Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    O, wat gaaf Indigo!
    Ik zou ook wel ooit een bonsai willen maken.
    Wil ik al heel lang.
    Een klein eikenboompje of zo.
    Maar die pepers zijn ook gaaf.

    Ik heb wel voor het eerst pepers gekweekt in mijn zelfgemaakte kweekkasje.
    ( in mijn ingebouwde boekenkast)

    En ik ben zoete aardappel aan het laten ontkiemen en eindelijk komt er leven in.
    Duurde wel lang.
    Het trouwens de paarsige, niet de oranje want die doet het moeilijk in dit klimaat.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    leuk - mijn zoete aardappel ging schimmelen.

    welke pepers zijn het? Ik heb hier nu twintig+ soorten op kweek. Het loopt wat uit de hand maar ik houd erg van deze plant en de veelzijdigheid aan soorten.

    ik heb ook een citroenpitje weten te ontkiemen, ga ik ook een boompje van kweken.
    Plaatje
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Dat is ook gaaf.

    Het is de Bacio di satana oftewel ciliegia piccante. >>LINK<<
    Het is niet een hele bijzondere peper maar hij leek me wel leuk om in te maken en dan te kunnen vullen bijvoorbeeld.
    Volgend jaar wil ik andere soorten, bv een hele hete en zo'n hele lange dunne.

    Maar er zijn zoveel soorten. Ik heb dit jaar maar gewoon eentje gekozen om te proberen.
    Als ik meer soorten heb zal ik een grotere kweekkas moeten maken. Want ik heb niet genoeg licht door het raam in februari en maart.
    En daarbij vinden de poezen het ook leuk om kleine plantjes uit hun potjes te trekken.

    Het is ook wel een mooie plant. Ik weet niet of je deze soort ook over kunt houden ( omdat het een 'annuum' soort is want voor mij klinkt als 'jaarlijks' of zoiets?) maar anders wil ik er wel een paar over proberen te houden.
  4. erikpeter
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erikpeter
    Soms moet je geduld hebben.
    Zaadje meegenomen van de OA vakantie in Zakythos in 2014
    Na 1 jaar wachten (foto1)
    Nu na 3 jaar wachten (foto 2)
    En zo moet hij worden (foto 3)
    Nog even geduld dus
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Oh, dat is ook gaaf! Wat een engelengeduld.
    Maar dat gaat nog wel effe duren voor je zover bent. :D
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Mijn peperplantjes doen het goed. Ik geef ze zaterdag weer Pokon. Dan is het twee weken geleden. Ik ben er nog niet uit of ik ook brandnetelgier en smeerwortelgier zou kunnen doen maar dat durf ik niet aan. Dus gewoon een flesje Pokon gekocht.
    Ik heb wel last van poezen die aan mijn peperplantjes knabbelen. Gelukkig alleen aan de buitenste twee.
    Ze bloeien ook trouwens. En ik laat de bloemetjes zitten want de planten zijn best stevig. Ik moet ze weer gaan verpotten denk ik. En dan kunnen ze binnenkort naar buiten. Jippie!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  7. Die zien er al goed uit, die pepertjes van jou. Hier zijn ze nog Ieniemienie. Hoop dat het nu eindelijk eens wat warmer wordt, want op de tuin het het ook nog niet erg snel.
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik ben wel radijsjes en raapsteeltjes aan het oogsten.
    Ik moet meer investeren in dat soort snelle dingen.
    Sla ook en zo en spinazie. Nou ja, ik heb Nieuw-Zeelandse spinazie maar die is nog ieniemienie.
    Maar die raapsteeltjes, dat is wel leuk. Ze doen het heel goed en ik heb er al drie keer mensen blij mee kunnen maken.
    En zelf eten we er ook van.

    Ik heb nog veel werk op de moestuin. Morgen moest ik er maar eens een lange dag van maken.
    Mijn pompoenenbedden klaar maken, en die van de courgettes en de patisson. En de bonen en de mais.
    Ik heb nog zoveel klussen.
    Het moet ook allemaal low budget. Dat valt ook niet mee natuurlijk.
    Maar goed, zodra ik Fin. ruimte heb moet ik investeren in hoger gaas om de moestuin tegen de konijnen die er gewoon overheen springen etc.
  9. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Eerste pepertje!Smile
    Plaatje
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    ??n pompoen, maar wel een mooie (galeux d'eysines)

    De slakken lustten er pap van deze week dus ik snijd blokjes en vries die in nu het nog kan.
    Plaatje
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    te laat.

    Het vruchtvlees was te erg aangetast en niet meer eetbaar.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef indigo
    te laat.

    Het vruchtvlees was te erg aangetast en niet meer eetbaar.

    Oh zonde zeg!
Terug naar de lijst