Eiersalade

Eiersalade 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Dank jullie wel allemaal voor jullie bijdrage..


    Net een eiersalade van 1 doos eieren gemaakt,, Smile

    Dit was het recept heb dus van alles het dubbele gepakt,,


    5 eieren, klein sjalotje (of een halfje), mayonaise, 1/2 theelepel mosterd, zout, peper, kerriepoeder, scheutje koffieroom, 1 eetlepel (gedroogde) bieslook.

    Voorbereiding
    Eieren hardkoken, pellen en in kleine stukjes snijden. Sjalotje zeer fijn snipperen.

    Bereidingswijze
    In een schaal drie eetlepels mayonaise vermengen met de bieslook, het sjalotje (niet te veel ui!), de mosterd, scheutje koffieroom, beetje zout peper en de kerriepoeder. Tot sausje roeren. De gesneden eieren toevoegen. Ongeveer 1/2 uurtje laten intrekken.

    De advocaat ga ik ook nog proberen denk ik ff recept voor opzoeken,,,Smile
    Plaatje
  2. Sjak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sjak
    Gevulde eitjes. Hard koken, overdwars door midden snijden, geel prakken met mayo en wat kruidenkaas boursin of goedkopere variant, eitjes opspuiten en peterselie erop!
  3. Je salade ziet er lekker uit.

    Advocaat:
    5 eigeel, 120 gr. poedersuiker, 1 pakje vanillesuiker en 200 ml. slagroom al kloppend met
    de mixer au bain marie verwarmen. Het mag niet koken. Als het dik genoeg is 100 ml. alcohol
    (bijv. jenever) erbij.
  4. Snoopy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Snoopy
    Behalve gekookte eieren, zou je het ook kunnen gebruiken voor zelf gemaakte quiches, Schuim gebak of zelf gemaakte kwark gebak. Of heerlijke zelf gemaakte cakes, zoals tulband met anijs en banaan. Hiervoor heb je al 3 eieren nodig. Smile. Of nog lekkerder advocaat mbv de magnetron.
  5. quote:
    Dit schreef Snoopy
    Of nog lekkerder advocaat mbv de magnetron.

    Hoe doe je dat?
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    De salade is al bijna op...Smile Zelfs mijn jongste vond het lekker terwijl ze er normaal gesproken niet zo van houd,,Smile


    Bedankt allemaal weer voor de bijdrage...
Terug naar de lijst