Suikervrije recepten

Suikervrije recepten 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Hed
    Maar dan is er toch ook nog een groot verschil tussen de snelle en langzame koolhydraten? Als ik de goede bewoording gebruik?

    En daarbinnen ook weer: verschil tussen een verse banaan en een rijpere banaan (schil met bruine plekjes zeg maar). Er is momenteel zoveel informatie, dat door de koolhydraten voedingsmiddelen het bos niet meer te zien is.


    Klopt, je kunt volledig overspoeld raken in alle informatie er is. En het klopt dat er ook nog weer een verschil in koolhydraten zit. Je kunt jezelf er helemaal gek mee maken als je wilt. Er zijn ook nog eens verschillende stromingen waarbij de ene stroming geen onderscheid in koolhydraten maakt en de andere stroming tot in detail van alles uit den boze is en weer een andere stroming maakt weer een onderscheid in polyolen wel/niet meetellen.

    Daarom roep ik meestal ook dat di?ten simpelweg een kwestie is van minder eten dan je verbrandt in combinatie met voldoende drinken en bewegen. Voor mij werkte het koolhydraatarme, voor een ander misschien niet. Ik ga ervan uit dat als je netjes drie gezonde maaltijden per dag eet, 2 gezonde tussendoortjes en niet overdrijft in de porties, je al een heel eind komt. En...daar waar de ene kan blijven bunkeren, daar komt de ander al van de lucht aan. Aanleg is ook nog eens een belangrijke factor, evenals de gezondheid.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef scar
    Maar daar is nog steeds geen enkel bewijs van. Dus kan je het niet zo beslist uitspreken.

    "Geen bewijs'is wel heel kort door de bocht. Het is controversieel.

    Zie bv (betrekkelijk serieuze links)
    >>LINK<<
    >>LINK<<
    en
    >>LINK<<
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Klopt, je kunt volledig overspoeld raken in alle informatie er is. En het klopt dat er ook nog weer een verschil in koolhydraten zit. Je kunt jezelf er helemaal gek mee maken als je wilt. Er zijn ook nog eens verschillende stromingen waarbij de ene stroming geen onderscheid in koolhydraten maakt en de andere stroming tot in detail van alles uit den boze is en weer een andere stroming maakt weer een onderscheid in polyolen wel/niet meetellen.

    Daarom roep ik meestal ook dat di?ten simpelweg een kwestie is van minder eten dan je verbrandt in combinatie met voldoende drinken en bewegen. Voor mij werkte het koolhydraatarme, voor een ander misschien niet. Ik ga ervan uit dat als je netjes drie gezonde maaltijden per dag eet, 2 gezonde tussendoortjes en niet overdrijft in de porties, je al een heel eind komt. En...daar waar de ene kan blijven bunkeren, daar komt de ander al van de lucht aan. Aanleg is ook nog eens een belangrijke factor, evenals de gezondheid.


    Voor mij met dit verschil dat het me niet om het dieten c.q. afvallen gaat, maar daar waar ik me prettig bij voel.

    Ik krijg hartkloppingen van koolhydraten, door het missen van mijn galblaas reageer ik ook niet al te fijn op eiwitten. Ik moet dus een middenmoot zoeken, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar zeer koolhydraatarm.

    Maar om nou dat stuk vlees met groente als ontbijt te eten (daar reageer ik redelijk goed op) gaat me net iets te ver.

    Sorry Imke, dit is natuurlijk totaal off topic .......
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    We zijn inderdaad wel heel erg afgedreven, sorry Imke!

    Hed, in jouw geval zou ik contact opnemen met een di?tist(e) omdat er bij jou een gezondheidsfactor meespeelt (jouw reactie op eiwitten). Twee voedingsgroepen uitsluiten lijkt me geen goed plan, dan zou je alleen nog maar vet kunnen eten. Dan mis je de nodige essenti?le voedingsstoffen die je wel nodig hebt om overeind te blijven. Een dieet betekent eigenlijk alleen maar een bepaalde etenswijze, kan los van afvallen staan Smile

    Voor koolhydraatarm eten bestaat hier een clubje op OA, daar wil ik je wel meer uitleggen over de verschillende voedingsstoffen, hun werking en de onderlinge relatie tot elkaar. Dit om in dit draadje weer on-topic te komen met o.a. koolhydraatrijke recepten zonder kunstmatig toegevoegde suikers. Het is er niet zo druk, maar daar kunnen we natuurlijk verandering in brengen Smile
    Hier de link: >>LINK<<



    ( en o ja, ik ontbijt meestal met Griekse yoghurt met lijnzaad erin. Soms paar drupjes vloeibare zoetstof erbij en/of de lijnzaad vervangen door cacao en dan heb je wat ze hier noemen 'hemelse modder')
  5. Bericht van Jako is op 09-01-2016 om 19:06:48 uur verwijderd door Jako.

    Reden: opruimen die handel

     
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Hed



    Maar om nou dat stuk vlees met groente als ontbijt te eten (daar reageer ik redelijk goed op) gaat me net iets te ver.

    Waarom niet? Dat heet een Engels ontbijt (ei, worstjes, bacon, tomaat, witte bonen).
  7. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Jako

    Maar heb je dan aan na een uurtje geen trek?


    Met lijnzaad erin? Nee, echt niet! Beetje zelfde effect als havermout, vult best goed Smile
  8. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Waarom niet? Dat heet een Engels ontbijt (ei, worstjes, bacon, tomaat, witte bonen).


    :D

    Hoe ziek wil je me hebben? ;-) worstjes kan, tomaat ook of ei met tomaat. Totale combinatie helaas niet, maar het is heerlijk!!! Maar biefstuk met sla in de ochtend bijvoorbeeld is echt niet mijn ding, al eet ik liever 3 keer per dag 'warm' dan de standaard 1 keer.

    @Suzette, je hebt gelijk, we gaan teveel offtopic. Ik heb best wel een redelijke modus gevonden hoor, dus voedingsstoffen kom ik niet te kort (want vet kan ik ook niet eten, dus dat zijn 3 voedingsgroepen ;-) )Maar ik moet er wat 'niet fijne momentjes' voor over hebben. Dietiste komt in beeld zodra andere zaken hier zijn opgelost. Ik ben fan van Paleo, fodmap moet ik me nog in verdiepen. Maar die richting op werkt het best voor me. En nu houd ik op met offtopic zijn.
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik heb een aantal links en recepten in een nieuw draadje gezet, zodat jullie het makkelijk kunnen vinden >>LINK<<

    Ik vul later nog wel meer aan, maar zie ook graag van jullie recepten Smile
Terug naar de lijst