afstand nemen??

afstand nemen?? 

Onderwerp van martine1404

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik zou ze nu gewoon bij de kinderen op de kamer hangen.


    +1
  2. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Nou...het zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn om bij mijn nieuwe geliefde nog foto's van zijn ex aan de muur te zien. En al helemaal op de slaapkamer!
    En als ik daar alleen maar mag komen als het donker is.....nou....nee....daar gaat hij daar maar lekker alleen liggen....met zijn ex dan Smile


    En als het nou foto's van een overleden echtgeno(o)t(e) zijn?

    Mijn vader had op een gegeven moment ook een nieuwe vrouw waarvan hij alle foto's van mijn overleden moeder weg moest doen.
  3. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Angelie67
    Een foto van een overleden partner zou ik trouwens helemaal anders vinden.....
    Logisch als daarvan dan een foto ergens hangt....


    Smile oh ja, eerst lezen, dan pas reageren......
  4. Angelie67
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Angelie67
    quote:
    Dit schreef ------------


    Smile oh ja, eerst lezen, dan pas reageren......

    Smile
  5. BeHappy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeHappy
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik zou ze nu gewoon bij de kinderen op de kamer hangen.



    +1

    Als je het pas later doet op het moment dat je een nieuwe partner hebt, wat toch al ingewikkeld kan zijn voor kinderen, maak je het mss nog ingewikkelder.
  6. BeHappy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeHappy
    quote:
    Dit schreef ------------


    En als het nou foto's van een overleden echtgeno(o)t(e) zijn?

    Mijn vader had op een gegeven moment ook een nieuwe vrouw waarvan hij alle foto's van mijn overleden moeder weg [B]moest
    doen. [/B]


    Behalve dat ik behoorlijk allergisch ben voor dat moeten, snap ik dat de nwe vrouw op de slaapkamer geen foto van je moeder wil zien, maar dat er elders in het huis foto's van haar hangen lijkt mij niet meer dan normaal.


    Ooit had ik beneden een burootje in de huiskamer voor mijn zoontje en daarboven hing een foto van zijn vader op een olifant. Een ex-vriendje van mij had daar moeite mee. Vond dat vervelend voor hem, maar die jaloezie was toch iets waar hijzelf wat aan moest doen. De foto bleef dus hangen.
  7. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Ik vind t zo'n onzin als je niet een foto van de ex-in een collage, in zijn ouderrol met de kinderen-op de slaapkamer van je geliefde zou willen zien. Vind t een soort van disrespectvol eigenlijk. Alsof dat verleden, incl die expartner, er niet meer mag zijn.
    Een uitvergroot soloportret boven het bed is dan nog even iets anders. Maar goed, ik heb ook geen portretten van mijn kinderen boven mijn bed. Wel een paar mooie fotocollages (in de categorie kunst, dus geen portretten) die mijn ex en ik samen hebben uitgezocht trouwens....
  8. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ik zou me hoe dan ook geen bal aantrekken van wat een nieuwe partner ergens van zou vinden: mijn keuzes staan niet ter discussie.
    Ik vind t wel mooi eigenlijk: je hebt een groot deel van je leven in die collage zitten. Waarom mag dat niet blijven hangen? Als jij t ok vindt is t ok.


    Ik ben het helemaal met je eens Anne en ook met je onderstaande reactie.

    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ik vind t zo'n onzin als je niet een foto van de ex-in een collage, in zijn ouderrol met de kinderen-op de slaapkamer van je geliefde zou willen zien. Vind t een soort van disrespectvol eigenlijk. Alsof dat verleden, incl die expartner, er niet meer mag zijn.
    Een uitvergroot soloportret boven het bed is dan nog even iets anders.


    Martine, ik zou de collages alleen weghalen en bij de kinderen op de kamer hangen, als ik het zelf niet meer prettig zou vinden om het op mijn slaapkamer te hebben hangen en als de kinderen het tevens leuk zouden vinden dat de collages op hun kamers komen te hangen. Maar niet omdat een nieuwe geliefde daar mogelijkerwijs wel of niet iets van zou vinden.

