Rode auto lak is wolkig. Hoe krijg ik deze mooi

Rode auto lak is wolkig. Hoe krijg ik deze mooi 

Onderwerp van ardnas

Terug naar de lijst
  1. ardnas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ardnas
    Hallo...

    Eindelijk heb ik mijn rijbewijs gehaald en een autootje gekocht...Natuurlijk een oudje.
    De kleur is fel rood!! Maar de kap ziet er wolkig uit. Is er een manier om deze weer een beetje egaal te krijgen?
    Of zal ik het maar verbloemen door er bloemen op te verven.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Gefeliciteerd met je rijbewijs en 1e auto. Altijd leuk en een mooie herinnering. Vind ik.

    Rode autoland verkleurt op den duur. Wat voor tint rood is het, fel of meer bordeaux?

    Het zal op een goede poets/ polijst sessie uitdraaien, denk ik. Beetje kleien erbij.. je kan er zomaar een dag zoet mee zijn.

    Wil je ervaringen en/ of middelen kopen/ re views lezen, check het carclean forum naar eens.

    Succes.Smile
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Turtle Wax, daar heb ik mijn oude nagenoeg roze uitgeslagen rode auto weer helder rood mee weten te krijgen. Er zijn verschillende soorten Turtle Wax, ik weet zo even niet meer welke ik gebruikt heb. Volgens mij de renovatie polish.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Turtle Wax, daar heb ik mijn oude nagenoeg roze uitgeslagen rode auto weer helder rood mee weten te krijgen. Er zijn verschillende soorten Turtle Wax, ik weet zo even niet meer welke ik gebruikt heb. Volgens mij de renovatie polish.


    Klopt. Wel even opletten of je de juiste fles pakt.. Ik had ooit ook zo'n fles.. was een versie voor de zgn. solid lak. Daar zit wat 'schuurmateriaal' in om een polijstend effect te krijgen en dus glans.

    Heb ik later gebruikt op de auto van, destijds, vrouwlief.. Het duurt even (jaartje ofzo) maar toen begon de lak op het dak open te barsten.. allemaal fijne krassen. N?t een maanlandschap. Smile
    De lak van die auto was een metallic lak.. is n?t ff anders..
  5. ardnas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ardnas

    Bedank voor de tips... Ik ga een heerlijk dagje polijsten tegemoet...
    Mijn autootje Is verder brandweer rood.
  6. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef ardnas
    Bedank voor de tips... Ik ga een heerlijk dagje polijsten tegemoet...
    Mijn autootje Is verder brandweer rood.


    Hou er maar rekening mee dat als je eenmaal de motorkap gedaan hebt, de rest van de auto ineens zo brandweerrood niet meer lijkt en je dus uiteindelijk de hele auto staat te poetsen Smile

    Laat je wel even goed adviseren welke Turtle Wax je moet hebben, hoor! Veel poets- en rijplezier gewenst en natuurlijk willen we graag een voor- en nafoto zien Smile
  7. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    En o ja, in rondjes poetsen. Dan gaat het het mooist Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef ardnas
    Bedank voor de tips... Ik ga een heerlijk dagje polijsten tegemoet...
    Mijn autootje Is verder brandweer rood.


    Ja, precies Solid rood dus.. Dat verkleurt inderdaad in de loop der tijd.. het kan zelf roze worden als je er jaren niks aan doet.

    Ik had er zelf ook last van bij mijn vorige auto.. Dat lukte met een licht polijstmiddel niet meer.. werd er niet mooier op.
    Daar was echt een polijstmachine bij nodig..
    en dan wordt het al snel 'profi'.. want je hebt 2 soorten machines.. qua draaiing. Excentrisch of rotatie, zo uit mijn hoofd.. De eerste is beter, want gelijkmatiger.. maar dus ook duurder.
    De DAP900 wordt veel genoemd als een goede polijstmachine..
    Maar daar moet je dan ook wel weer even mee overweg kunnen..
    Soms lees je wel dat men een motorkap van de sloop haalt om erop / mee te testen.. voordat de auto daadwerkelijk behandeld wordt.

    Check ook een marktplaats of een poetsforum.. Er zitten goede hobbyisten tussen die voor een zacht prijsje jouw auto blinkend rood maken.

    ~~~~

    Maar goed, de poetsmiddelen van de Action schijnen ook niet zo beroerd te zijn.. Hier een voor- na van ook een brandweerrode kleur..

    NA


    VOOR


    Bron: >>LINK<<
  9. ardnas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ardnas

    wow wat een verschil, mooi hoor. ik heb nu een rode wax gebruikt, de auto blijft ongeveer een maand mooi rood, daarna verdwijnt het weer... maar dar valt te doen
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Wax is oppervlakkig.. ik denk in jouw geval een 'kleurtje' aanbrengen. Eigenlijk net als je haren (laten) verven.

    Wil je wat langer resultaat.. zullen de pori?n van de rode lak open moeten.. Dat doe je mede d.m.v polijsten (wat feitelijk een vorm van schuren is.)

    Anyway, als dit voor jou voldoende is en je het leuk vindt iedere maand te poetsen.. houden zoSmile Smile
  11. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Command 5 (gele bus) of Sonax Polish daarna met of Rode Turtle wax of heel dik in de MER behandelen, poets machines zijn er al vanaf 15 euro...leuk klusje...:)
Terug naar de lijst