Onvoldoende opslagruimte?

Onvoldoende opslagruimte? 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb een Samsung S2 (ja, 'oudje' Smile).

    Buiten de standaard Samsung apps die ook niet te verwijderen zijn, heb ik nauwelijks apps op mijn telefoon staan. Indien mogelijk, staan ze op SD-kaart. Ook staan er nog maar weinig foto's op. Toch lukt het niet om apps als Twitter en Messenger te updaten. 'Onvoldoende opslagruimte' is de melding. Op mijn telefoon is nog 260 mb aan ruimte (erg weinig ondanks dat het meeste dus op SD staat) en op SD-kaart nog ruim 3 Gb.

    Waarom dan toch niet kunnen updaten? Of nog beter; hoe los ik dit op? (zolang ik nog geen andere telefoon heb)
  2. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    ik had destijds hetzelfde met de whatsapp updates. Ik gooide dan eerst whatsapp eraf en installeerde dan de nieuwe versie, ipv dat ik dus ging updaten. Dat werkte wel. Oude gesprekken en contacten voerde hij gewoon weer in.
  3. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    Ik heb telefoon terug gezet naar fabrieks instelling en update standaard uit gezet je telefoon loopt vol door de auto update...succes
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Wat gebeurt er als je het terugzet naar fabrieksinstellingen? Zijn je apps dan allemaal weg? En wat gebeurt er dan met foto's?
    Met je SD-kaart gebeurt dan niets?
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Wat ik altijd doe,,

    Gevraagd via de Phonehouse,,,

    Ga naar het radartje..
    Dan is het bij mij meer,,,
    Dan naar applicatiebeheer,,

    En dan FB
    Messenger en whatsapp opzoeken,,
    Die blijven gegevens vasthouden

    Klik op bv FB
    En dan gegevens wissen,,,


    LET WEL OP JE MOET DAN OPNIEUW INLOGGEN DUS JE MOET WEL JE INLOGGEGEVENS WETEN,,,!!
    Dat zelfde geld voor messenger..


    Voor whatsapp moet je je 06 opnieuw invoeren en je bent je gesprekken van die dag kwijt,,
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat gebeurt er als je het terugzet naar fabrieksinstellingen? Zijn je apps dan allemaal weg? En wat gebeurt er dan met foto's?
    Met je SD-kaart gebeurt dan niets?


    Normaal gesproken blijven je foto's op de telefoon zelf ook intact.
    Bij mij kun je daar optioneel voor kiezen als ik fabrieksinstellingen terugzet.
    Je krijgt dan eerst nog een paar opties en dan pas gaat hij het ook echt doen.
    Als je naar fabrieksinstellingen terugzetten gaat, hoef je dus niet bang te zijn dat hij gelijk aan de slag gaat.
    Je kunt dan nog op je gemak bekijken wat de gevolgen zijn en waarschijnlijk wat opties aan en uit vinken.
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat gebeurt er als je het terugzet naar fabrieksinstellingen? Zijn je apps dan allemaal weg? En wat gebeurt er dan met foto's?
    Met je SD-kaart gebeurt dan niets?


    Wanneer je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen gaan alle gegevens verloren.

    Je zult een backup moeten maken. Hoe dat moet met android weet ik niet.
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat gebeurt er als je het terugzet naar fabrieksinstellingen? Zijn je apps dan allemaal weg? En wat gebeurt er dan met foto's?
    Met je SD-kaart gebeurt dan niets?



    Hier staat wat...je apps wel meen ik,,

    >>LINK<<
  9. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Wat ik altijd doe,,

    Gevraagd via de Phonehouse,,,

    Ga naar het radartje..
    Dan is het bij mij meer,,,
    Dan naar applicatiebeheer,,

    En dan FB
    Messenger en whatsapp opzoeken,,
    Die blijven gegevens vasthouden

    Klik op bv FB
    En dan gegevens wissen,,,


    LET WEL OP JE MOET DAN OPNIEUW INLOGGEN DUS JE MOET WEL JE INLOGGEGEVENS WETEN,,,!!
    Dat zelfde geld voor messenger..


    Voor whatsapp moet je je 06 opnieuw invoeren en je bent je gesprekken van die dag kwijt,,


    Goed advies, en geldt voor meer apps.
    Het helpt ook om bij dataverbruik naar "cache" te gaan, en dan te kiezen voor leegmaken (verlies je vaak ook inloggegevens)
    Simpelweg een keer telefoon uitzetten en weer aan lost ook wel eens dit soort dingen op, vooral als je hem eigenlijk altijd aan laat.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat gebeurt er als je het terugzet naar fabrieksinstellingen? Zijn je apps dan allemaal weg? En wat gebeurt er dan met foto's?
    Met je SD-kaart gebeurt dan niets?


    Je SD kaartje kun je er trouwens ook gewoon even uithalen voor de zekerheid.
    Weet je zeker dat die niet per ongeluk mee wordt gewist Smile
  11. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Ja kan in whatsapp een backup (inclusief media bestanden) maken naar je gmail-account. Werkt goed
    Daarna controleren of je forto's op de externe sd kaart staan, zo niet, daarnaartoe kopi?ren/verplaatsen.
    Staan je contactpersonen op de SIM kaart of op je telefoon?, als ze op je telefoon staan deze allemaal ook exporteren export bestand op de sd kaart zetten.

    Telefoon terugzetten naar de fabrieksinstelling.
    Je bestaande gmail account toevoegen, bij de vraag of hij een bestaande backup moet terugzetten niet doen (er worden dan allerlei apps op de telefoon gezet die er ooit opgestaan hebben)
    Whatsapp weer er op zetten, en de gemaakt backup weer terugzetten.
    Contacten eventueel weer importeren
    Overige apps er weer opzetten

    Zo heb ik het gedaan laatst.
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Altijd voor je dit soort opschoonacties doet maak je een backup. Je kunt je foto's namelijk maar ??n keer echt kwijt raken.
Terug naar de lijst