router en admin wachtwoord

router en admin wachtwoord 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Leuk te lezen dat het gelukt is Boep.

    En voor de rest: dank dames Smile
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Boep

    Yes! Gelukt! Smile

    Nou. Dat was leuk voor een halve dag. Smile
    Ik heb een goed wifisignaal op alle devices maar geen internet. En dat is toch wel een beetje de bedoeling van wifi. Smile
    27 apr '17 - 16:47:09 / 27 apr '17 - 17:08:41
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Hoe ziet je netwerk er nu uit? Begrijp dat je een andere router hebt gekocht, maar hoe heb je die in je bestaande netwerk aangesloten?
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Hoe ziet je netwerk er nu uit? Begrijp dat je een andere router hebt gekocht, maar hoe heb je die in je bestaande netwerk aangesloten?

    Op een modem. Of bedoel je dat niet? Smile

    Hij deed het goed hoor. Tot ik mijn chromecast opende voor Netflix. Die kon het nieuwe netwerk niet configureren. De chromecast gereset naar fabrieksinstellingen. Niks. En toen ook de modem en router gereset. Nog niks. Geen chromecast maar ook geen internet meer. Nergens, niet op de laptop, telefoon, tablet ... Wel wifi maar geen internet toegang meer. Smile
    Nu heb ik mn oude router er weer opgezet. De nieuwe gaat terug naar de winkel.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Kan zijn dat het niet aan je router ligt, maar aan je provider.
    Meestal als je een router koopt, is het het beste om die aan te sluiten op je bestaande router van je provider. Dan kun je gebruik maken van de wifi van je nieuwe router (die vaak vele malen beter is dan die van je provider), maar hoef je niets aan te geven/veranderen bij je provider.
    Maar dan moet je een aantal instellingen veranderen/goed zetten waar ik niet zo goed in thuis ben. Heb je niet iemand in de buurt die handig is met thuisnetwerkjes? Misschien dat die kan komen kijken?
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Heb je niet iemand in de buurt die handig is met thuisnetwerkjes? Misschien dat die kan komen kijken?

    Nee helaas niet.
    Ik ben er nu even klaar mee ook. Misschien ga ik me er komend weekend even weer in verdiepen.
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ahum Smile... soms heb je opeens een slimme ingeving. Smile
    De modem en router-situatie was ontstaan met nog een andere modem, zonder wifi erop.
    Ongeveer anderhalf jaar geleden kreeg ik een nieuw modem. Waar wel de optie voor wifi op zat maar omdat ik al een router had heb ik die wifi-optie niet geactiveerd en in plaats daarvan de router er gewoon weer ingeplugd.
    Werkte prima. Tot voor een half jaar geleden ik opeens geen wifi verbinding met de laptop kon krijgen. Kort daarop viel ook op andere devices het wifisignaal regelmatig steeds even weg.

    Dus toen het hele verhaal hierboven. En opeens dacht ik gisteren weer aan die nieuwe modem, met wifi optie. Smile 'Als ik dat nou eens probeer'.....
    En nu ben ik routerloos Smile en alles werkt zoals het hoort! Smile
Terug naar de lijst