Hitte en gasfles

Hitte en gasfles 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Voor mijn skottel heb ik een grote gasfles. Met de tropische temperaturen van komende week vraag ik me af of ik die fles moet beschermen oid. Iemand een idee?
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Voor mijn skottel heb ik een grote gasfles. Met de tropische temperaturen van komende week vraag ik me af of ik die fles moet beschermen oid. Iemand een idee?


    In de schaduw zetten?
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ja, maar ook daar is het heet natuurlijk. Ik zal m vandaag laten meedraaien met de zon. Gaat ie straks naar de andere kant van de tuin in de avond schaduw.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Al die kampeerders in subtropische landen doen ook iets met gasflessen en daar gebeurt toch ook niets mee?
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef scar
    Al die kampeerders in subtropische landen doen ook iets met gasflessen en daar gebeurt toch ook niets mee?

    Dat is ook zo, maar vinnut een bietje eng.... Smile
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als de glasfles maar niet uren in de volle zon staat is er helemaal niets aan de hand en kan er niets gebeuren. De flessen zijn ervoor gemaakt om grote hitte te weerstaan zonder dat er iets gebeurd.

    Dus niet druk maken. Evt voor je eigen gevoel in de schaduw houden (of leg er een handdoek overheen). Maar de buiten temperatuur kan hij makkelijk hebben.

    Skottel ze!
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Voor mijn skottel heb ik een grote gasfles. Met de tropische temperaturen van komende week vraag ik me af of ik die fles moet beschermen oid. Iemand een idee?

    Om je een idee te geven, wat middelbare schoolnatuurkunde:
    p X V = N x R x T
    (p = druk; V = volume; N = hoeveelheid gas; R = constant getal; en T = temperatuur).
    De temperatuur is in graden Kelvin; 0 graden celsius = 273 graden Kelvin. Op een warme dag stijgt de temperatuur dus van pakweg 293 graden Kelvin (kamertemperatuur) naar 313 graden Kelvin (tropisch); de toename in druk is dus 313/293 = 1,07 keer zo groot, of 7% erbij. Zo'n toename kan die gasfles wel aan.

    Maar inderdaad; zet een fles niet in de volle zon (groter temperatuurtoename in de fles door zonnestraling) en graaf hem ook niet in (dan valt de tegendruk van de lucht juist weg).
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    De zon is bijna weer in de tuin, maar nu aan de andere kant (vanmorgen oost, nu west). Ga m zo maar weer verplaatsen.
  9. Heb eens een gasfles gezien die bol stond maar wel na een brand
  10. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    Grappig, ik vroeg mijn buurman (brandweerman) hetzelfde.
    bij mij staat ie in de schuur die de hele dag vol zon op zn dak heeft.
    Geen probleem volgens buurman, en aangezien zijn schuur tegen de mijne aanstaat ?n daar ook nog eens mooie spullen in opgeslagen staan geloof ik 'm wel Smile

    In een disselbak van een caravan staat zo'n ding ook zowat te koken in zuid frankrijk en ik heb nog niemand gezien die de caravan meedraaide met de schaduw..dusssssssssssss lekker laten staan in een hoekje ergens.Smile
  11. deze jongens weten er alles van

    zet uw gasfles niet in de zon

    wel grappig;
    zet uw gasfles niet bij open vuur Smile


    >>LINK<<
  12. Dayenne mocht je toch van plan zijn te blijven sjouwen
    hoop ik wel voor je dat de fles op een trolley staat
    of iets anders op wieltjes


    de gasfles die ik bol heb zien staan was bij mijn broer aan boord
Terug naar de lijst