Tweedehands auto

Tweedehands auto 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Boep

    Als je toch al van plan was een andere auto aan te schaffen dan was dit misschien een leuke kans die voorbij komt maar als je helemaal nog geen 'nieuwe-auto' plannen had doe je er beter aan het te laten lopen.


    Paar jaar geleden (lekke koppakking, kapotte aircopomp, defecte ruitenwissermotor Smile) was ik wel aan het kijken, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Dit kwam op mijn pad. Ze gaan komende week een midweek weg en wilden hun auto dan aan mij uitlenen om te proberen, maar nu blijkt dat als ik een aanrijding krijg, de verzekering hun aansprakelijk stelt. Dat risico nemen ze liever niet. Ze emigreren de 22e dus willen uiterlijk de 19e de verkoop rond hebben. Anders gaat de auto verkocht worden via ANWB (volgens mij).
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Verstandig, denk ik. Want eigenlijk help je alleen hun met een 'probleem' en neem je zelf een risico op je m.b.t. verkoop van jouw auto (verkooptijd, dubbele lasten, regelzaken).
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb besloten van de week eens uit te zoeken wat ik nog voor mijn auto kan krijgen en hoe ik die het beste kan verkopen. Marktplaats zie ik niet zo zitten.

    Dan ga ik vrijdagavond hun auto ophalen en er zaterdag mee naar de garage om korte check te laten doen.

    Afhankelijk van beide uitkomsten, hak ik de knoop door.
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb besloten van de week eens uit te zoeken wat ik nog voor mijn auto kan krijgen en hoe ik die het beste kan verkopen. Marktplaats zie ik niet zo zitten.

    Dan ga ik vrijdagavond hun auto ophalen en er zaterdag mee naar de garage om korte check te laten doen.

    Afhankelijk van beide uitkomsten, hak ik de knoop door.



    Je stapt zoals ik het lees van een oude auto in een relatief nieuwe. Hebt met een beetje mazzel de komende jaren geen zorgen om de auto, waar je die met de Corsa op basis van zijn leeftijd wel weer kunt verwachten. Het enige is dat ie echt in orde moet zijn, ik ben zelf niet erg happig op machines (motor dan wel auto) die een aantal jaren zo goed als stil stonden en waar weinig snelweg mee is gereden. Dat is gewoon slecht voor de motor namelijk.

    Ik zou hem laten nakijken door je eigen garage, zeggen die 'doen' dan doen, en dan zeg je tegen de emigranten:'ik wil er graag 500 euro minder voor betalen dan jullie vragen, gezien het verschil op de kilometerteller en omdat ik tijdelijk met 2 auto's zit nu.' En dan bied je je Corsa voor een leuk prijsje op Marktplaats aan, die marge heb je dan net opgebouwd door af te dingen.
    Je hebt niks te verliezen, Kaat.
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb besloten van de week eens uit te zoeken wat ik nog voor mijn auto kan krijgen en hoe ik die het beste kan verkopen. Marktplaats zie ik niet zo zitten.


    ikwilvanmijnautoaf.nl

    of een andere verkoopsite. Je krijgt er niet veel meer dan (hun) handelsprijs maar je bent er wel snel van af.
  6. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb besloten van de week eens uit te zoeken wat ik nog voor mijn auto kan krijgen en hoe ik die het beste kan verkopen. Marktplaats zie ik niet zo zitten.

    Dan ga ik vrijdagavond hun auto ophalen en er zaterdag mee naar de garage om korte check te laten doen.

    Afhankelijk van beide uitkomsten, hak ik de knoop door.


    Hoe is de check bij je garage afgelopen en heb je aan de hand daarvan een beslissing genomen?
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Als je de beslissing op 'Ja' gezet hebt.. check nog even de volledigheid van jouw kentekenbewijs (ook wel handig voor de verkopende partij van de Peugeot).. zodat je bij een eventuele verkoop niet tegen het 'probleem' aanloopt dat je nog niet kan overschrijven omdat een tenaamstellingscode ontbreekt OF, als het al een tijdje terug is, het overschrijvingsbewijs..

    Vandaag weer meegemaakt met de wissel van de auto van mijn moeder...

    Die heeft, kennelijk, 17 jaar een kopie deel 1 als overschrijvingsbewijs in het brandwerende kluisje bewaard... Smile

    Ik kan het nog steeds moeilijk geloven..

    Morgen dus een nieuw, plastic kaartje aanvragen a raison van ? 31,50 om alleen van de auto af te kunnen komen. Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef SFR
    (..)
    Morgen dus een nieuw, plastic kaartje aanvragen a raison van ? 31,50 om alleen van de auto af te kunnen komen. Smile



    Of, misschien toch niet.. lees net nog ff dit..

    >>LINK<<

    Smile

    @Kaatje: sorry, voor de draadvervuiling. Smile
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik heb er vanaf gezien. Teveel andere dingen aan mijn hoofd. Zodra ik er aan toe ben of mijn auto echt aan vervanging toe is, dan ga ik voor wat anders kijken. Mijn ouders willen een financi?le bijdrage doen.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef SFR
    Als je de beslissing op 'Ja' gezet hebt.. check nog even de volledigheid van jouw kentekenbewijs (ook wel handig voor de verkopende partij van de Peugeot).. zodat je bij een eventuele verkoop niet tegen het 'probleem' aanloopt dat je nog niet kan overschrijven omdat een tenaamstellingscode ontbreekt OF, als het al een tijdje terug is, het overschrijvingsbewijs..

    Vandaag weer meegemaakt met de wissel van de auto van mijn moeder...

    Die heeft, kennelijk, 17 jaar een kopie deel 1 als overschrijvingsbewijs in het brandwerende kluisje bewaard... Smile

    Ik kan het nog steeds moeilijk geloven..

    Morgen dus een nieuw, plastic kaartje aanvragen a raison van ? 31,50 om alleen van de auto af te kunnen komen. Smile


    Oh, balen! Ik heb de huidige auto in 2012 gekocht volgens mij.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Oh, balen! Ik heb de huidige auto in 2012 gekocht volgens mij.


    Oh, dan heb je al zo'n kentekencard, denk ik.
    Dan is er een losse tenaamstellingscode.

    Als je die kwijt bent, kan je ook een nieuwe aanvragen. Kost, werkelijk waar, slecht 1 euro. Best coulant, van een zelfstandig bestuursorgaan die namens onze overheid dienstverlening uitvoert, vind ik. Smile
Terug naar de lijst