terug vragen loonbelasting

terug vragen loonbelasting 

Onderwerp van margreet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mijn zoon is 16 en werkt sinds september bij de appie, er wordt loonbelasting afgehouden, kan hij dit terugvragen of gaat dit automatisch via de belastingdienst? Hij heeft nog geen digid...
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef margreet
    Mijn zoon is 16 en werkt sinds september bij de appie, er wordt loonbelasting afgehouden, kan hij dit terugvragen of gaat dit automatisch via de belastingdienst? Hij heeft nog geen digid...


    DigiD aanvragen en vanaf 1 maart het belastingformulier invullen en opsturen dan ontvangt hij het in juni terug.

    Waarom laat hij eigenlijk loonbelasting inhouden?
  3. dank je, ik denk dat hij dat zelf aangekruist heeft bij zijn contract?
  4. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69
    quote:
    Dit schreef margreet
    dank je, ik denk dat hij dat zelf aangekruist heeft bij zijn contract?


    Volgens mij doet Appie dit standaard.... Deden ze bij mijn toen 16-jarige dochter ook. Inderdaad teruggevraagd na een DigiD aangevraagd te hebben.
  5. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef margreet
    dank je, ik denk dat hij dat zelf aangekruist heeft bij zijn contract?



    En is meteen soort spaarpotje. Je krijgt tegen de vakantie dan nog wat geld terug.
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef --Anja1969--


    Volgens mij doet Appie dit standaard.... Deden ze bij mijn toen 16-jarige dochter ook. Inderdaad teruggevraagd na een DigiD aangevraagd te hebben.



    Doet Appie niet hoor.
    Die keus is aan de medewerker.
    De vraag of er loonheffing toegepast moet worden is wel een beetje onduidelijk op dat formulier.
    Een nieuw formulier is snel genoeg ingevuld.
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Fons69



    En is meteen soort spaarpotje. Je krijgt tegen de vakantie dan nog wat geld terug.


    Ik snap dat nooit. Je kunt beter zelf sparen dan de belastingdienst dit voor je laten doen. Bovendien kun je er dan over beschikken op het moment dat je het nodig hebt, zonder afhankelijk te zijn van het uitkeringsmoment van de belastingdienst.

    >>LINK<<:
    Studenten- en scholierenregeling

    Volg je een opleiding? Vraag je werkgever dan de studenten- en scholierenregeling toe te passen. Hij houdt dan geen of minder loonheffing in op je loon. Je krijgt dan meer loon uitbetaald. Gebruik hiervoor het formulier Model opgaaf gegevens voor de loonheffingen (studenten- en scholierenregeling).


    Gewoon een nieuw formulier in laten vullen dus. En voor de al betaalde loonheffing doe je dus in het jaar na de ontvangen inkomsten belastingaangifte. Hij zal dan de ingehouden loonheffing terug ontvangen. Wel digi-d aanvragen.
Terug naar de lijst