    De nieuwe geliefde mag er van mij van alles van vinden, maar vervolgens is het aan de nieuwe geliefde om te accepteren dat het mijn slaapkamer is en dat daar aan de muur hangt, wat ik prettig vind dat daar hangt. En als mijn nieuwe geliefde daar een probleem mee zou hebben, dan is dat heel jammer voor de nieuwe geliefde. Voor mij staat de ene relatie (die met de vader van je kind(eren)) namelijk totaal los van een nieuwe relatie.

    Andersom, als ik de nieuwe geliefde zou zijn, dan zou ik totaal geen moeite hebben met fotocollages (van het voorheen nog intact zijnde gezinnetje) op de slaapkamer van de ander. Wat voor mij wel belangrijk zou zijn, is in hoeverre diegene "los" is van zijn ex-partner, in hoeverre diegene de scheiding verwerkt heeft en in hoeverre diegene de nieuwe situatie geaccepteerd heeft en daar vrede mee heeft. Dat zou ik persoonlijk veel belangrijker vinden dan of er op de slaapkamer fotocollages hangen.

    Ik heb zelf zelfs nog een kleine fotocollage met foto's van de vader van mijn dochter en mijzelf in huis hangen. Nee, niet ergens pontificaal in beeld, maar boven op de voorzolder, in een mooi hoekje op een klein wandje, dat grenst aan de deur van de slaapkamer van mijn dochter, die op de zolderkamer slaapt. Het zijn maar 6 foto's in een kleine collage, maar ze zijn allemaal genomen in Afrika, in het eerste jaar dat wij elkaar leerden kennen en wij nog heel verliefd op elkaar waren. Ik kan dan ook met hele warme gevoelens op die periode terug kijken en ik vind de foto's nog altijd heel mooi, terwijl ik na bijna 15 jaar scheiding toch echt wel los van hem ben. SmileSmile

    Mijn dochter was toen nog niet geboren, het gaat om de periode voor haar, (maar zij is er natuurlijk wel uit voortgevloeid) dus die plek op de voorzolder, in dat hoekje op het wandje naast de deur van haar slaapkamer, die is eigenlijk wel heel passend. SmileSmile Mijn dochter vindt het zelf ook mooie foto's en vindt het leuk dat die foto's daar hangen.

    Ofwel, Martine, voel gewoon goed bij jezelf na, wat jij zelf de op dit moment meest prettige plek vindt voor die fotocollages (onafhankelijk van wat een ander daar mogelijkerwijs wel of niet van zou vinden). Als jij ze wil laten hangen op jouw slaapkamer, laat je ze lekker hangen. En als jij ze liever bij de kinderen op de kamer hangt en de kinderen vinden dat ook leuk dat ze bij hen op de kamers komen te hangen, dan hang je ze daar lekker neer. Doe gewoon wat goed voelt voor jou! Smile
  9. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef ------------


    En als het nou foto's van een overleden echtgeno(o)t(e) zijn?

    Mijn vader had op een gegeven moment ook een nieuwe vrouw waarvan hij alle foto's van mijn overleden moeder weg moest doen.


    Wat vreselijk zeg! Heeft je vader dat ook echt gedaan? Heeft hij echt al die foto's weg gedaan?

    Wat ontzettend naar dat zij dat van hem verlangde. Hoe was dat voor hem en heeft dat geen negatieve invloed op de relatie gehad, als ik dat vragen mag?

    En voor jou? Ik geloof dat ik daar als kind zijnde enorm veel moeite mee zou hebben en het zou mijn relatie met "de nieuwe vrouw" zeker niet ten goede komen. Ik zou daar ook zeker wat van gezegd hebben.
  10. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef ------------


    En als het nou foto's van een overleden echtgeno(o)t(e) zijn?

    Mijn vader had op een gegeven moment ook een nieuwe vrouw waarvan hij alle foto's van mijn overleden moeder weg moest doen.


    Verschrikkelijk, mijn overleden moeder (2002) staat nog steeds met foto's in de woonkamer bij mijn vader.

    Zijn nieuwe vriendin heeft daar geen enkele moeite mee gelukkig.
Terug naar de lijst