scooter zoektocht

scooter zoektocht 

Onderwerp van rotonde

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik ben me aan het orienteren op een bromscooter, een tweedehands wel te verstaan. Ik heb er 0 verstand van, dus vind het lastig om particulier tweedehands te gaan kopen. Op zich fietsen we nu alles, wat prima is en dat wil ik vooral ook zoveel mogelijk blijven doen. Waar ik tegenaan loop is dat mijn reistijden en soms kosten zo oplopen, dat een aantal dingen echt slecht haalbaar zijn.

    Hoe het eruit ziet kan mij niet boeien, als ie het maar doet. Iemand adviseerde me grote wielen, niet die kleintjes ivm stabiliteit. Gup (nu 7, bijna 8) moet achterop kunnen en als ik mijn informatie klopt heb ik dan een groter zitvlak nodig en een dubbele schokbreker achter.

    Wie heeft tips waar ik op moet letten, weet een betrouwbare verkoper in Rotterdam e.o., wat is een redelijke prijs waar ik aan moet denken.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Geen directe tips helaas.

    Wellicht heb je aan deze ANWB tips iets? Die van de milieuzone lijkt mij wel een goede voor jou, aangezien je qua leeftijd daarmee in de knel kan komen..

    >>LINK<<

    Ik zou naar een scooterzaak gaan om je te ori?nteren.

    Nog wat tips.

    >>LINK<<

    Misschien eerst een dagje een scooter huren?
    Kan je het proberen en ervaren of het iets is voor je.
  3. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Heb zelf een snorscooter (blauw plaatje) merk Kymco agility. Daarmee mag je zonder helm op het fietspad blijven rijden. Heb een extra topkoffer achterop laten zetten zodat de kinderen niet achterop er af kunnen vallen (maar ze wilden eigenlijk altijd voorop mee) . Tweedehands kost deze ong. 600,00
  4. Sloffie
    Passievolle smaakmaker

    Toon alleen de berichten van Sloffie
    Ik rij al jaren en dan het gehele jaar 50 km. per dag op een Vespa 50 LX 4T. Nooit geen problemen mee gehad dan het normale onderhoud. Ook slechts 2 lekke achter bandjes in 7 jaar tijd.
    Maximaal draagvermogen is 180 kg, ik rijd zeker 200 km op een tank benzine. Is +/- 1 op 37.
    Als ik moest kiezen nu in scooterland,nam ik er weer zo eentje.
  5. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde

    quote:
    Dit schreef Erik63
    Heb zelf een snorscooter (blauw plaatje) merk Kymco agility. Daarmee mag je zonder helm op het fietspad blijven rijden. Heb een extra topkoffer achterop laten zetten zodat de kinderen niet achterop er af kunnen vallen (maar ze wilden eigenlijk altijd voorop mee) . Tweedehands kost deze ong. 600,00


    Heb jij hem tweedehands gekocht? Want kijk ik op marktplaats enzo, dan zie ik wel die prijzen voorbij komen. Maar bij de grotere zaken die je 3 maanden garantie geven niet.

    Van die milieuzone is wel een goeie. Vooralsnog staat er niet veel in het plan tot 2030 van Rotterdam over brommers. De focus ligt op het verminderen van auto's en het verbeteren voor de fietsers.
  6. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Heb jij hem tweedehands gekocht? Want kijk ik op marktplaats enzo, dan zie ik wel die prijzen voorbij komen. Maar bij de grotere zaken die je 3 maanden garantie geven niet.

    Ja, deze bijvoorbeeld is nog redelijk nieuw, dus iets duurder >>LINK<<
    Bij een zaak ben je dan dan rond de 1100,00 kwijt.
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde

    Dat durf ik dan alleen echt niet aan. Ze kunnen mij alles wijsmaken, heb echt 0 verstand van die dingen. Eentje die zoveel te hard kan ook niet, daarvoor zie ik hier in de buurt te vaak controles. Uiteraard val ik niet in de aan te houden doelgroep, maar zal t niet altijd ontlopen
  8. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Ik kan je wel helpen bij het kopen maar bij tweedehands weet je het nooit zeker. Maar belangrijker is of het jouw oplossing is zo'n scooter. Ze zijn in het begin zwaarder dan je denkt en dan nog een kind achterop. Zolang je op snelheid bent lukt het wel (toen mijn dochter 8 was zat ik achterop en zij bestuurde hem Smile) maar bij stil staan is het opletten..

    Bij rijschool de Haan, noord-rotterdam kun je bv. eens een proefles nemen.
Terug naar de lijst