Literatuurlijst datum raadplegen website

Literatuurlijst datum raadplegen website  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Ik kan het even niet terugvinden in mijn APA boekje; in de bronvermelding wil ik een website noemen, daarin moet ik ook datum van raadplegen vermelden. Wanneer je verschillende data hebt gebruikt, moet je die dan allemaal vermelden?

    Wie helpt mij even uit de brand? (ik heb dus wel keurig bijgehouden wanneer ik een bepaalde site heb bekeken, maar weet even niet hoe en of dat benoemd moet worden).

    Echt het leukste onderdeel van mijn studie en de verslagen; de literatuurlijst Smile
  2. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Vaak kun je volstaan met de datum waarop de website voor het laatst is aangepast (laatstelijk gewijzigd), dat is dan de 'versie' die je vermeld. Dat staat vaak onderaan de pagina. Zolang die datum niet wijzigt, kun je naar dezelfde versie verwijzen.
  3. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Dank je Inge!
  4. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Succes met je studie!
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Inge_
    Vaak kun je volstaan met de datum waarop de website voor het laatst is aangepast (laatstelijk gewijzigd), dat is dan de 'versie' die je vermeld. Dat staat vaak onderaan de pagina. Zolang die datum niet wijzigt, kun je naar dezelfde versie verwijzen.

    Wat ik in publicaties meestal zie staan is een vermelding van [accessed 23 August 2022] (soms cited ipv accessed), vanuit de logica dat het gaat om traceerbaarheid, en dat je op die datum hebt gecheckt dat de betreffende informatie inderdaad via die link te vinden was.
  6. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Dank je wel nog Tinus, ikzoe het net pas! Ik check niet altijd mijn mail/ reacties en op de één of andere manier verdwijnen items uit mijn zicht zeg maar.
Terug naar de lijst