Stanleymes kopen als kind

Stanleymes kopen als kind 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Salome zelf op 11 januari 2017 om 11:49:14

Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Salome
    Mijn zoon van 12 nam wat boodschappen voor me mee en daar hoorde ook een stanleymes bij, ik ben namelijk aan de klus.
    Maar hij kreeg het mes niet mee.
    Nou ben ik erg verbaasd en aan het zoeken naar regelgeving hierover. Kan echter niks vinden.
    Wat zegt de wet hierover?

    Nou, de wet is opvallend simpel. Minderjarigen zijn niet handelinsgbekwaam, en mogen dus niets kopen (geen enkele 'rechtshandeling verrichten' zoals kopen, huren, of een bankrekening openen). Er is een uitzondering gemaakt 'indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten', waardoor een 17-jarige in ieder geval een patatje oorlog kan halen. Een en ander is geregeld in BW 1:234 et seq.
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Erna


    Bij tapijt en zeil leggen is een stanleymes met haak vele malen makkelijker en preciezer werken dan met een recht mes.

    Dat zei ik ook 😄
  3. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Is dit niet een beetje gevalletje 'waar maak je je druk over', 'pick your fights' en 'besteed je energie zorgvuldig', lieve Salome?
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Is dit niet een beetje gevalletje 'waar maak je je druk over', 'pick your fights' en 'besteed je energie zorgvuldig', lieve Salome?

    Ze is er verbaasd over en stelt een vraag.? Lees niks over een enorme inzet van energie dit dit gebeuren van haar vraagt........Smile
  5. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef Solar

    Ze is er verbaasd over en stelt een vraag.? Lees niks over een enorme inzet van energie dit dit gebeuren van haar vraagt........Smile

    Googlen, draadje openen, reageren. Erover nadenken, je ergeren. Als je niet veel energie (reserve) hebt kan dat al best veel zijn.
  6. Bericht van Solar is op 11-01-2017 om 09:49:01 uur verwijderd door Solar.

    Reden: geen zin in

     
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Googlen, draadje openen, reageren. Erover nadenken, je ergeren. Als je niet veel energie (reserve) hebt kan dat al best veel zijn.



    Googelen is het eerste wat ik doe als ik iets wil weten. In dit geval kwam ik er niet helemaal uit. Dus vraag ik de expertise van OA, want dat gaat heel snel.
    Ik weet nu over regelgeving. En dat ik dus minder aangepast ben dan ik dacht.
    Geen ergernis whatsoever. En ik reageer dus ook niet overal op. Niks aan de hand.Smile
  8. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Maar nu weet je wel alles toch?

    Ik blijf mij verbazen over jou :draai:
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Marnel
    Maar nu weet je wel alles toch?

    Ik blijf mij verbazen over jou :draai:



    Er zijn hier nog steeds mensen van gedachten aan het wisselen, zo'n draadje is niet alleen van en voor mij toch?
    Maar goed, ik ga sluiten, want hier heb ik helemaal geen zin in.
    En ik ga even van OA. Ik stel me hier en daar enorm kwetsbaar op en moet me voor m'n gevoel steeds opnieuw verantwoorden en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Terug naar de lijst