Kast verven?

Kast verven? 

Onderwerp van Julia

Terug naar de lijst
  1. Ik ben de kamer van mijn zoon aan het veranderen, ik wil eigenlijk de boekenkast en het bureau verven ipv nieuw kopen. Beiden zijn beuken fineer en aangezien mijn zoon helemaal gek is van zwart wil ik deze beide (deels) zwart maken.

    Wie heeft dit wel eens gedaan en dan vooral het bureau, blijft dit strak in de lak of slijt het er snel af en wat is wijsheid, eerst een primer en dan verf op terpentinebasis?

    Via google heb ik veel gelezen maar erg veel tegenstrijdige adviezen vandaar mijn vraag: is er iemand die dit ook gedaan heeft en advies voor mij heeft?
  2. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Is het een houtlaagje, of ziet het er alleen uit als beuken?
    Dat is wel belangrijk om te weten, want op basis daarvan koop je de primer.

    Je kunt de laagjes steeds een beetje schuren voordat je lakt, maar je kunt als het geheel mooi vlak is ook schuurgel gebruiken, dat bespaart je veel tijd.
    En bespaar niet op de kwaliteit van de lak, ook dat bespaart je veel tijd.
  3. quote:
    Dit schreef Julia
    Ik ben de kamer van mijn zoon aan het veranderen, ik wil eigenlijk de boekenkast en het bureau verven ipv nieuw kopen. Beiden zijn beuken fineer en aangezien mijn zoon helemaal gek is van zwart wil ik deze beide (deels) zwart maken.

    Wie heeft dit wel eens gedaan en dan vooral het bureau, blijft dit strak in de lak of slijt het er snel af en wat is wijsheid, eerst een primer en dan verf op terpentinebasis?

    Via google heb ik veel gelezen maar erg veel tegenstrijdige adviezen vandaar mijn vraag: is er iemand die dit ook gedaan heeft en advies voor mij heeft?


    Ik hou dit draadje even in de gaten.

    Puber haar kamer heeft ook een metamorfose ondergaan. Moet alleen nog het bed, kledingkast (MALM serie IKEA) en 2 boekenkasten (BILLY ook van IKEA) wit schilderen.

    Volgens mij ook beukenfineer.
  4. ja ik heb dit eerder gedaan, mijn beuken fineer tv meubel heb ik mooi wit gemaakt...eerst een primer, dan aflakken met zijde/hoogglans verf...en ik heb gewoon verf en primer van de action gebruikt.....mijn kastje staat er na 3 jaar nog steeds goed bij! gewoon met een verfroller aflakken dan krijg je het mooi glad

    succes
  5. jelle
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jelle
    quote:
    Dit schreef susanne1972
    ja ik heb dit eerder gedaan, mijn beuken fineer tv meubel heb ik mooi wit gemaakt...eerst een primer, dan aflakken met zijde/hoogglans verf...en ik heb gewoon verf en primer van de action gebruikt.....mijn kastje staat er na 3 jaar nog steeds goed bij! gewoon met een verfroller aflakken dan krijg je het mooi glad

    succes


    kan inderdaad prima. Heel lichtjes opruwen met een schuursponsje, maar vooral goed ontvetten is belangrijk voor een goede hechting!
  6. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    quote:
    Dit schreef Julia
    Ik ben de kamer van mijn zoon aan het veranderen, ik wil eigenlijk de boekenkast en het bureau verven ipv nieuw kopen. Beiden zijn beuken fineer en aangezien mijn zoon helemaal gek is van zwart wil ik deze beide (deels) zwart maken.

    Wie heeft dit wel eens gedaan en dan vooral het bureau, blijft dit strak in de lak of slijt het er snel af en wat is wijsheid, eerst een primer en dan verf op terpentinebasis?

    Via google heb ik veel gelezen maar erg veel tegenstrijdige adviezen vandaar mijn vraag: is er iemand die dit ook gedaan heeft en advies voor mij heeft?


    Eerst opschuren korrel 80of100 daarna ontvetten met bv sint marc,dan eerste laag grondverf d.grijs daarna 2x aflakken zwart.Tussen elke laag licht opschuren k 120.
    Als je de verf niet wilt beschadigen aflakken met blanke lak.
    t,is iets meer werk geeft wel een beter resultaat zeker gezien dat iedereen tegenwoordig met de roller aan de slag gaat,met kwast verkrijgt men een dikkere laagdikte dan met een rolletje.
    suc6
  7. Harryhl
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Harryhl
    quote:
    Dit schreef bmw


    Eerst opschuren korrel 80of100 daarna ontvetten met bv sint marc,dan eerste laag grondverf d.grijs daarna 2x aflakken zwart.Tussen elke laag licht opschuren k 120.
    Als je de verf niet wilt beschadigen aflakken met blanke lak.
    t,is iets meer werk geeft wel een beter resultaat zeker gezien dat iedereen tegenwoordig met de roller aan de slag gaat,met kwast verkrijgt men een dikkere laagdikte dan met een rolletje.
    suc6


    Ik zou beginnen met ontvetten en daarna gaan schuren. Doe je dat niet dan schuur je het vet in de ondergrond met alle gevolgen vandien!
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Ik heb ooit een badkamer kast bij Ikea gekocht, en Ikea is een en al fineer, heb het heel licht opgeschuurd en geschilderd in de kleur die ik wou en nu ruim 8 jaar later zit het er nog steeds op Smile
  9. Een nieuw verfje gegeven.

    In onze huurwonngen in een lang verleden stonden ook fineer kledingkasten en keukenkasten. Bij verhuizing mochten we die meenemen en hebben we ze dus met een kunststof primer behandeld en daarna in een leuke kleur geschilderd. Nieuwe handgreepjes erop en ze waren als nieuw!

    Met een rollertje ging het overigens als een speer, schraagjes o.i.d. eronder en rollen maar! Beide kinderen hebben zo hun kledingkast voor de babykamer (da's al heul lang gelee) in de toen passende kleur gekregen, deze kasten staan nu n?g op hun kamer en de verf zit er nog heel goed op!

    SUcces
  10. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Kunststof primer is niet eens nodig, dit is meer voor echt plastic dingen,als gewone verf al houd in de badkamer dan dat zeker, alleen ik zou niet het blad doen, daar wordt veel op gedaan.
Terug naar de lijst