Vers vlees voor honden, was: Snijden

Vers vlees voor honden, was: Snijden 

Onderwerp van scar

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    KVV en Barf voer je op gevoel. Meestal is het advies op de verpakking teveel. Wordt je hond te dik, dan minder je.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Smuldier wordt bij Dirk verkocht, dat is om de hoek dus makkelijk. Ik heb nog brokjes, die eet Frodo helemaal niet 's morgens. Ik denk dat ik de brokjes gewoon klaar zet in de ochtend zodat ze wel kunnen eten, en dan geef ik 's avonds Smuldier. Dikke kans dat ze de brokjes straks helemaal niet meer willen.

    Smeagol heeft slechte tanden, al vanaf geboorte, er groeide een tweede rij, de melk kiesjes moesten getrokken, ik hoop dat eten voor hem makkelijker wordt. En ik krijg steeds meer het gevoel dat die brokjes teveel bewerkt zijn.

    Ze slapen nu erg lekker na Smuldier Smile
  3. Hier ook smuldier. Ieder een pakje per dag, verdeeld in twee maaltijden. Soms rodi, dat is gemakkelijker in die schijven, maar ook duurder en niet te koop bij onze jumbo.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Dat spul is goedkoper dan ik dacht. Negen pakken (3600 gram) vlees voor ongeveer 5 euro. Valt me alles mee. Ik ga maar wat varieren, ook met andere vleessoorten. Variatie is bij KVV heel belangrijk heb ik begrepen.

    Ik heb m'n honden nog nooit zo snel zien aanvallen op het eten, zo grappig om te zien. Ik doe ze in elk geval een enorm groot plezier met het verse vlees. Ze zouden graag meer gehad willen hebben maar ik hou me aan de standaard adviezen. Ik hoop dat ik Frodo wat kan laten afvallen, die is na zijn hernia en castratie 9 ons aangekomen, en ik zou dat er graag weer vanaf zien, dat is beter voor hem.

    Vooralsnog houden ze heel erg van me, mijn hondjes. Nog meer dan anders haha.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als je met smuldier wil gaan afwisselen weet dan dat er maar 2 complete voeren zijn! De andere zijn bij maaltijden.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    Ja heb ik gezien. Pens compleet en Vlees compleet. Ik heb ook kip genomen, heb nog zoveel brokjes, dan kan ik soms wat combineren. Weggooien vind ik zonde.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Ja heb ik gezien. Pens compleet en Vlees compleet. Ik heb ook kip genomen, heb nog zoveel brokjes, dan kan ik soms wat combineren. Weggooien vind ik zonde.

    Geperste of geëxtrudeerde brokken? Makkelijk te testen: persbrok valt uit elkaar in een glas water, de andere brok gaat drijven en zich volzuigen met vocht. De laatste brok mag niet gemengd worden met KVV. Als er meer dan 8 uur tussen zit, mogen 2 op zichzelf staande maaltijden wel.
  8. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik haal altijd wat pakken Renske erbij, voor het geval ik ben vergeten om een diepvriesrol te ontdooien.
    Da's ook versvlees, maar dan niet bevroren, maar gestoomd.
    (Ook handig voor als je voer moet meenemen onderweg)


    >>LINK<<

    Deze week zijn ze bij de Pets Place in de aanbieding (10 halen, 7 betalen)
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Geperste of geëxtrudeerde brokken? Makkelijk te testen: persbrok valt uit elkaar in een glas water, de andere brok gaat drijven en zich volzuigen met vocht. De laatste brok mag niet gemengd worden met KVV. Als er meer dan 8 uur tussen zit, mogen 2 op zichzelf staande maaltijden wel.
    Waarom is dat Dayenne??
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Waarom is dat Dayenne??

    In de tijd dat ik over stapte naar KVV en me aan het inlezen was, kwam dat veel voorbij. Heeft met name met de wijze van verteren te maken. Brokken verteren sneller dan vlees, zo was het argument. Als je dan geperste brokken had (die zwellen niet op net als vlees) was het wat minder een issue. Door elkaar werd (en wordt) afgeraden.

    Nu ik wilde zoeken voor jou, las ik dat die 8 uur achterhaald zouden zijn, maar dat het toch niet optimaal is voor het spijsverteringskanaal om 2 verschillende soorten te geven. Mengen wordt nog altijd afgeraden.

    Ik gebruik gewone brokken als beloningssnoepje en mocht ik een keer te weinig vlees hebben wordt dat dan tevens de hoofdmaaltijd.
  11. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Hier is een linkje naar het forum van "Barfplaats
    daar kun je h??l veel informatie over rauw versvlees voeren, BARF, KVV en aanverwante zaken vinden.
Terug naar de lijst