spam aanval

spam aanval 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Vanmorgen open ik mijn outlook Microsoft office windows 2007 en haal mijn berichten binnen. Komen er 100 berichten binnen van:[b] Undelivered mail retuned to sender[b]
    [b] mailer-deamon@smtp-out1.caiw.net[b]
    Wat is dit? Hoe kom ik hieraan?? Beter nog hoe kom ik eraf.
  2. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    Lang verhaal

    Gewoon allemaal selecteren en shift/delete
  3. Sander_1976
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sander_1976
    Zou je de mail headers kunnen plaatsen ? Geen idee hoe je die onder windows tevoorschijn haalt. Daar staat vaak meer info in.

    Verander sowieso je wachtwoord naar een wachtwoord die niet snel te achterhalen is.

    Maar goed legio mogelijkheden waar dit vandaan zou kunnen komen.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Volgens mij hoeft dat wachtwoord niet persee. Iemand of iets heeft uit "jouw" naam/mailadres spam verstuurd, hoogstwaarschijnlijk niet vanaf je account. Vermoedelijk omdat je ergens je mailadres hebt achtergelaten, bij een actie of een site of wherever. En de niet bestaande mailadressen waar die spam is heen gestuurd geven een mail terug dat het mailtje niet kon worden afgeleverd.

    Wat Lemons zegt, gewoon verwijderen die mails.

    Overigens kan je natuurlijk wel je wachtwoord wijzigen als je je daar prettiger bij voelt.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Bedankt voor de info. Mijn eerste schrik was groot. Alles verwijderd wachtwoord inmiddels gewijzigd.
  6. Sander_1976
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sander_1976
    quote:
    Dit schreef robinet
    Bedankt voor de info. Mijn eerste schrik was groot. Alles verwijderd wachtwoord inmiddels gewijzigd.


    Geen mailheaders ? Daaraan kan je zien wat er echt loos is/was. Maar goed logfiles zijn dan ook wel handig :D

    Wellicht is je mail adres gebruikt als return to adres zoals Scar al aangaf. Dunnow uiteraard.

    Wachtwoord wijzigen om de zoveel tijd is sowieso een goed idee ;)
Terug naar de lijst