Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef frida_m


    Ik weet ongeveer waar het is, maar weet nog niet hoe groot het is. Wel dat het zonnig ligt, dus dat is mooi. Wil in ieder geval aardappelen, boontjes, pompoen en snijbiet.


    Inmiddels staan de eerste groenten in mijn tuin: peultjes, sugarsnaps, raapstelen en radijs. Het is heerlijk losse grond (zavel), makkelijk te bewerken. Er staan ook rozen, braam, aardbeien en stokrozen op de tuin van de vorige eigenaren. Nu wachten op zonnig groeizaam weer.

    Jammer Indigo, dat het voor jou niet meer haalbaar is. Ik deel de tuin overigens samen met een vriendin, dat scheelt wel.
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef Sjaak1303

    Wel balen voor je zeg..Is je knie al wel weer op normale dikte?Zag een keer een foto ervan.


    Jawel, het gaat al best goed. Ik kan al weer kleine stukjes rennen. Maar het doet pijn als ik het lang belast en helemaal buigen (hurkzit) of op mijn knie?n zitten zal ik waarschijnlijk nooit meer kunnen. Dat, samen met een niet beweegbare schouder wil ik de verantwoordelijkheid niet voor een grote tuin binnen een vereniging. Jammer hoor, maar misschien over een paar jaar weer.
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef frida_m


    Inmiddels staan de eerste groenten in mijn tuin: peultjes, sugarsnaps, raapstelen en radijs. Het is heerlijk losse grond (zavel), makkelijk te bewerken. Er staan ook rozen, braam, aardbeien en stokrozen op de tuin van de vorige eigenaren. Nu wachten op zonnig groeizaam weer.

    Jammer Indigo, dat het voor jou niet meer haalbaar is. Ik deel de tuin overigens samen met een vriendin, dat scheelt wel.


    Leuk, nu al begonnen. Tuinbonen kunnen ook al denk ik.

    Jaloers op losse grond, wij hadden klei en zwaar en vast.
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik heb mijn tuin afgezegd. Helaas. Het was een leuk project maar uiteindelijk onhaalbaar. Vanwege knieoperatie en frozen shoulder ben ik niet in staat in een tuin te werken met die intensiteit. Misschien over een paar jaar weer. Nu heeft een Roemeense vrouw het overgenomen, zij heeft veel tijd en is fit.

    .........



    Wat ontzettend zonde dat je al zo jong zulke fysieke beperkingen hebt, terwijl rennen en tuinieren je lust en je leven was.
    Heel veel sterkte en hopelijk stapje voor stapje weer wat meer souplesse in je lijf.
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Heel jammer dat je de moestuin moest afzeggen.
    Zeker vanwege die lichamelijke dingen.
    Dat van die tijd herken ik wel.
    Nou ja, binnenkort zijn de avonden weer langer maar als je ziet hoe snel een weekend weer dichtslibt met van alles en nog wat.
    Ik ga nu morgen na mijn werk tot het te donker wordt. En hopelijk zaterdag ook nog.
    Maar het hele weekend staat in het teken van het paardrijden van dochter.

    Die bonsais, dat lijkt me echt gaaf! Heel mooi om te doen. Ik ben benieuwd.

    Heerlijk Frida. Ik zal ook eens een update schrijven maar ik wilde nog even snel een tip geven:
    Bij de Aldi deze week is het vliesdoek in de aanbieding. Verschillende maten maar ik heb een paar pakken van die van 1,5 bij10 genomen.
    Kosten 1.99 euro. Dat is echt heel goedkoop vergeleken andere adressen.

  6. quote:
    Dit schreef Anthea


    Heerlijk Frida. Ik zal ook eens een update schrijven maar ik wilde nog even snel een tip geven:
    Bij de Aldi deze week is het vliesdoek in de aanbieding. Verschillende maten maar ik heb een paar pakken van die van 1,5 bij10 genomen.
    Kosten 1.99 euro. Dat is echt heel goedkoop vergeleken andere adressen.



    Waar gebruik je dat voor?
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Bijvoorbeeld om planten af te dekken bij evt nachtvorst.
    Of bv om de bonen die gezaaid zijn te beschermen tegen vraat.
    En de plantuitjes ook bv.
    Het is wel lichtdoorlatend.

    O ja, de Lill gordijnen van Ikea zijn heel goedkoop en daar kun je bv je kolen mee afdekken en de worteltjes en zo.
  8. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Dank voor de tip van de vliesdoek en de Ikeagordijnen, het is vervelend als beesten je groenten wegvreten.

    Zaterdag is de pootaarde in de aanbieding bij de Aldi, dan gaan hier de zaadjes weer op de vensterbank.
    Dan kunnen ze rustig groeien, af en toe zet ik ze buiten zodat ze wat wind vangen want daar schijnen de stekjes sterker door te worden.

    Jammer van je tuin Indigo, hopelijk kun je over een paar jaar weer uit de voeten.
    Ik heb trouwens mijn groenten (behalve de aardappels en de pompoenen) allemaal in bakken staan, zo hoef ik niet te diep te bukken en de
    bakken kan ik doen beschermen tegen slakken, erg handig.
  9. quote:
    Dit schreef Anthea
    Bijvoorbeeld om planten af te dekken bij evt nachtvorst.
    Of bv om de bonen die gezaaid zijn te beschermen tegen vraat.
    En de plantuitjes ook bv.
    Het is wel lichtdoorlatend.

    O ja, de Lill gordijnen van Ikea zijn heel goedkoop en daar kun je bv je kolen mee afdekken en de worteltjes en zo.


    Net even bij de Aldi geweest, maar daar was het helaas al op. Die vitrage van IKEA ga ik zeker nog wel halen.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik heb de vroege aardappels Frieslander gisteren gepoot.
    Ik ben benieuwd.
    En de raapsteeltjes komen op!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    gevlochten stengel van chilipeper voor bonsaiboompje
    Plaatje
  12. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    hier als heel 'boompje'. Is de Peruvian giallo arancia. Met lange stelen, is eenvoudig vlechten.
    Plaatje
Terug naar de lijst