Muizen bestrijden

Muizen bestrijden 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Mijn zoon en zijn vriendin hebben muizen. Ze wonen op de bovenste verdieping in een appartementengebouw.
    Er staan nu vallen. Gaten zijn dichtgemaakt. Hebben jullie suggesties om hier zo snel mogelijk vanaf te komen?
  2. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Er is veel te vinden op internet. Ik had er een paar maanden geleden eentje en recent weer.
    Wat ik gedaan heb is heel goed schoon maken, alle etenswaren in af te sluiten kasten of hardplastic boxen. In de gaten eerst een paar kruidnagels (ze houden niet van die lucht) en daarna dichtgestopt met staalwol, daar kunnen ze zich niet doorheen vreten. Daaroverheen nog een keer ducktape.
    11 aug '22 - 22:15:31 / 11 aug '22 - 22:46:23
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    De ouderwetse muizenval en een kat. Werkt hier goed Smile
  4. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Alles wat potentieel eetbaar is opbergen, echt álles. Muizen eten ook kruimels of hondenvoer of vogelvoer. Bij mijn buren eten de muizen ‘s nachts het voederbakje van hun vogeltje leeg….

    Als je alles hebt opgeruimd dan alle gaten dicht maken (proppen!) met van die metalen schuursponsjes, dan alle kieren dichtplakken met aluminiumtape.

    En dan vallen zetten.

    Je zou ook gif neer kunnen zetten en dat elke dag bijvullen.
  5. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    In de garage hadden we ook muizen. De vieze kattenbakresten van dochters katten, in een open zak, neergelegd, zodat de lucht zich daar kon verspreiden.
    Geen muizenkeutels meer.


    En in huis werkelijk alles achter glas of hardplastic. Dus ook de pakjes en zakjes met sausjes-to-be of zo!
  6. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Ja idd. Hier hebben ze ooit een stazak unox tomatensoep in de kast open geknaagd. Verschrikkelijke bende was dat.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Eens met eerdere posts: al het eten goed opruimen in blikken of hard plastic dozen is belangrijk. Muizen zijn lastig definitief kwijt te raken; maar door eten op te bergen lok je ze minder en heb je minder schade.
  8. Patricia
    Volg je hart 💕 dat klopt

    Toon alleen de berichten van Patricia
    En de buren vragen hetzelfde te doen.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Caroline
    De ouderwetse muizenval en een kat. Werkt hier goed Smile


    Mijn zoon gaat nu met vrienden een week naar Frankrijk. Mijn schoondochter wil daar niet alleen slapen als hij weg is en komt in mijn huis. Ik ga op vakantie. De muizen worden nog steeds gehoord.
    Ze zal er wel naar toegaan in die tijd maar wil er niet slapen.
    Al het voedsel zit inmiddels in plastic boxen.

    Schoondochter heeft niets met katten. Houdt er niet van.

    In het complex bij de buren zijn wel katten aanwezig en zij hebben geen last van muizen.

    Ik heb jullie tips doorgegeven.
Terug naar de lijst