Plafond witten, moeilijk?

Plafond witten, moeilijk? 

Onderwerp van Carla-S


Dit onderwerp is gesloten.
door Carla-S zelf op 13 september 2017 om 19:34:26

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Over 4 weken zijn mijn gordijnen klaar.
    Muren en plafond zijn aan een 'verfje' toe.

    Muren rollen dat lukt mij wel.
    Maar een plafond witten, hoe moeilijk is dat?

    Verder tips voor een muurverf die glad aanvoelt wanneer het droog is en waar ik met een sopje met allesreiniger over heen kan gaan zonder dat de verf loslaat. Ik ga altijd graag een A-merk.

    Wat is het verschil tussen Sigma, Histor en Flexa?

    O ja, een echte vachtroller gebruiken?

    Schoonmaken van te voren?

    En zo ja, waarmee? (Er wordt niet gerookt in huis)

    Muurverf verdunnen?
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Muren doe ik met gemak maar plafonds witten doe ik niet meer. Vind het te zwaar werk. Ik heb het de laatste keer door een schilder laten doen en vond de prijs reuze meevallen. Daar ga ik niet zelf de pijn in nek en schouders voor nemen.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ik heb het ook uitbesteed. Enorm zwaar werk vind ik het.
  4. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ik gebruik altijd sigma of trimetal. Is duurder maar dekt beter, kleurvaster en goed schoon te maken is mijn ervaring. Ik zou voor een roller met wat harige vacht gaan zodat je de gaatjes goed op kunt vullen. Verder een kwast (grote en kleine). Soms gebruik ik een kwast als aanzet en rol t met een roller verder gladder en uit.
    Je kunt op de juiste hoogte werken dmv een steigertje of trap maar ook een roller op stok. Of alledrie ;)
    Succes!
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    En niet over elkaar heen verven want dat laat strepen achter.
  6. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Hangt af van je leeftijd, conditie en schilderervaring, maar zwaar is het.

    Neem de duurdere verf en roller!
    Geen verschil tussen Sigma, Flexa etc.
    Niet mengen.
    Bij niet roken,is stof en spinnrag weghalen voldoende.

    Succes!
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Het kan prima, maar is inderdaad zwaar. Ik doe een kleine roller op een stok, zodat ik lange halen kan maken. Dan wordt het het mooiste. Het plafond moet je in ??n keer afmaken, anders zie je verschil.
    Geen idee wat het kost om een schilder in te huren.
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    quote:
    Dit schreef scar
    En niet over elkaar heen verven want dat laat strepen achter.


    Ah, dat is een goede tip.

    Het plafond heeft naden.
    Het zijn betonplaten van 2 m breed.
    Ik zag dat het de laatste keer overdwars is gerold, dan zijn de banen maar 2 m

    Het kan dus in 3 etappes.

    Kleinere roller werkt inderdaad makkelijker dan zo'n grote
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ah, dat is een goede tip.

    Het plafond heeft naden.
    Het zijn betonplaten van 2 m breed.
    Ik zag dat het de laatste keer overdwars is gerold, dan zijn de banen maar 2 m

    Het kan dus in 3 etappes.

    Kleinere roller werkt inderdaad makkelijker dan zo'n grote

    Die plafons met naden zijn ideaal want minder lange stukken. Je kan halverwege stoppen.

    Ik krijg er last van mijn nek en schouders van en doe het dus liever niet zelf.
    12 sep '17 - 18:23:36 / 12 sep '17 - 20:28:24
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik heb het vorig jaar zelf gedaan. Wel zware en lastige klus, 2 keer gedaan. Deels gedaan. Buurman zag mij bezig en is komen helpen

    schoonmaken op trap met spons met water en wat ammonia. Met vachtrollen en korte handvat vervolgens plafond gerold.
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Vetvrij schoonmaken met St Marc
    Ammonia moet je maar tegen kunnen en is niet nodig. St Marc is een prima vervanger. Heeft je plafond een zuigende werking, dan moet je voor het schilderen eerst voorstrijk gebruiken.

    Laatste keer heb ik het gedaan met een lange stok en een niet te grote (want dan zware) roller.
    Je kunt ook een ladder gebruiker die je als steiger kunt ombouwen. Net wat je handiger lijkt.

    Ik gebruik voor het plafond altijd Histor Monodek. Kan met 1 laag prima toe. Niet verdunnen. Wil je sowieso 2 lagen aanbrengen, dan zou je de 1e laag iets kunnen verdunnen, maar hoeft niet. Histor Monodek bevalt me erg goed en is fijn mee te werken. Is ook afwasbaar.

    Maar het blijft een enorme rotklus voor met name je nek en schouders. Ik heb al vaker gezegd dat ik eigenlijk geen plafonds meer wil doen. Maar ja uit kostenoverweging toch weer zelf gedaan vorig jaar, omdat andere zaken duurder uitvielen.

    Zorg wel dat je altijd van nat doorgaat in nat om streepvorming te voorkomen. En maak je banen in ieder geval per stuk helemaal af. En wees niet te zuinig met je verf, dat droogt lelijk op. De naad tussen de verschillende plafondplaten zou je kunnen doen met een kwast net als langs de randen bij de muren.
  12. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    Wat ik altijd doe als ik plafond wit,een kartonnen bord er aan om de spetters op te vangen.
Terug naar de lijst