Wifi verbeteren in mijn woning, hoe?

Wifi verbeteren in mijn woning, hoe? 

Onderwerp van Deedee

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Kerstin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kerstin
    Heb je toevallig een Horizonmediabox van de ziggo?
    Die had een veel sterker signaal als mijn router en je kunt van je mediabox een accespoint maken.
    Bij ons is nu het probleem opgelost Smile
  2. quote:
    Dit schreef ErikD
    Maar elke extender of homeplug met wifi werkt toch binnen verschillende stoppengroepen zolang dit binnen dezelfde groep(huis) valt?
    Beiden zouden binnen 1 appartement moeten werken onafhankelijk of het stop 1 of 4 is.
    Alleen buiten de groep werkt niet.

    In jip en janneke taal hoop ik:
    De Hoofdkabel die in de straat ligt heeft 3 verschillende koperkabels waar spanning op staat en een nul kabel. Tussen een koperkabel en de nulkabel is een spanningsverschil van 230V waar een stroomverbruiker (lamp, wasmachine, etc) gebruik van maakt. Zo'n koperkabel noemen ze een fasekabel. Er is geen verbinding tussen fasekabels zodat het hoogfrequent signaal niet aan de andere 2 doorgegeven kan worden.
    Ik kan me voorstellen dat in de zekeringkast elke groep een hoogfrequent filter heeft om met meerdere mensen gebruik te kunnen maken van deze techniek. Zou zo'n filter er niet tussen zitten en de buurman/vrouw, die gebruik maakt van dezelfde fase, prikt ook een extender of ander apparaat in het stopcontact, dan zouden de apparaten elkaar storen.
  3. Bericht van Zweef is op 03-09-2016 om 07:07:08 uur verwijderd door Frank64.

    Reden: Aangepast

     
  4. Zweef
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zweef
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    In jip en janneke taal hoop ik:
    De Hoofdkabel die in de straat ligt heeft 3 verschillende koperkabels waar spanning op staat en een nul kabel. Tussen een koperkabel en de nulkabel is een spanningsverschil van 230V waar een stroomverbruiker (lamp, wasmachine, etc) gebruik van maakt. Zo'n koperkabel noemen ze een fasekabel. Er is geen verbinding tussen fasekabels zodat het hoogfrequent signaal niet aan de andere 2 doorgegeven kan worden.
    Ik kan me voorstellen dat in de zekeringkast elke groep een hoogfrequent filter heeft om met meerdere mensen gebruik te kunnen maken van deze techniek. Zou zo'n filter er niet tussen zitten en de buurman/vrouw, die gebruik maakt van dezelfde fase, prikt ook een extender of ander apparaat in het stopcontact, dan zouden de apparaten elkaar storen.


    Homeplug of powerlinks worden middels een beveiligingscode met elkaar verbonden. Juist om te voorkomen dat ze elkaar gaan storen en dat derde in jouw netwerk kunnen komen.

    Daarnaast is het ook de vraag of de buren op dezelfde fase zijn aangesloten.

    Meer kans op de storen van het signaal komt van of door gebruik van huishoudelijk apperatuur zoals bv een wasdroger.
  5. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Powerlinks verstoren elkaar niet binnen 1 groep.
    Ze maken per set een eigen verbinding.
    Heb al jaren verschillende binnen 1 huis draaien en al bij meerder huishoudens extra ge?nstalleerd.
    In princiepe zal het signaal ook niet buiten het huis komen.
    Tenzij je bv 2 op 1 trap woont.... dan vallen in deze woningen nog vaak binnen 1 groep.
    Dan moet je buurman overigens precies dezelfde set hebben anders communiceren deze ook niet.
    Het is dus 99,9% veilig.
  6. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    quote:
    Dit schreef Kerstin
    Heb je toevallig een Horizonmediabox van de ziggo?
    Die had een veel sterker signaal als mijn router en je kunt van je mediabox een accespoint maken.
    Bij ons is nu het probleem opgelost Smile


    Die heb ik besteld, komt komende weer. Wat jij schrijft vertelde men mij idd ook aan de telefoon, dus ik heb goede hoop.

    Sinds ik de router hoger heb gezet is het signaal in mijn eigen slaapkamer al stukken beter maar ik vermoed dat m'n zoon profijt gaat hebben van de horizonbox
  7. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Voor nog geen ? 20,- 1 gekocht bij de Action,,
    In stopcontact geen moeilijke handelingen en werkt top,,

    Niks geen kabel en moeilijk gedoe,,Smile


    Heb jij echt mazzel gehad!
  8. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    quote:





    Welke kabel is te kort?
    is dat een kabeltje met aan beide einden een netwerk stekkertje?


    Het was uiteindelijk toch gelukt. Een klein stukje hoger hielp eigenlijk al
Terug naar de lijst