Motorolie aanvullen.....auto

Motorolie aanvullen.....auto 

Onderwerp van searching62

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62

    quote:
    Dit schreef Paul42


    Wat voor type/jaar is je auto?


    2002 diahatsu cuore
  2. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Dit is het advies van Mobil:
    >>LINK<<

    Je gaat toch alleen maar bijvullen? Verwacht geen problemen met jou auto als je er een scheutje bij gooit.

    Als je twijfelt, koop dan de olie die er nu in zit! Kost ook de hele wereld niet.>>LINK<<
  3. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62

    quote:
    Dit schreef Paul42
    Dit is het advies van Mobil:


    Apart ..dat die 0w - 40 als eerste keus wordt opgegeven ...lijkt mij dan flinterdunne olie...Smile

    Maar eh ..verder is de aanschaf van wat nieuwe olie niet zo'n probleem ...maar als je met kiezen tussen oude olie afvoeren en nieuwe olie kopen of oude olie gebruiken dan vind ik de laatste optie ..mits het geen kwaad kan wel het aantrekkelijkst.Smile

    Motor (B) 1st choice Mobil 1 New Life 0W-40 (b) 2.8
    2nd choice Mobil Super 2000 X1 10W-40
  4. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Daar heb je gelijk in.
  5. quote:
    Dit schreef Paul42
    Wat voor soort staat er in de handleiding van de auto?

    Dat hele olievers verhaal is geldklopperij. Olie kan gemakkelijk levensduur van de auto mee. Zie dit artikel: >>LINK<<

    Toen ik nog (oude) auto reed, gooide ik de goedkoopste die ik kon vinden erin (action). Je stond toch iedere maand bij te vullen...

    En de verkeerde olie is altijd beter als helemaal geen olie meer.

    Klopt, maar alleen bij oude auto's (motoren).
    Mijn oldtimer krijgt ook nauwelijks nieuwe olie, alleen op peil houden is de boodschap.
    Mijn daily driver is echter een ander verhaal; om de 40.000 ? 60.000km moet ik olie en filter verversen......heb de laatste keer bijna 80.000km op dezelfde olie gereden, maar toen zaten de olieschraapveren en zuigerveren w?l vast in hun groeven met als gevolg een olieverbruik van bijna 4 liter per 1000km. Gelukkig met motorreiniger weer alles losgekregen zonder verdere schade, nu is het olieverbruik weer terug naar 0 liter per 1000km.
  6. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62

    Ik heb gistermiddag het carter bijgevuld met 1 ltr. 15w-40 hij rijdt nog steeds.Smile
  7. quote:
    Dit schreef searching62
    Ik heb gistermiddag het carter bijgevuld met 1 ltr. 15w-40 hij rijdt nog steeds.Smile

    En hij blijft ook heus wel rijden ook.......tenminste......als ie stopt met rijden ligt het niet aan dit oliemengselSmile
  8. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62

    quote:
    Dit schreef cbrouwers

    En hij blijft ook heus wel rijden ook.......tenminste......als ie stopt met rijden ligt het niet aan dit oliemengselSmile


    Ik had het idee dat die aan het "brommen" was van blijschap...Smile
Terug naar de lijst