Hoe word je lasser?

Hoe word je lasser? 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Een goede vriend van mijn oudste zoon heeft een eigen bedrijf in metaalbewerking: >>LINK<<

    Misschien kan ze daar es contact leggen.
  2. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Een goede vriend van mijn oudste zoon heeft een eigen bedrijf in metaalbewerking: >>LINK<<

    Misschien kan ze daar es contact leggen.



    Hee die zie ik nu pas, dank!
    Ze is razend enthousiast over de idee?n in dit draadje.
    Lach me dood als ze volgend jaar opeens besluit om pedagogiek te gaan doen ofzo. Ze is veelzijdig ?n besluiteloos. Ze houdt van kunst en van kinderen.
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Salome



    Hee die zie ik nu pas, dank!
    Ze is razend enthousiast over de idee?n in dit draadje.
    Lach me dood als ze volgend jaar opeens besluit om pedagogiek te gaan doen ofzo. Ze is veelzijdig ?n besluiteloos. Ze houdt van kunst en van kinderen.


    Er komt vast een tijd dat ze af en toe haar kinderen achter het behang wil lassen
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Er komt vast een tijd dat ze af en toe haar kinderen achter het behang wil lassen



    Kijk, en dan komt dit allemaal van pas.Smile
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Misschien heeft ze hier iets aan? Smile

    >>LINK<<

    Kosten zijn 305 euro.
    26 jun '17 - 10:00:43 / 26 jun '17 - 10:39:37
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik meen mij te herinneren dat een lascursus rond de ?2500 kost, een bedrijf wil wel investeren als je in dienst blijft. Ze kan een werk- leertraject doen, maar dat duurt vaak wel langer.

    Iig succes en als ze er verder in wil, dan kan ze onderwater lasser worden.
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Ik moest hier even over piekeren.. maar mijn suggestie zou de volgende zijn.

    Google eens op Ambachtelijk smeedwerk en kijk of er in de gewenste omgeving een dergelijke smidse is. >>LINK<<

    Vervolgens is de vraag of het een leerbedrijf betreft. Lassen en smeden is vakwerk en dat leer je het beste door een leermeester. Later kan ze dan een opleiding doen en dit daarin integreren en verder uitbouwen.



    Ze heeft een kennismakingsafspraak bij een leerbedrijf bij ons in de buurt. Een ambachtelijke smederij. De man was enthousiast, ook nog nadat ze aangaf geen passende opleiding in de richting te hebben gevolgd.
    Leuk!
    Heb nu een meubelmaker en straks een smid, zelf doe ik glas-in-lood - nu nog even gaan bedenken waar we kind nummer 3 naartoe kunnen sturen.Smile
  8. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Van dit soort nieuws word ik blij!
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Van dit soort nieuws word ik blij!



    Smile
  10. Nummer 3 kan gaan metselen misschien? Smile


    Fijn voor je dochter. Leuk dat ze zo weet wat ze wil.
  11. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Clara
    Nummer 3 kan gaan metselen misschien? Smile


    Fijn voor je dochter. Leuk dat ze zo weet wat ze wil.



    Metselen, of stuken! Smile

    Het was eigenlijk dat ze niet wist bij welke universiteit ze zich wilde aanmelden. De leukste studie was kunstgeschiedenis, maar ja wat kun je daar dan mee doen?
    En toen zei ik: waarom dan niet (eerst) een vak leren? Kun je daarna altijd nog iets academisch gaan doen. Maar dan kun je in ieder geval in je eigen onderhoud voorzien. Ik vind het best eng, een enorme studielening afsluiten voor een studie waarbij je je moet afvragen of je er ooit geld mee gaat verdienen...
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ze heeft een kennismakingsafspraak bij een leerbedrijf bij ons in de buurt. Een ambachtelijke smederij. De man was enthousiast, ook nog nadat ze aangaf geen passende opleiding in de richting te hebben gevolgd.
    Leuk!
    Heb nu een meubelmaker en straks een smid, zelf doe ik glas-in-lood - nu nog even gaan bedenken waar we kind nummer 3 naartoe kunnen sturen.Smile


    Smile
Terug naar de lijst