laptop en geen wifi

laptop en geen wifi 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Enige tijd geleden viel mn wifi signaal op de laptop opeens weg. Herstellen van de verbinding lukte niet. In beschikbare netwerken werd van alles weergegeven maar niet de mijne.
    Ik dacht dat mijn modem nu echt de geest had gegeven dus nieuwe modem ge?nstalleerd.
    Maar helaas, nog steeds geen verbinding te maken. Bij beschikbare netwerken staat wel mijn router maar hij pakt de beveiligingssleutel niet.
    Modem en router werken verder op andere apparaten prima. De laptop zelf kan ook inloggen op een ander netwerk.
    Ik denk daarmee uitgesloten te hebben dat het probleem in de modem, de router of de laptop zelf zit. Maar wat kan het dan wel zijn? Zie ik wat over het hoofd?
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ik vind dat soort dingen enorm lastig op afstand.
    Het enige dat in me opkomt is gezeur met 2,4 ghz vs 5 ghz.
    Heb je een dual band router?
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik vind dat soort dingen enorm lastig op afstand.
    Het enige dat in me opkomt is gezeur met 2,4 ghz vs 5 ghz.
    Heb je een dual band router?

    Geen idee. Wat is een dual band router?
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Boep

    Geen idee. Wat is een dual band router?


    Een router die gebruikt maakt of gebruik kan maken van 2,4 ghz en 5 ghz.
    Ik heb zelf daar een keer gezeur mee gehad omdat mijn laptop geen 5 ghz ondersteunt. Dit gezeur ontstond bij mij toen ik een nieuwe modem/router kreeg.
    Ik weet niet het fijne ervan maar weet wel dat toen het beeld ontstond van goed werkende apparatuur terwijl verbinding toch niet mogelijk was.
    Misschien weet Scar hier meer van? Of een andere IT-er?
    Misschien klopt mijn idee ook helemaal niet hoor maar dit schoot door mijn hoofd.
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef EmC


    Een router die gebruikt maakt of gebruik kan maken van 2,4 ghz en 5 ghz.
    Ik heb zelf daar een keer gezeur mee gehad omdat mijn laptop geen 5 ghz ondersteunt. Dit gezeur ontstond bij mij toen ik een nieuwe modem/router kreeg.
    Ik weet niet het fijne ervan maar weet wel dat toen het beeld ontstond van goed werkende apparatuur terwijl verbinding toch niet mogelijk was.
    Misschien weet Scar hier meer van? Of een andere IT-er?
    Misschien klopt mijn idee ook helemaal niet hoor maar dit schoot door mijn hoofd.

    Ik ga Ziggo wel bellen en heel blond doen.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Boep

    Ik ga Ziggo wel bellen en heel blond doen.


    Smile
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ze hebben een enorm lange wachtrij. Melding van het bandje is: heeft u vanaf 5 december een probleem met internet op Windows 10, neem dan contact op met Microsoft. Het heeft te maken met een update.
    Mijn probleem was trouwens al iets eerder. Smile
  8. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    pffffff daarom heb ik kpn, 24 uurs hulp gratis bellen
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Boep
    Ze hebben een enorm lange wachtrij. Melding van het bandje is: heeft u vanaf 5 december een probleem met internet op Windows 10, neem dan contact op met Microsoft. Het heeft te maken met een update.
    Mijn probleem was trouwens al iets eerder. Smile


    Geweldig die service Smile
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Nu ik erover nadenk, het kan niet in de Windows update zitten want die zat dan ook al op de laptop toen ik hem testte op een ander netwerk.
  11. CoDe
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CoDe
    Heb je ook bellen van ziggo? Dan bel je gratis met het nummer 1200. Kost je alleen wat geduld.
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef CoDe
    Heb je ook bellen van ziggo? Dan bel je gratis met het nummer 1200. Kost je alleen wat geduld.

    Ze hebben geen wachtrij momenteel. 't Is zo druk dat ze melden het later nog maar eens te proberen.
Terug naar de lijst