Vader in leven van de kinderen of niet

Vader in leven van de kinderen of niet 

Onderwerp van Claudiasaraiva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    quote:
    Dit schreef claudiasaraiva

    Maar wat ik graag zal willen met mijn
    Post is ervaring van ander lezen
    Met die ervaring zal ik mischien makkelijk beslissen al kunnen maken

    Ok?...
    Hier ziet oudste dochter haar vader al bijna 4 jaar niet meer. Ook met jeugdzorg inmenging maar wel noodzakelijk. Oudste wil vader ook niet zien, dus dat is makkelijker beslissen.

    Jongste dochter gaat nog wel regelmatig naar vader.
    Ik praat af en toe met oudste dochter, of zij weer naar vader wilt, maar nee.

    Je kan dus ook verschillend beslissen voor de kinderen.
    Of een tijdelijke oplossing, even rust voor je oudste en dan na een paar maanden bespreken.
  2. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    Ik vind het raar dat mensen hier adviseren om zelf hulp te zoeken en geen beslissing te nemen.
    Ze schrijft toch duidelijk dat zij niet gespannen is, maar dat haar kinderen lichamelijke klachten hebben en zelf ook aangeven genegeerd te worden door de stiefmoeder. En dat pa daar niets aan doet? Het gaat zelfs via veilig thuis...

    Nou, ik zou nu wel wat doen, now is the time!

    Wellicht een tijdelijke oplossing? Tegen vader zeggen dat zijn kinderen hem wel eillen zien maar dat de situatie bij hem thuis het maakt dat ze zich niet lekker in hun vel zitten?
    En dan over 6 maanden evalueren.

    Ik zou niet voor een definitieve oplossing gaan.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn dochter heeft een slechte band met haar vader. Vanaf haar dertiende zag ze hem nog maar soms en vanaf haar vijftiende niet meer. Toen ze zeventien was nog drie keer. Toen zou hij haar de volgende keer bellen en daar wacht ze nog steeds op, dit jaar tien jaar.

    Via haar stiefmoeder en mij is er wel jaarlijks paar keer contact met broertje en zusje. Ze heeft er erg onder geleden, want hoewel het contact beroerd was, het was wel contact, met haar vader.

    Wat willen je kinderen, of eigenlijk, wat wil je oudste, zelf?
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Ach Claudia, las gisteravond een stukje van je draadje. En vaker wat gelezen. Pittig is dit, ja
    Ik hoop vooral dat je wat ondersteuning voor jezelf mag vinden
    Hoge verwachtingen kun je daar inderdaad niet van hebben maar iets - even een uitlaatklep voor jezelf - is beter dan niets

    Persoonlijk heeft het hier veel rust gegeven van meet af aan verwachtingen zeer sterk te temperen. Niet dat het veel heeft geholpen in het opbouwen van contact met vader. Dat is nog altijd sporadisch en ongepland. Het heeft wel de verwachtingen voor de kinderen laag en relaxed gemaakt. Ze hebben sinds al een behoorlijk aantal jaren weinig moeite met het stellen van grenzen en laten ook vader gerust 'staan'
    Als ik destijds, komend najaar tien jaar geleden, omgang zou hebben afgedwongen (onmogelijk, maar goed) dan waren er ongetwijfeld schadelijke dingen gebeurd. Ik begrijp jouw dilemma goed. Jammer dat Veilig thuis je nog niet de goede richting heeft gestuurd. Zoek zelf zo nodig verder
    Sterkte!
  5. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    quote:
    Dit schreef scar

    Wat willen je kinderen, of eigenlijk, wat wil je oudste, zelf? [/B]


    De oudste wil graag dat de vader van hem zal houden als vroeger... dat is wat hij zeg in kind taal

    Hij hoop dat vader niet hem zal verlaten en weg gaan , hij is bang om iets te zeggen en vader boos op hem zal worden en dat hij niet meer hem zal zien .

    Hij is verdrietig dat hij daar hem gaat en zo is maar tegelijk ook bang om niet meer daar hem te gaan omdat hij hou echt veel van de vader.
    Mijn zoon is echt gevoelig , lieve jongen . Als hij zie dat iemand aan de huilen is hij word ook heel verdrietig ...
    Heeft hart van goud


    Ik kan hem niet helpen hoe graag ik dat zal willen
  6. Esmeralda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Esmeralda

    Over de hulp voor mijzelf ...

    Ik voel echt niet ziek , stres is meer dan normal in deze situatie , onmachtig gevoel ook. Ik weet dat ik mijn kind niet van alles zal kunnen beschermen en dat geeft zo raar gevoel maar ik weet ook dag normal is.

    Ik vind dat ik wel heel sterk moeder ben , en dat bedoel ik geestelijk .
    Deze situatie duurt al zo laaaaaaaaang en ik heb nooit impulsieve beslissen genomen . Omdat ik wil zo rustig mogelijk in deze situatie blijven op die manier kan ik de best beslissen nemen .

    En de bedoeling van deze post was nog een poging om te alles verzamelen om beslissen te maken omdat word wel idd nu tijd .
    At minst vind ik . Ik heb alles geprobeerd maar echt alles maar die situatie is niet makkelijk...

    Ik ben 100% allen in deze land en ik voel dat ik op jullie kan rekenen , jullie advies ook als ik soms niet mee eens zal zijn maar dat is normaal en waardeer ik de tijd dat jullie nemen om een reactie te platsten .
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Goed en knap dat je beslissingen rustig wilt blijven nemen. Dat je bezorgd bent, lijkt me niet vreemd. Het zijn situaties die vaak een lange adem vergen. Hopelijk kun je de kinderen blijven steunen en gaat je oudste zich wat sterker voelen. Ontzettend jammer als vader zijn nieuwe partner zo tussen hem en de kinderen laat staan. Dit kan hooguit hij veranderen terwijl de kinderen intussen misschien (en hopelijk) ook hier weerbaarder mee om leren gaan.
Terug naar de lijst