Sofia 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef twelve
    Ik hoop dat het door gaat. Lees net dat RyanAir dagelijk zo'n 40-50 vluchten gaat cancelen tot eind volgende maand.Smile


    (Nog) niet van en naar Nederland. Hopelijk blijft dat zo.
  2. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    quote:
    Dit schreef Clara


    (Nog) niet van en naar Nederland. Hopelijk blijft dat zo.


    Inderdaad......en hopelijk ook geen annuleringen van en naar Weeze!
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Gisteren terug gekomen uit Sofia.

    Sofia was top! Voldoende bezienswaardigheden. En Sofia is de goedkoopste hoofdstad van Europa.

    Ik vond het zeker de moeite waard! Het eten is daar ook heerlijk!
  4. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef twelve
    Gisteren terug gekomen uit Sofia.

    Sofia was top! Voldoende bezienswaardigheden. En Sofia is de goedkoopste hoofdstad van Europa.

    Ik vond het zeker de moeite waard! Het eten is daar ook heerlijk!


    Top! Wij willen er ook nog steeds heen.

    Hoe lang ben je geweest? En is was dat voldoende?
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Stoer wijf , dat doe je goed, die uitstapjes ;-)
    Houd ons op de hoogte ;-)
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Astrid


    Top! Wij willen er ook nog steeds heen.

    Hoe lang ben je geweest? En is was dat voldoende?


    Ik ben van donderdag 5 t/m dinsdag 10 oktober geweest.

    Donderdag begin van de avond aangekomen en dinsdagochtend weer in alle vroegte weg, dus 4 dagen gehad om Sofia te verkennen.
    Dat was meer dan voldoende. Langer hoefde niet, een dag minder was ook ok geweest.
    Dus niet veel anders dan een stedentrip naar een andere Europese hoofdstad.

    De jonge generatie spreekt goed Engels en hebben ook niet onder het juk van het communisme geleefd. en denken ook wat klantvriendelijker is mijn ervaring.

    We hebben de sight-seeing bus gedaan met een gids aan boord (Victor) en een stadswandeling met Free Tours (Tommy), ook zelf wat kerken, kathedraal en synagoge bezocht.

    Hebben wat Nederlanders gesproken die echt voor het shoppen gingen. Sofia is nl. de goedkoopste Europese hoofdstad.

    Ik reis op stedentrips alleen met handbagage, maar het lukte mij om een tafelkleed en een schapenvacht en nog wat klein spul in mijn trolley te krijgen.
    Een schapenvacht kost in Nederland ongeveer 75 euro, en daar slechts 25 euro.

    Uit eten gaan is ook erg goedkoop. Voor een hoofdgerecht met wijn, water en koffie ben je tussen de 15 en 20 euro per persoon kwijt.

    Het weer is daar wel grillig. Zo kwamen we op donderdag aan met 25 graden en op zaterdag sloeg dat om naar 4 graden en de hele dag regen. Gelukkig ging het zondag weer de goede kant op.

    Sofia ligt aan de voet van de berg Vitosha. Daar zijn ook wintersportmogelijkheden.
    In het winterseizoen kun je vanuit Sofia daar gemakkelijk een dagje naar toe als je van wintersport houdt. Is slechts ongeveer 20 km. van Sofia vandaan.

    Mocht iemand een keer die kant op gaan, laat maar weten, ik heb adressen van goede restaurantjes en bars bewaard.
    13 okt '17 - 09:59:09 / 13 okt '17 - 12:54:02
  7. Marianne-b
    en dan .. is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    dit misschien?


    Oke was kennelijk een domme vraag maar goed je bent al lang en breed terug lees ik Smile
Terug naar de lijst