Vaatwasser raadsel 

Onderwerp van on-my-own

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Mijn vaatwasser lekt via de klep water als hij een tijd, bv 24 uur, niet gedraaid heeft. Het langzaam vollopen met water gaat door als de vaatwasser uit is én als ik de aanvoerkraan heb dichtgedraaid. Zou de aanschaf van een andere vaatwasser helpen om dit probleem op te lossen? Of zou ik juist een nieuwe kraan moeten kopen? Verder doet de machine, het is al een oudje, het op zich prima. Hij pompt het lekwater eerst weg en draait dan zijn normale pogramma. Kortom, ligt het aan de kraan, de machine of aan allebei?
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Via welke klep?

    Ik zou eerst uitsluiten of de kraan lekt.
  3. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Via welke klep?

    Ik zou eerst uitsluiten of de kraan lekt.


    Psies
    Stap 1
    Slang los en kijken of de kraan alsnog doorlaat.

  4. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Via welke klep?

    Ik zou eerst uitsluiten of de kraan lekt.


    Ik bedoel de deur...water loopt via de onderrand van de deur over de vloer.
  5. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    quote:
    Dit schreef Die-vers


    Psies
    Stap 1
    Slang los en kijken of de kraan alsnog doorlaat.



    Ok, dat ga ik morgen doen.
  6. DeKraai
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van DeKraai
    Als ik je verhaal goed lees en begrijp lijkt het er op dat de vaatwasser zelf lekt. Bij veel vaatwassers zit er aan de zijkant een kunststof reservoir die zich altijd eerst helemaal vult met water alvorens de machine het water gebruikt. Dat verklaart het ook dat ondanks dat je de machine uitzet en de kraan dicht zet. het water lekken doorgaat. Door hetzelfde reservoir / “honingraad” filter wordt ook het gebruikte spoelwater weer opnieuw doorheen gepompt voor de volgende sproei beurt. Deze kan bij ernstige vervuiling, vet verstopt raken. Vaak is het dan einde oefening vaatwasser. Je zou wellicht een paar keer de vaatwasser kunnen laten draaien met vaatwasser reiniger en zonder servies erin. Hopelijk reinigt het voldoende. De kosten voor herstel zijn echter te duur in verhouding tot de waarde van de machine. Hopelijk heb je hier wat aan om een juiste beslissing te kunnen nemen. Met vriendelijke groet Eric
  7. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Dankjewel. Dat is ook nog relatief eenvoudig te proberen.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EricKr
    Als ik je verhaal goed lees en begrijp lijkt het er op dat de vaatwasser zelf lekt. Bij veel vaatwassers zit er aan de zijkant een kunststof reservoir die zich altijd eerst helemaal vult met water alvorens de machine het water gebruikt. Dat verklaart het ook dat ondanks dat je de machine uitzet en de kraan dicht zet. het water lekken doorgaat. Door hetzelfde reservoir / “honingraad” filter wordt ook het gebruikte spoelwater weer opnieuw doorheen gepompt voor de volgende sproei beurt. Deze kan bij ernstige vervuiling, vet verstopt raken. Vaak is het dan einde oefening vaatwasser. Je zou wellicht een paar keer de vaatwasser kunnen laten draaien met vaatwasser reiniger en zonder servies erin. Hopelijk reinigt het voldoende. De kosten voor herstel zijn echter te duur in verhouding tot de waarde van de machine. Hopelijk heb je hier wat aan om een juiste beslissing te kunnen nemen. Met vriendelijke groet Eric



    Geen einde oefening bij dat probleem, aangezien je weinig te verliezen hebt, vaatwasser open en schoonmaken. Bij mij kon hij daarna nog 3 jaar mee.
    Twee slangetjes zaten bijna dicht.

    Mocht je vaatwasser willen reinigen, soda lost pas op boven de 70 graden, dus of van te voren de soda oplossen in heet water, of een heter programma dan 70 graden gebruiken.
Terug naar de lijst