Huis schilderen of spuiten

Huis schilderen of spuiten 

Onderwerp van Herna


Dit onderwerp is gesloten.
door Herna zelf op 24 december 2017 om 19:29:34

Terug naar de lijst
  1. Herna
    Geniet

    Toon alleen de berichten van Herna
    Ik heb een oud huis en zoveel verschillende stenen aan mijn buiten muur zitten dat ik bedacht heb ze een kleurtje te geven.

    Nu kan ik ze gaan schilderen .... maar nu hoorde ik ook dat je ze kunt spuiten.
    Heeft iemand ervaringen met spuiten.
    Misschien een schilder met ervaring.
    Voor / nadelen.

    Gr Herna
    20 aug '17 - 12:47:35 / 20 aug '17 - 19:11:34
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Herna
    Ik heb een oud huis en zoveel verschillende stenen eraan zitten dat ik bedacht heb ze een kleurtje te geven.

    Nu kan ik ze gaan schilderen .... maar nu hoorde ik ook dat je ze kunt spuiten.
    Heeft iemand ervaringen met spuiten.
    Misschien een schilder met ervaring.
    Voor / nadelen.

    Gr Herna


    Een aantal jaren geleden heeft mijn oudste zoon (die toen schilder was) mijn woonkamer en slaapkamer gespoten.
    Ideaal! Het meeste werk zat in het leeghalen van de kamer en het afdekken van de vloer en zware kasten die staan bleven.
    Alles wat er uit moest hebben we in de tuin gezet. Daarna alles weer naar binnen. De woonkamer was in 1 ochtend klaar.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Gaat het om binnen of buiten spuiten?
  4. Herna
    Geniet

    Toon alleen de berichten van Herna

    Buiten
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Herna
    Buiten


    Eerst bij de gemeente navragen of het wel mag. Anders kun je alles in de oude staat terugbrengen
  6. Herna
    Geniet

    Toon alleen de berichten van Herna

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Eerst bij de gemeente navragen of het wel mag. Anders kun je alles in de oude staat terugbrengen






    Is dat een wettelijke regel ? Het is toch mijn " eigen" huis :)
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    ^^ jawel, maar het staat (zeer waarschijnlijk) in een omgeving waaraan normen qua 'welstand' voor afgegeven zijn..

    >>LINK<<
  8. Argon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Argon
    Buitenmuren spuiten heb ik nog niet van gehoord, wel dat ze spack erop kunnen spuiten. Wanneer je de buitenmuren wil sauzen dien je eerst een laag voorstrijk erop te zetten ( kale steen). Daarna kun je gaan sauzen wat best goed te doen is. Let op dat je wel saus neemt die voor buiten geschikt is!
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Herna






    Is dat een wettelijke regel ? Het is toch mijn " eigen" huis :)


    Ja dat kan een wettelijke regeling zijn. Eigen.huis maakt niet uit. Ligt wel aan de plek waar je woont, eisen die de gemeente stelt etc etc. Sommige plekken mag je ook kleur kozijnen niet zelf bepalen.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef SFR
    ^^ jawel, maar het staat (zeer waarschijnlijk) in een omgeving waaraan normen qua 'welstand' voor afgegeven zijn..

    >>LINK<<


    Wij hebben in een dorp gewoond waar het niet mocht, geen beschermt dorpsgezicht, wel bepalingen.
    Totdat we iemand ontmoette die het ongelijk van de gemeente mbt onze woning( voormalig winkelpand, was in de veenkoloni?n wel van oudsher wit). Toen mochten wij het wel verven.

    Maar soms zijn er ook voor wijken kleuren van woningen bepaald.

    Even foto bijgevoegd van de woning, door vorige eigenaar wit geschilderd, mocht niet, toen heeft hij hem weer bruin geschilderd met witte voegen( zag er niet uit). Wij mochten hem uiteindelijk toch wit schilderen. En bij ons was het geel, gebroken wit
    Plaatje
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wij hebben in een dorp gewoond waar het niet mocht, geen beschermt dorpsgezicht, wel bepalingen.
    Totdat we iemand ontmoette die het ongelijk van de gemeente mbt onze woning( voormalig winkelpand, was in de veenkoloni?n wel van oudsher wit). Toen mochten wij het wel verven.

    Maar soms zijn er ook voor wijken kleuren van woningen bepaald.

    Even foto bijgevoegd van de woning, door vorige eigenaar wit geschilderd, mocht niet, toen heeft hij hem weer bruin geschilderd met witte voegen( zag er niet uit). Wij mochten hem uiteindelijk toch wit schilderen. En bij ons was het geel, gebroken wit


    Wat een leuk huis!Smile
  12. quote:
    Dit schreef twelve


    Wat een leuk huis!Smile



    Dat vind ik nou ook! Smile
Terug naar de lijst