Motorkap auto wordt heet..

Motorkap auto wordt heet.. 

Onderwerp van wyke

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef wyke
    .het precieze technische verhaal heb ik als niet-techneut niet onthouden en begrepen ;

    Volgende keer zeg je tegen de monteur, H? even opschrijven voor me want ik moet het ook nog op OA kunnen uitleggen ;-)
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef PanEur

    Ik heb nog nooit gehoord dat de motorkap zo heet wordt als de remmerij niet deugd..... ;-)
    (..)


    Ik ook niet, grapjas.

    Ik doel dan ook op de geroken lucht. Dat de motorkap heeft wordt (als het dat al wordt) is voor mij een ander incident.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef koen
    als een motor te heet wordt, is het in 9 van de 10 gevallen de thermostaat.

    een kapotte thermostaat kan "fail-open" zijn (al het koelvloeistof gaat door de radiator, motor komt niet op temperatuur) of "fail-close" (er gaat helemaal geen koelvloeistof door de radiator en de motor kan z'n warmte niet kwijt)

    een kapotte thermostaat kost je hooguit een paar tientjes...... ik duim voor je dat het zoiets is.


    En veelal in beide gevallen te herkennen aan een schommelende temperatuurmeter OF eentje die, ook bij een lange rit, nauwelijks van zijn plek komt.

    Defecte waterpomp kan ook een oorzaak zijn.. als deze te weinig opbrengst genereert voor voldoende circulatie.
  4. wyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van wyke

    quote:
    Dit schreef Pappanora

    Volgende keer zeg je tegen de monteur, H? even opschrijven voor me want ik moet het ook nog op OA kunnen uitleggen ;-)


    Haha ja..goeie tip, zal het de volgende keer vragenSmile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Je hebt vandaag niks meer geroken (in / bij de auto), Wyke?
  6. wyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van wyke

    quote:
    Dit schreef SFR
    Je hebt vandaag niks meer geroken (in / bij de auto), Wyke?


    Gistermiddag nog wel met de auto weggeweest, even iets geroken maar geur ging ook weer weg met het rijden en was minder sterk dan de dag ervoor.
    Ik werk vlakbij huis en ga altijd fietsend dus mijn auto staat vaak stil..ik hoop dat er idd niks geks ah hand is en hij af en toe kuurtjes heeft😁
  7. Bericht van Paulus is op 19-10-2016 om 17:04:27 uur verwijderd door Paulus.

    Reden: Dubbel

     
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij mijn auto lekte er olie op de uitlaat. Als de motor heet werd begon je dat te ruiken. Koelsysteem is nagekeken niks gevonden.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Paulus
    Het kan ook de verdamper van de airco zijn.
    Die het vocht via een afvoerbuisje of leiding net op een warm gedeelte van de motor / kachel druppelt.
    (..).


    Als er airco in de auto zit.. dan zou de lucht in de zomer toch ook al geroken moeten zijn.. Nu is de airco meer voor de ontwaseming dan koeling.. dus de verdamper hoeft geen overuren te draaien, volgens mij.

    @Dayenne..
    Verbrande olie kan je goed ruiken inderdaad.Hopelijk was het een kleine pakking / reparatie qua lekkage.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef SFR



    @Dayenne..
    Verbrande olie kan je goed ruiken inderdaad.Hopelijk was het een kleine pakking / reparatie qua lekkage.

    Ja kleine lekkage. Al met al is de auto een paar uur weg geweest. Blij dat het opgelost is.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Gisteren 180 km gereden. Geen luchtjes, perfect gekoelde motor.
Terug naar de lijst