Schadevergoeding vragen

Schadevergoeding vragen 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Volgens mij moet je dan de zorginstelling aansprakelijk stellen



    Ja, de schadevergoeding laten vaststellen adhv nieuwwaarde en foto's? vd schade en bij je volgende declaratie indienen.
    Succes, en inderdaad pas goed op jezelf!
  2. peter-oss
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter-oss
    Let wel op want de verzekering gaat uit van een dagwaarde en vaak geldt ook een eigen risico. Concreet houdt dit in dat de verzekering vrijwel niets zal uitbetalen, maar dit is de verzekering van de instelling, dus dat is niet meteen jouw probleem. De zorginstelling is in beginsel aansprakelijk voor haar bewoners, tenzij.... En daar zit een beetje een dingetje, want dan is het de vraag of de zorginstelling verantwoordelijk is voor het gedrag van de bewoners elders. Dit is direct het geval als de bewoner op last of dringend verzoek van de zorginstelling op een andere plek verbleef. Als het meer uit goedheid van jezelf is en op eigen initiatief, dan zal de instelling niet aansprakelijk zijn. Voor aansprakelijkheidstelling is altijd de vraag wie schuldig is, of waar het risico behoort te liggen. Ik zou niet meteen een aansprakelijkheidsstelling sturen maar dit meer in een gesprek aangeven. Mijn vermoeden is dat ze aansprakelijkheid zullen afwijzen. De enige oplossing is dan een vergoeding uit goedheid (billijkheid). Maar dan nog een waarschuwing, ik weet niet of jij een vergoeding krijgt voor je vrijwilligerswerk maar als je met 1 euro boven de wettelijke norm uitkomt dan moet je direct belasting betalen. Als er een vergoeding wordt betaald, let dan op dat dit goed wordt omschreven en dat het niet door de fiscus wordt gezien als een soort loon (en daar zit je al heel snel op) zodat je straks belasting moet gaan betalen.

    Groet,

    Peter
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef peter-oss
    Let wel op want de verzekering gaat uit van een dagwaarde en vaak geldt ook een eigen risico. Concreet houdt dit in dat de verzekering vrijwel niets zal uitbetalen, maar dit is de verzekering van de instelling, dus dat is niet meteen jouw probleem. De zorginstelling is in beginsel aansprakelijk voor haar bewoners, tenzij.... En daar zit een beetje een dingetje, want dan is het de vraag of de zorginstelling verantwoordelijk is voor het gedrag van de bewoners elders. Dit is direct het geval als de bewoner op last of dringend verzoek van de zorginstelling op een andere plek verbleef. Als het meer uit goedheid van jezelf is en op eigen initiatief, dan zal de instelling niet aansprakelijk zijn. Voor aansprakelijkheidstelling is altijd de vraag wie schuldig is, of waar het risico behoort te liggen. Ik zou niet meteen een aansprakelijkheidsstelling sturen maar dit meer in een gesprek aangeven. Mijn vermoeden is dat ze aansprakelijkheid zullen afwijzen. De enige oplossing is dan een vergoeding uit goedheid (billijkheid). Maar dan nog een waarschuwing, ik weet niet of jij een vergoeding krijgt voor je vrijwilligerswerk maar als je met 1 euro boven de wettelijke norm uitkomt dan moet je direct belasting betalen. Als er een vergoeding wordt betaald, let dan op dat dit goed wordt omschreven en dat het niet door de fiscus wordt gezien als een soort loon (en daar zit je al heel snel op) zodat je straks belasting moet gaan betalen.

    Groet,

    Peter


    Dankjewel voor je juridisch advies.

    Ik had ondertussen de cli?nt (danwel zijn wettelijk vertegenwoordigers) inmiddels aansprakelijk gesteld.

    De zorginstelling waar deze cli?nt onder valt, daar heb ik een contract mee en ik stuur de instelling iedere maand een factuur inzake de dagbesteding. (net zoals een eigenaar van bv. een zorgboerderij dat doet). Smile
    Inmiddels heb ik begrepen dat de zorginstelling zeker bereid is mij een schadevergoeding te geven, alleen ik moet daar zelf een prijskaartje aan hangen.Smile
    Ze dragen het niet over aan de verzekeringsmaatschappij omdat ze een hoog eigen risico hebben.
    Dus het gaat zeker geregeld worden.Smile

    Ik ga ze vanavond wel een bedrag noemen wat mij redelijk lijkt. Smile
  4. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Ik heb geen advies maar wil gewoon even mijn waardering uitspreken voor het werk dat je doet!
Terug naar de lijst