Hitte en gasfles

Hitte en gasfles 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef saartje
    de gasfles die ik bol heb zien staan was bij mijn broer aan boord


    Wanneer een gasfles bol gaat staan is er nagenoeg altijd sprake van een naar binnen geslagen vlam. Je ziet dan geen voor maar binnen in de fles staat het gas wel in brand.

    Zeker wanneer dit aan boord van een boot gebeurd, fles meteen het water in. De brandweer zal in dergelijke gevallen ook proberen op die manier de fles te koelen.
  2. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    Grappig, ik Google op hitte en campinggaz en kom weer hier terecht. Ik heb een grote pot, geen probleem natuurlijk. Maar ik heb ook zo 'n wegwerppotje met een kooktoestel eraan vast. Toen ik die gisteren aan het eind van de dag aanstak kwam er vuur rondom de brander en daar schrok ik wel van. Toch de druk die te hoog was opgelopen misschien?
  3. Bericht van Capibara is op 14-09-2020 om 10:13:48 uur verwijderd door Capibara.

    Reden: Fout

     
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef sis
    Grappig, ik Google op hitte en campinggaz en kom weer hier terecht. Ik heb een grote pot, geen probleem natuurlijk. Maar ik heb ook zo 'n wegwerppotje met een kooktoestel eraan vast. Toen ik die gisteren aan het eind van de dag aanstak kwam er vuur rondom de brander en daar schrok ik wel van. Toch de druk die te hoog was opgelopen misschien?


    Was het enkel even na aansteken of bleef het branden naast de brander?
    Als het een al oudere kooktoestel is, zou het eerder kunnen zijn dat de rubbers rond de aansluitingen van het kooktoestel niet goed meer zijn.
    Ik geloof niet dat zo'n wegwerppotje de druk zo hoog kan worden dat er vuur naast de branders ontstaat. Denk dus eerder aan de brander/kooktoestel zelf dan het gaspotje.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef sis
    Grappig, ik Google op hitte en campinggaz en kom weer hier terecht. Ik heb een grote pot, geen probleem natuurlijk. Maar ik heb ook zo 'n wegwerppotje met een kooktoestel eraan vast. Toen ik die gisteren aan het eind van de dag aanstak kwam er vuur rondom de brander en daar schrok ik wel van. Toch de druk die te hoog was opgelopen misschien?

    Grappig, ik las eerst het startbericht en wilde bijna iets schrijven over gasdruk, gaswet, en zon, en toen zag ik dat ik dat 7 (zeven!) jaar geleden ook al had bedacht.

    Verder goed om te zien dat zeven jaar later er nog steeds dezelfde diehards hier schrijven... Smile Dayenne, Tuwa, Scar, ArnoM,...
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Grappig, ik las eerst het startbericht en wilde bijna iets schrijven over gasdruk, gaswet, en zon, en toen zag ik dat ik dat 7 (zeven!) jaar geleden ook al had bedacht.

    Verder goed om te zien dat zeven jaar later er nog steeds dezelfde diehards hier schrijven... Smile Dayenne, Tuwa, Scar, ArnoM,...


    Ik kreeg een melding van een nieuw bericht in dit topic. En dacht??? De laatste tijd zet ik standaard meldingen uit bij dit soort berichten, dus kon hem al niet plaatsen tot ik zag dat het startbericht uit 2013 kwam...
    Veel dezelfde namen, maar ook een aantal die alweer een tijdje weg zijn hier.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik dacht ook, huh?!? Maar grappig dat dit draadje omhoog is gehaald. De gasfles is uiteindelijk vorig jaar weggegeven. Samen met de skottel. Ben benieuwd of de nieuwe eigenaar er plezier van heeft gehad.
  8. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik dacht ook, huh?!? Maar grappig dat dit draadje omhoog is gehaald. De gasfles is uiteindelijk vorig jaar weggegeven. Samen met de skottel. Ben benieuwd of de nieuwe eigenaar er plezier van heeft gehad.

    Mijn 1e gedachte was...Huh???? Dayenne heeft toch geen tuin maar een balkon?
    Dat was in 2013 wel het geval, die tuin
  9. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Was het enkel even na aansteken of bleef het branden naast de brander?
    Als het een al oudere kooktoestel is, zou het eerder kunnen zijn dat de rubbers rond de aansluitingen van het kooktoestel niet goed meer zijn.
    Ik geloof niet dat zo'n wegwerppotje de druk zo hoog kan worden dat er vuur naast de branders ontstaat. Denk dus eerder aan de brander/kooktoestel zelf dan het gaspotje.

    De brander is niet erg oud. De brand bleef maar kort tot ik het gas heb uitgedraaid, wat ver open stond. Mijn idee is dat de brander na het opendraaien ver open ging staan van de warmte/druk. Maar die conclusie is achteraf. Het zou ook kunnen dat iemand de brander heeft open gezet, maar die kans lijkt me klein en de pot is nog niet leeg. Dus de laatste optie is niet aannemelijk.
Terug naar de lijst