Opletten bij oplevering

Opletten bij oplevering 

Onderwerp van Capibara

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    Waar op te letten bij oplevering van een nieuwbouwhuis?
  2. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Lid worden van VEH - dan weet je zeker dat het goed gaat - dan krijg je nl een opleveringsmeneer over de vloer.
  3. Letten of alle deuren goed sluiten.
    Of alle deuren recht hangen
    of er geen scheuren in de muren zitten
    of de keukenkastdeurtjes recht hangen en ook of ze makkelijk open en dicht gaan. Tevens de laden nakijken.
    Verder of je geen vochtplekken ziet.
    Of de deuren wel zo opengaan als op tekening staat, wij hebben meegemaakt dat dat niet het geval was.
    In ons geval ging de deur vanuit de berging die in de kamer zou draaien, draaide deze de berging in.
    of het huis wel stofvrij wordt opgeleverd, dus veegschoon.

    Succes met de oplevering en al het andere werk wat dan nog moet gebeuren.

    Gerda
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Ow ja, ik herinner me ook opeens weer van alles... Letten op of het schilderwerk goed is uitgevoerd, ook op nietzichtbare plekken. Of de hardhouten trap niet splintert.
    Of er ventilatieroosters in de ramen zitten (echt waar!).
    Of het sanitair niet lekt (kranen tijdje laten lopen, wc paar x doortrekken). Of het warmwater het doet.
    Of de ramen goed openen en sluiten, zonder te klemmen. Of de verwarming het doet. Pak de bouwspecs erbij, en loop het gedetailleerd punt voor punt na.

    Of: word lid van VEH Smile.
    Ons nieuwbouwhuis leverde een lijst van ik zo'n 36 punten op, die nog opgelost moesten worden, en wij hadden er zelf geloof ik 7 van gezien...

    Mijn volgende verbouwing (uitbouw en herinrichting binnenkant huis) leverde ook iets van 12 te herstellen punten op.
  5. >>LINK<<


    hier iets van een woningbouwvereniging, zit vast iets bruikbaars voor je tussen..

    Smile
  6. Of je overal stroom hebt....


    Bij mij had ik geen stroom in een paar slaapkamers en op zolder....draadje niet aangesloten in de meterkast....
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Lid worden van VEH - dan weet je zeker dat het goed gaat - dan krijg je nl een opleveringsmeneer over de vloer.

    Volgens mij gaat Capibara naar een nieuwbouw HUUR huis.

    Ik ga dit draadje volgen!
  8. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Lid worden van VEH - dan weet je zeker dat het goed gaat - dan krijg je nl een opleveringsmeneer over de vloer.

    Dan weet je alleen zeker dat er meer ontdekt wordt dan wanneer je een absolute leek bent.......

    Bij de oplevering van de 23 woningen in onze straat was een VEH-meneer bij meer dan de helft van de woningen, gemiddeld vond hij zo'n 23 gebreken.
    Ik had er 57, waaronder 6 ernstige gebreken die de VEH-meneer nog niet eens gezien had (en die dus bij alle 23 woningen fout waren), maar goed...ik heb dan ook een bouwkundige opleiding gehad en werk ook nog bouw-gerelateerd.

    Bij oplevering van een huurhuis gaat het niet zover, daar gaat het erom of alles werkt en aanwezig is. De bouwkundige staat is zaak van de eigenaar (verhuurder).
  9. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara

    Idd een huurwoning ja.

    Kan zeker iets met wat hier al geschreven is. T gaat op mijn lijstje.

    We gaan eerst nog een bezichtinging tegemoed, kunnen dan de maten opmeten alvast. Ze houden het op april/mei.

    Ben trouwens wezen kijken in de woning, ff bij uitvoerder gevraagd. De wanden staan, krijg zo beter beeld hoe het eruit komt te zien.Smile
  10. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Heb je als huurder iets in de melk te brokkelen bij oplevering? Volgens mij levert de bouwer op aan de woningbouw, die vervolgens jou de sleutel geeft.

    Bij technische gebreken zul je gewoon bij de woningbouw moeten aankloppen lijkt mij.
Terug naar de lijst