wie heeft er een recept voor een overheerlijke ovenschotel?

wie heeft er een recept voor een overheerlijke ovenschotel? 

Onderwerp van adrie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. adrie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van adrie
    Hallo,
    ik ben op zoek naar een recept voor een ovenschotel.
    ik kook vaak voor mijn 3 kids en ben telkens opzoek naar iets nieuws..
    dus heb je een idee, laat maar komen..

    grt Adrie
  2. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Een zuurkool met rozijn en kerrie ovenschotel... Ik heb even een recept erbij gegoogled, komt wel overeen met hoe ik het ongeveer maak. Je kunt ook appel erdoorheen doen. Het hoeft ook niet perse zoete aardappel te zijn, kan ook met gewone

    >>LINK<<
  3. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    >>LINK<<

    Hollandse ovenschotel.....

    Of, zuurkool
    Laagje geruld gehakt, laagje zuurkool, laagje aardappelpuree.
  4. Anna
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anna
    Kip met aardappel

    Aardappel in vierendelen (evt kort koken van te voren) anders genoeg vocht erbij doen. In een schaal met of stukjes kipfilet en/ of drumsticks. Uien en knoflook grof snijden (1 ui en evt 2 knoflookteentjes) erbij doen. 1 paprika grof snijden en erbij doen. Voor t vocht doe ik er ook gezeefde tomaten uit n pak erbij als je dat niet wilt verse tomaten. Dan kipkruiden (met zout erin) erover heen. Alles goed mengen met olijfolie en in de oven tot aardappel en vlees gaar zijn.

    Ik doe er altijd nog een salade van komkommer, ui, tomaat evt ijsbergsla en als je van knoflook houdt) een versgeperste knoflook door de salade met beetje wijnazijn olijfolie en zout en (als je ervan houdt) fijgesneden verse koriander en olijven.

    Smakelijk
  5. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Tagliatelle met witlof en abrikozen.

    Altijd groot succes hier.
    >>LINK<<
  6. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    kipblokjes aanbakken en dan Courgette met knoflook en tijm even kort erbij doen,
    Hele bups in ovenschotel met (gekookte) pennepasta erdoor heen

    bechemelsaus maken en mengen met flinke eetlepel kruidenroomkaas

    over kip/courgette doen

    Parmezaanse kaas erover raspen en laten aanbruinen in de oven.....
  7. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Rode kool-preischotel uit de oven.

    Wat olijfolie verwarmen en op laag vuur een paar teentjes geplette knoflook even in aanfruiten. Paar aardappels koken en in schijfjes snijden.
    Pondje rundergehakt in de olie aanbraden. Paar paprika's, uien en preistronken in stukjes snijden en samen met het gehakt aanbraden tot het beetgaar is.
    Ovenschaal invetten en de aardappels in schijfjes op de bodem leggen. Het prei-gehaktmengsel daaroverheen verdelen. Het geheel afdekken met een pot rode kool (met appeltjes).
    Half uurtje tot drie kwartier in de voorverwarmde oven (op zo'n 175 tot 200 graden) verder afgaren laten.
    Plaatje
  8. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx
    Bij ons is de shoarma schotel favoriet.
    Je hebt nodig;
    500 gr shoarmavlees
    200 gr gele rijst
    200 geraspte kaas
    klein potje ongeklopte slagroom
    1 flinke prei
    cayennepeper
    peper
    zout
    1 ei

    Gele rijst koken en afgieten
    Shoarma bakken
    Prei erbij doen en meebakken
    De slagroom met een losgelopt ei , snufje zout, peper en cayennepeper en de helft van geraspte kaas mengen
    Rijst met de shoarma/prei mengen en in een ovenschaal doen
    Het mengsel van slagroom etc eroverheen gooien en als laatste de andere helft van geraspte kaas .
    aluminiumfolie erover doen en een kwartier inneen voorverwarmde oven van 200 gr. Dan alu folie eraf en nog 5 minuten de kaas laten smelten
    mjammie SmileSmileSmile
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef geert26
    Rode kool-preischotel uit de oven.

    Wat olijfolie verwarmen en op laag vuur een paar teentjes geplette knoflook even in aanfruiten. Paar aardappels koken en in schijfjes snijden.
    Pondje rundergehakt in de olie aanbraden. Paar paprika's, uien en preistronken in stukjes snijden en samen met het gehakt aanbraden tot het beetgaar is.
    Ovenschaal invetten en de aardappels in schijfjes op de bodem leggen. Het prei-gehaktmengsel daaroverheen verdelen. Het geheel afdekken met een pot rode kool (met appeltjes).
    Half uurtje tot drie kwartier in de voorverwarmde oven (op zo'n 175 tot 200 graden) verder afgaren laten.


    Lekker
    Ik zou de eerpels bovenop doen
    Die worden dan knapperig
    De rode kool droogt uit lijkt me
  10. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Lekker
    Ik zou de eerpels bovenop doen
    Die worden dan knapperig
    De rode kool droogt uit lijkt me

    Valt wel mee, maar eerpels drogen bovenop ook wel wat uit. Dan kun je ook aardappelpuree gebruiken, maar daar ben ik zelf weer niet zo weg van.
    Ik kijk altijd af en toe even hoe het er voor staat.
  11. adrie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van adrie

    dit lijkt mij een heerlijke schotel. ga deze binnenkort maken. ik laat weten of het gelukt is en of het lekker was.
    thanks, grt Adrie
  12. adrie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van adrie

    ook deze ga ik maken, is net weer anders dan de eerste reaktie.
    thanks voor het recept. ik laat weten of het lekker was.
    grt Adrie
Terug naar de lijst