Leuke baan voor (veel) minder salaris

Leuke baan voor (veel) minder salaris 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Hartstikke leuk zeg! Welkom vakbroeder dan Smile als je info wilt, be my guest!
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Mikky



    DAT vind ik een goeie Smile

    En oh ja... >>LINK<<

    Doen hoor!


    Dank je!
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Hartstikke leuk zeg! Welkom vakbroeder dan Smile als je info wilt, be my guest!


    Smile

    Misschien hebben jij en Mikky aanbevelingen wat opleidingen betreft? Wekelijks een dag naar school is voor mij helaas geen optie i.v.m. werk en thuissituatie, maar zo'n 5 uur thuis studeren per week zeker wel. 1 x per 2 weken een dag klassikaal onderwijs is ook een optie.

    Zelf zat ik te denken aan Medewerker Personeelszaken of aan de module Arbeidsrecht & Sociale Zekerheid. Eerstgenoemde opleiding schijnt op MBO 3 niveau te zijn en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde, aangezien ik ooit in een ver verleden MBO 4 heb gedaan en aanvullend een 1-jarige opleiding op hbo-niveau. Inmiddels werk ik ook alweer enkele jaren in een hbo-functie. Personeelszaken is voor mij echter wel (grotendeels) een nieuw gebied.

    Tips? Smile
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Ik zou het nooit doen.

    Je brengt ervaring mee en er wordt overal nog teveel geld over de balk gegooid.

    Dus korten op mijn salaris zou mij altijd dwars blijven zitten. Dan maar niet. Met iedere nieuwe baan ging ik een schaal omhoog.

    Ze betalen wel als ze je graag willen. Zo zelfverzekerd ben ik niet, maar wel v.w.b. banen en dit soort gesprekken.

    Dus leg het gewoon voor dat je er niet op achteruit wilt gaan. Dat is helemaal niet zo vreemd.

    En degenen die tegenover je zitten in zo'n gesprek doen dat zelf vast ook niet Smile

    Het gaat misschien toch lukken, maar niet twijfelen bij dit soort dingen of te bescheiden zijn.

    Maar goed, dat is mijn mening maar ... en succes!
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ik zou het nooit doen.

    Je brengt ervaring mee en er wordt overal nog teveel geld over de balk gegooid.

    Dus korten op mijn salaris zou mij altijd dwars blijven zitten. Dan maar niet. Met iedere nieuwe baan ging ik een schaal omhoog.

    Ze betalen wel als ze je graag willen. Zo zelfverzekerd ben ik niet, maar wel v.w.b. banen en dit soort gesprekken.

    Dus leg het gewoon voor dat je er niet op achteruit wilt gaan. Dat is helemaal niet zo vreemd.

    En degenen die tegenover je zitten in zo'n gesprek doen dat zelf vast ook niet Smile

    Het gaat misschien toch lukken, maar niet twijfelen bij dit soort dingen of te bescheiden zijn.

    Maar goed, dat is mijn mening maar ... en succes!



    Bedankt voor je reactie, maar ik vermoed dat je de laatste pagina's niet gelezen hebt Smile
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Smile



    Tips? Smile



    Denk het wel.. te maken met modules doen, of erkenning verworven competenties, maar ook met een evt onderhandeling met je werkgever mbt tijdsinvestering..

    Bel je me?
  7. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    is ze weer ... Smile
    even nagevraagd bij een collega die de studie tijdens werk (32 u/week) heeft gedaan; wel zwaar, was te doen, maar toen eerste geboren was werd het laatste jaar door haar wel als te zwaar ervaren. Zij heeft de HBO Personeel en Organisatie opleiding bij het tegenwoordige NCOI gedaan. Dat is -wat je aangeeft- wellicht te zwaar gezien je beschikbare tijd, maar Mikky merkt al op dat je wellicht vrijstelllingen kunt krijgen vanuit de al door jou afgeronde MBO opleiding. Navragen kan geen kwaad. Omdat je ook verteld hebt dat je momenteel eigenlijk werk doet op HBO niveau, is dit wellicht iets een soort algemeen schakeljaar dat voorbereid op HBO ; >>LINK<<
    Helaas zie ik de P&O kant er niet in terugkomen, maar dat zou je kunnen navragen.
    Dit zou ook iets kunnen zijn; >>LINK<<
    Er zijn ook aanbieders die losse modules aanbieden, maar let goed op dat x aantal modules opleiden tot een compleet en erkend diploma; dat doen ze lang niet allemaal en dat staat op je cv veel beter, ook als je er nog mee bezig bent!!
    Ik raad je zeker aan orienterende gesprekken te voeren bij de opleidingsinstelling, over richting/modules/vrijstellingen etc, maar ook in gesprek te gaan met enkele mensen uit het vakgebied. Een carriereswitch is goed te doen, maar op wat latere leeftijd omscholen; dan wil je wel iets doen wat bij je past, in alle opzichten.
    Zou zeker gebruik maken van het aanbod van Mikky, en uiteraard geef ik je ook graag meer info als je dat wilt.

    Succes!!
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Mikky



    Denk het wel.. te maken met modules doen, of erkenning verworven competenties, maar ook met een evt onderhandeling met je werkgever mbt tijdsinvestering..

    Bel je me?


    Ik bel je waarschijnlijk vrijdag even Smile

    Vrijwilliger bij de FNV lijkt me ook wel wat: >>LINK<<

    Eventueel in combinatie met cursus arbeidsrecht en sociale zekerheid. Kennis en ervaring opdoen.
Terug naar de lijst