Spaarrekening openen voor kinderen

Spaarrekening openen voor kinderen 

Onderwerp van MamaAnouk

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Maar als je komt te overlijden, en de kinderen erven alles.. hoe zit het dan als ze nog minderjarig zijn? Wie beheert dan? Is dat dan niet vader?

    In mijn geval niet de vader nee. Die geeft meer geld uit in een dag dan er in toen jaar binnen komt. Toen we getrouwd waren hadden we testament met voogd die voogd heb ik aangehouden en als beheerder van geld benoemt.
  2. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef meeuw


    Dat hangt van je testament af. Als je niets vastlegt, dan gaat de vader het beheren. Bij mij is het vastgelegd dat mijn broer en zus beheerder worden en die hebben dat beheer totdat de kinderen 25 jaar zijn om zo studie e.d. te kunnen betalen. Ze mogen ook beslissen om bijv. het bedrag in 1 x aan een kind te geven als die bijv. een huis koopt of een andere grote uitgaven doet. Het is wel ingewikkeld testament omdat ook geregeld is dat als een kind overlijdt, het niet naar de vader gaat, maar alleen naar de andere kinderen kan terugvloeien (of eigen kinderen, mijn kleinkinderen).

    De "kouwe kant" is volledig uitgesloten.


    Dat laatste is nog ene goeie tip. Dank je mooie aanvulling zo blijft het bij de mensen waar het voor is.
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    Me ex weet niet wat ik bespaard heb. Geef zelf het volledige spaarbedrag aan de fiscus op


    Dat is niet volgens de regels.
    >>LINK<<

    In hoeverre de BD hierop controleert, weet ik niet.
    (zolang je onder de vrijstelling zit, maakt het nl niets uit)
  4. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Ik heb voor mijn dochter een spaarrekening bij Dela (soort lange-termijn sparen). Zo kan dochter er niet aan tot een bepaalde leeftijd en het levert aanzienlijk meer op dan bij de bank!

    Hopelijk heb je hier iets aan :)
Terug naar de lijst