google drive bestanden

google drive bestanden 

Onderwerp van Saskia78

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Saskia78
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskia78
    Hoi, er is hier vast iemand die me kan helpen. Ik krijg de melding dat mijn opslagruimte in google bijna vol is. Ik heb er onwijs veel fotos en filmpjes staan. Die komen vanaf mijn telefoon. Kan ik de bestanden in de drive gewoon verwijderen? Ik heb de foto's op mijn telefoon. Ik verplaatst de fotos van telefoon eens per half jaar naar de externe harde schijf.
    Ik weet niet of de drive los staat van de plek waar ze op mijn telefoon staan. Ik denk eigenlijk van wel, want in de drive zie ik fotos vanaf 2009 en die staan echt niet meer op mijn telefoon. Maar liever even checken, voordat ik fotos definitief kwijt ben.
  2. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Voor de zekerheid de foto's van drive verplaatsen naar je externe schijf. Net zoals je met je telefoon doet.
    Als je klaar bent via een ander medium (tablet of beter computer) de externe schijf aansluiten en kijken of de foto's er staan.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rdolfijn
    Voor de zekerheid de foto's van drive verplaatsen naar je externe schijf. Net zoals je met je telefoon doet.
    Als je klaar bent via een ander medium (tablet of beter computer) de externe schijf aansluiten en kijken of de foto's er staan.



    Maar, de foto's op je telefoon zijn van betere kwaliteit dan die op Google drive, omdat Google ze automatisch verkleint, ik zou in principe heb je meer aan de fotos op je telefoon
    Maar voor het geval dat, zou je van de Google foto's wel een back-up kunnen maken.
  4. Saskia78
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskia78

    Dus als ik het zo lees, staat drive los van de telefoon. En zou ik alles van de telefoon op de harde schijf hebben, dan kan ik Drive met een gerust hart legen.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Saskia78
    Dus als ik het zo lees, staat drive los van de telefoon. En zou ik alles van de telefoon op de harde schijf hebben, dan kan ik Drive met een gerust hart legen.


    Hangt het ook niet van je instellingen af welke leidend is enz?

    Ik zou voor de zekerheid met 1 beginnen en dan een paar uur wachten en kijken wat er gebeurd. Voor de zekerheid kun je de foto naar jezelf mailen, heb je die in ieder geval nog.
  6. rwin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rwin
    Staan die foto's werkelijk in Drive of in Google Photos? Indien dat laatse dan kun je op je telefoon in Google Photos zien of een foto alleen in de cloud staat. Daarnaast kan Photos de foto's van je telefoon verwijderen als ze online staan; in ieder geval via een handmatige actie.

    Los daarvan, wat doe je wanneer je externe harde schijf kapot gaat? Heb je een tweede back-up?

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Maar, de foto's op je telefoon zijn van betere kwaliteit dan die op Google drive, omdat Google ze automatisch verkleint, ik zou in principe heb je meer aan de fotos op je telefoon


    Dit is een instelling. Het kan ook in originele kwaliteit, maar de standaardinstelling is verkleinen ("high quality") denk ik.
  7. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    Bij google foto's is verkleind "onbeperkte" opslag en bij origineel gaat het van je opslagruimte af....

    quote:
    Dit schreef rwin


    Dit is een instelling. Het kan ook in originele kwaliteit, maar de standaardinstelling is verkleinen ("high quality") denk ik.

  8. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef Saskia78
    Dus als ik het zo lees, staat drive los van de telefoon. En zou ik alles van de telefoon op de harde schijf hebben, dan kan ik Drive met een gerust hart legen.



    even voor de zekerheid
    over welke "drive" heb je het?

    klopt dat Google drive, met de instelling ruimte beperken de foto's verkleind. waarom weet ik niet want het ziet er niet meer uit en heb je dus weinig aan deze optie.

    Je hebt ook One drive deze is van microsoft deze heeft de optie niet.

    voorzichtig dus eerst een lokale copy maken dus.
Terug naar de lijst