Snus

Snus 

Onderwerp van ansvanmil

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Steeds vaker hoor ik het, ook op school: snus.
    Zelf denk ik het ook gezien te hebben op school, maar zeker weet ik het niet....ik lig daar nu dus wakker van. Ik heb het zo druk gehad met andere dingen dat het compleet langs me heen is gegaan en ik vanavond ineens dacht: kak, was dat nou wel of geen snus wat ik heb gezien?

    Volgens mij is het verboden on Nederland. Weet iemand iets meer over snus?

    Maandag toch een gesprek aangaan met mijn leidinggevende hierover. Heb ik het nu goed gezien? Zo ja, ik heb niet gehandeld zoals zou moeten, hoe had ik moeten handelen?
    Van zo'n dingen krijg ik buikpijn en lig ik wakker....
  2. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    >>LINK<<

    Er ging laatst ook n filmpje rond van een agente die waarschuwde voor het gebruik, maar ook het zoeken van dealers door criminelen onder "kwetsbare" jongeren. Zal t eens zoeken. Rotzooi is t!

    Gevonden

    >>LINK<<
  3. HenkG
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van HenkG
    Het zijn van die tabletjes die je onder je tong of in je wang kan houden zonder te roken. Echter ze zitten vol met schadelijke stoffen, er wordt gesuggereerd dat het een gezondere manier is van roken maar het zit veelste veel nicotine (verslavend middel) in. Aantrekkelijk voor jongeren omdat je het spul in vele verschillende populaire smaakjes kan verkrijgen (zoals redbull). Op scholen delen de dealertjes het soms gratis uit omdat je hiermee snel een verslaving afhankelijkheid kan creëeren met alle gevolgen van dien. Echter het valt niet onder de Opiumwet en ook bijna niet te vervolgen, want het is niet verboden. Enige als het onder de tabakswet valt dan mag je pas vanaf 18 jaar gebruiken, maar het is vooral populair vanaf lagere school kinderen. Doosje kost ongeveer 10 euro. Levensgevaarlijk dus voor jongeren in ontwikkeling, vandaar de waarschuwingen, maar nog niet strafbaar (bezit ervan) dus populair bij het verhandelen...
  4. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar vind het een zorgelijke ontwikkeling. Na jarenlange campagnes tegen roken dan nu opeens dit weer.

    Maar in veel reacties op het FB-filmpje (dank voor het delen) staat dat het in Scandinavië al jaren gewoon legaal te koop is. Dat bevreemdt mij dan wel weer enorm.
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Sigaretten zijn ook legaal te koop
  6. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Het zelfde als tabak alleen doe je t in je mond in Scandinavië heel normaal. Zie t ook vaak bij Scandinavische vliegtuig passagiers
  7. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Het enige voordeel is dat de omgeving geen schadelijke stoffen binnenkrijgt.

    Ja, de mens verzint altijd iets nieuws wat ongezond is en waar ze veel geld aan kunnen verdienen.
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Ditty
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar vind het een zorgelijke ontwikkeling. Na jarenlange campagnes tegen roken dan nu opeens dit weer.

    Maar in veel reacties op het FB-filmpje (dank voor het delen) staat dat het in Scandinavië al jaren gewoon legaal te koop is. Dat bevreemdt mij dan wel weer enorm.

    Blijkbaar was snus vroeger niet legaal in NL of Europa, maar wel in Zweden en/of Finland. Dus toen deze landen in 1995 bij de EU kwamen, werd snus gelegaliseerd (anders had het in Zweden verboden moeten worden, wat toen ook blijkbaar niemand zag zitten). Met de opmars van het rookverbod is snus daarna steeds meer vervanger van roken geworden.

    Snus is vziw net zo ongezond of nog ongezonder dan tabak roken.
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Moest even opzoeken wat het is.
    De Zweedse variant zijn kleine zakjes (a la theezakjes) met tabak die je onder je lip legt.
    Ik moest even denken aan de pruimtabak van mijn opa vroeger
  10. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Moest even opzoeken wat het is.
    De Zweedse variant zijn kleine zakjes (a la theezakjes) met tabak die je onder je lip legt.
    Ik moest even denken aan de pruimtabak van mijn opa vroeger



    Daar lijkt het inderdaad op, pruimtabak. Snus is al een hele tijd onder de jeugd. Heel slecht natuurlijk, bij sommige jongeren ook te zien dat ze het gebruiken. Aan tandvlees en tanden.
  11. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Klinkt wel gezellig..snus
  12. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef mamavan2



    Daar lijkt het inderdaad op, pruimtabak. Snus is al een hele tijd onder de jeugd. Heel slecht natuurlijk, bij sommige jongeren ook te zien dat ze het gebruiken. Aan tandvlees en tanden.


    Dat lijkt mij ook, de tanden zullen er wel bruin van worden
Terug naar de lijst