toiletbril

toiletbril 

Onderwerp van scar

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Op mijn boodschappenbord stond gisterochtend "nieuwe toiletbril"...

    Dat ding is heel maar hij zit altijd weer los en dat is mijn dochter zat.

    Hoe kan je een steeds weer wiebelende toiletbril echt (en blijvend) vast zetten, heeft iemand hier de gouden tip?
  2. Goh... hoe herkenbaar Smile
    ik hou het hier in de gaten, geen tips dus
  3. Zorg dat -als je de kans hebt- de zitting matcht met de closetpot.

    Elk merk en serie heeft zo haar eigen zitting.
    In de bouwmarkt vindt je doorgaans universele zittingen.
    Die passen dus niet op elk closet met als gevolg dat ze gaan schuiven en langzaam los gaan zitten. Erg vervelend.

    Een match is overigens geen garantie dat de zitting na verloop van tijd niet los gaat zitten. Het is maar net hoe je er mee omgaat.

    Kijk eens hoe de zitting is gemonteerd. Kan je een foto maken?
    Ik heb mss een zittingsleutel voor je. Dat werkt beter dan een steeksleutel of tang.
    7 dec '11 - 20:12:42 / 7 dec '11 - 20:22:59
  4. Dartelin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dartelin
    De plastic/metalen moeren aan de achterkant stevig vast draaien, die zitten aan de onderkant van de toiltepot waar je toiltebril op zit, of een extra rubber ringetje erbij zetten zodat het weer wat beter aansluit.
    En anders een nieuwe kopen Smile
    Zorg dat je een stevige toiletbril hebt en niet zo'n halve gevulde (lees goedkope bril).
  5. quote:
    Dit schreef Dartelin

    Zorg dat je een stevige toiletbril hebt en niet zo'n halve gevulde (lees goedkope bril).




    Ja en nee. Goedkoop is vaak duurkoop.
    Zelf heb ik boven een stevige massieve zitting op een standaard Sphinx pot. Niets aan de hand zou je zeggen. De buffers echter passen niet goed op de brits en gaan glijden. Dat komt ook doordat er teveel speling in het scharnier zit. En voor je het weet glij je opzij met de bril.
  6. Ik heb een huurwoning en toen ik erin kwam heeft de woningstichting er een nieuwe bril in gezet. Alleen hebben de heren de knop onderaan de bril zo hard aangedraaid dat hij doordraait.
    Zat dus constant los en ik kon hem niet meer vastdraaien.

    Ik was er zo ontzettend zat van dat ik hem hem vastgelijmd aan de pot. Met superlijm. Aan het uiteinde van de bril zitten van die driehoekjes waar de schroeven onder zitten. Nou daar heb ik een flinke klodder lijm onder gedaan.

    En ik moet zeggen. Nu na 4 jaar zit de bril nog steeds goed vast hahaha. Dus mocht niets meer lukken, gewoon met superlijm achteraan de pot vastlijmen. Het verdient misschien geen schoonheidsprijs qua techniek maar het helpt wel Smile.
  7. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    een passende bril en twee BORG moeren
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    De brillen lijken passend.

    Ik heb twee massieve brillen...

    de pragmatische oplossing van de lijm lonkt erg naar me. In het ergste geval moet ik er ooit een nieuwe pot op doen...

    Ik zal ook een foto maken van de bevestigingen...
  9. Bij mij bleef de bril ook wiebelen en de bril zat echt goed vast op de pot... bleek een schroefje dol te zijn van de bril naar de "houder" waar de bril mee op de pot is vastgezet.

    Hier was het dus opgelost met een iets groter schroefje.
    Wiebelende brillen zijn zo irritant....
Terug naar de lijst