Bestuurslid: waar moet je aan denken

Bestuurslid: waar moet je aan denken 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Jos
    Neen, neen, neen! Een driewerf neen!!! Neen, neen, neen!!!

    Wat gebeuren zou moeten is de wet zodanig aanpassen dat dit soort ridicule en onbeschaamde aansprakelijkheden niet boven je hoofd hangen indien je je belangeloos wilt inzetten voor de maatschappij in een of ander bestuur.

    Stel je voor, je zet je geheel belangeloos en zeer gemotiveerd in, in een of ander bestuur als medebestuurslid. Zonder dat je het weet malverseert er eenje jarenlang. En dan barst uiteindelijk da bomb. Da bomb barst uiteindelijk altijd! En jij schrikt je een ongeluk. En dan begint het gezeik.

    Word je vervolgens voor de financi?le gevolgen (die draconisch kunnen zijn) aansprakelijk gesteld. God weet wat voor gevolgen dat kan hebben voor je eigen gezinssituatie.

    Het bestuurswerk is belangrijk moet gedaan worden. Maar die stupide en mensonterende wetsbepaling mot eruut! Smile




    Maar Jos, als iemand jarenlang kan malverseren en jij bent daar als medebestuurslid niet van op de hoogte, dan is er toch duidelijk sprake van het niet voldoende toezicht houden? En als je w?l voldoende toezicht hebt gehouden en t?ch weet iemand te frauderen dan is dat jou niet aan te rekenen. Dus ben je ook niet hoofdelijk aansprakelijk.
    Op deze manier kan iemand niet meer zo gemakkelijk wegkomen met "ik wist het niet". Het is namelijk je taak als bestuurder om het w?l te weten.
  2. quote:
    Dit schreef Jos
    ....

    Het bestuurswerk is belangrijk, moet ook gedaan worden. Maar die stupide en mensonterende wetsbepaling mot eruut! Smile

    ..


    Ergo... wie is dan verantwoordelijk voor de miljoenen die zijn verloren?
  3. quote:
    Dit schreef Kobus
    Maar Jos, als iemand jarenlang kan malverseren en jij bent daar als medebestuurslid niet van op de hoogte, dan is er toch duidelijk sprake van het niet voldoende toezicht houden? En als je w?l voldoende toezicht hebt gehouden en t?ch weet iemand te frauderen dan is dat jou niet aan te rekenen. Dus ben je ook niet hoofdelijk aansprakelijk.
    Op deze manier kan iemand niet meer zo gemakkelijk wegkomen met "ik wist het niet". Het is namelijk je taak als bestuurder om het w?l te weten.
    De benadeelde crediteuren zullen het altijd gaan proberen Kobus, dat weet jij ook. Geld is lelijk. Het levert per definitie een gruwelijke berg gezeik en stress op waarbij de uitkomst ongewis is. Om nog maar te zwijgen over eventuele strafrechterlijke onderzoeken door justitie waaraan je wordt onderworpen. Daar gaat je goede naam in deze maatschappij die het credo 'waar rook is, is vuur' nog altijd vol verve hanteert.

    Advies aan Kaatje blijft gehandhaafd.: niet doen. Smile

    Eerst die hoofdelijke aansprakelijkheid eruut, en dan gaan medebesturen. Smile
    27 mrt '14 - 12:57:15 / 27 mrt '14 - 13:12:16
  4. quote:
    Dit schreef Jelle56
    Ergo... wie is dan verantwoordelijk voor de miljoenen die zijn verloren?
    Het bestuur als zij gezamenlijk hebben gemalverseerd, het individuele lid als het een solo-actie was. Klaar. Zo simpel is het.

    Gaan we dat niet regelen, dan geldt voor mij: niet medebesturen. Ook goed. Er zit toch niemand op mij te w8en als bestuurslid. Ook goed.
  5. quote:
    Dit schreef Jos
    Het bestuur als zij gezamenlijk hebben gemalverseerd, het individuele lid als het een solo-actie was. Klaar. Zo simpel is het.

    Gaan we dat niet regelen, dan geldt voor mij: niet medebesturen. Ook goed. Er zit toch niemand op mij te w8en als bestuurslid. Ook goed.


    Dus - zoals ik eerder suggereerde - is het raadzaam voor Kaatje om dit maar eens gewoon op tafel te leggen. Zij hebben haar harder nodig dan andersom.
  6. quote:
    Dit schreef Jelle56
    Dus - zoals ik eerder suggereerde - is het raadzaam voor Kaatje om dit maar eens gewoon op tafel te leggen. Zij hebben haar harder nodig dan andersom.
    Is zo. Echter, de thans geldende wettelijke bepalingen kunnen niet worden gewijzigd. Kaatje moet bezien/inschatten in hoeverre zij risico gaat lopen.
    27 mrt '14 - 14:39:23 / 27 mrt '14 - 14:56:57
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor de reacties. Genoeg om uit te zoeken en over na te denken.

    Wordt vervolgd Smile
Terug naar de lijst