wat op nieuwbouwmuren?

wat op nieuwbouwmuren? 

Onderwerp van Elisa875

Terug naar de lijst
  1. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875
    Ik heb een nieuwbouwwoning gekregen. De wanden zijn kaal en van kalkzandsteen. Nieuwbouwwoningen bevatten veel bouwvocht. Als ik zoek op internet zegt de een, je moet er niets op doen, de ander zegt eerst voorstrijken en dan kan je behangen of schilderen. OOk is er een advies om glasvezelbehang te doen en het dan te overschilderen, maar als ik dat opzoek zie ik ook weer dat het moet worden behandeld met voorstrijk. Dan wordt het echt een heel gedoe, 3x dezelfde muren doen. Ik moet het hele huis dus doen, dus wat is de handigste en meest slimme oplossing hier? Weten jullie dat?
  2. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Ik ben 7 jaar geleden jn een nieuwbouwwoning gaan wonen. Ik heb alles (3 verdiepingen) met renovatievlies beplakt en daarna geschilderd. Bij de renovaties heb ik de wanden ingesmeerd met lijm, renovlies geplakt en daarna weer met behanglijm erover. Dat heft en de zuiging op èn zorgt ervoor dat het renovlies goed blijft zitten. Dit heb ik ook ruim 20 jaar geadviseerd aan klanten....

    Ja het is even wat werk, maar de wanden zijn dan wel mooier. Renovaties heeft namelijk geen structuur en is wel scheuroverbruggend. Voor het geval de muren gaan scheuren als ze zich gaan 'zetten'

    Succes!
  3. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    Ans dank voor je reactie. Kan dat zo opgeplakt worden, zonder primer of voorstrijk?
  4. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Nieuwe muren zuiden altijd in...eigenlijk net als een spons waar je wat water op doet, het water trekt ook eerst in de spons en als die vol (verzadigd) is, dan blijft het erop liggen.
    Officieel zul je ze eerst moeten voorlijmen, kan gewoon met behanglijm als je renovlies of glasweefsel, maar ik heb de lijm er gewoon erg dik op gedaan en ben direct gaan plakken. Daarna dus nog een lijmlaag over het renovlies en daarna weer geschilderd.
    Het is wel een wat werk.....dat dan weer wel
  5. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    Dus je hebt over de lijm heen geschilderd? Begrijp ik dat goed?
  6. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Ja. De tweede lijmlaag zorgt ervoor dat het renovlies /glasweefsel goed blijft zitten/heeeeeel erg moeilijk verwijderbaar is. Als dat droog is kun je schilderen. 1 of 2 lagen....afhankelijk van merk en kleur muurverf
Terug naar de lijst