat. Maar ondanks dat er overal stond dat het (ook buiten) verplicht is, zag je buiten meer mensen zonder dan met lopen. Er werd ook niet op gehandhaafd.
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    Heb inmiddels via een Berlijn FB-groep contact met iemand gehad en voor horeca heb je vaccinatiebewijs + negatieve test nodig, tenzij je booster hebt gehad. Testen is gratis, maar uitslag is slechts 24 uur geldig.

    Het verschilt echt per deelstaat.
Terug naar de lijst