Vleesvervangers

Vleesvervangers 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Clara



    Veel?
    Wel eens van megastallen gehoord?


    Ja hoor.
    Toch loopt het merendeel van de melkkoeien in ons land een groot gedeelte van het jaar gewoon buiten en leeft niet in een megastal.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Oosterse wokreepjes van de AH zijn erg lekker en de producten van de vegetarische slager zijn goed. Daar heeft idd de Jumbo veel van.

    Vega gehakt vinden we hier alleen lekker van de vegetarische slager. De rest heeft een enorme bijsmaak (vinden wij).

    Ik wok de reepjes eerst apart zodat ze een beetje krokant worden. Voeg ze daarna pas bij de nasi oid.

    Wat ook wel goed werkt is helemaal iers anders maken. Dus geen aardappels, groenten net als anders en dan alleen een vervanger voor het vlees. Dan is de vergelijking enorm en valt al snel in het nadeel van de vleesvervanger uit.

    In een totaal ander soort (vegetarische) maaltijd dan anders wordt vlees niet eens gemist.
    23 okt '17 - 18:34:53 / 23 okt '17 - 18:55:06
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Jammer dat dit draadje opeens over melkvee gaat. Het gaat juist om minder vlees eten, wat mijns inziens juist heel goed en positief is.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    De burgers van HAK vond ik wel lekker. Bij de Jumbo te koop.


    >>LINK<<
  5. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Dit hadden wij vandaag: Vivara "kip"-stukjes.
    Een absolute afrader!
    Ouderwetse tofu-achtige, smakeloze viezigheid, zonder ?nige gelijkenis met de structuur of de smaak van kip,
    ondanks royale toevoeging van de onvolprezen pikante kipkruiden van Versteegh
    Aantal punten voor deze Vivara:
    Smile
    Plaatje
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Dit hadden wij vandaag: Vivara "kip"-stukjes.
    Een absolute afrader!
    Ouderwetse tofu-achtige, smakeloze viezigheid, zonder ?nige gelijkenis met de structuur of de smaak van kip,
    ondanks royale toevoeging van de onvolprezen pikante kipkruiden van Versteegh
    Aantal punten voor deze Vivara:
    Smile

    Die moet je skippen, inderdaad.
    De HAK burgers zijn (net als hun zakken groentenschotels) best goede uitbreiding.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Wij vinden de schnitzels en de kaasburgers van de Aldi heerlijk
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7


    Ja hoor.
    Toch loopt het merendeel van de melkkoeien in ons land een groot gedeelte van het jaar gewoon buiten en leeft niet in een megastal.

    Bron?
    Dit nog los van de andere problemen met melkvee.
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Bron?
    Dit nog los van de andere problemen met melkvee.



    >>LINK<<
    Los hiervan: voor melk en eieren sneuvelen een heleboel kalfjes en hasntjes. Ik ben geen veganist, maar dat is wel iets wat een hoop vegetari?rs niet beseffen.
  10. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Salome

    Los hiervan: voor melk en eieren sneuvelen een heleboel kalfjes en hasntjes. Ik ben geen veganist, maar dat is wel iets wat een hoop vegetari?rs niet beseffen.


    Klopt. Sta ik ook niet altijd bij stil. Ik ga daar dan ook wat meer op letten welke zuivel ik koop.
    Enfin, on topic:

    Dit draadje is wel even een eye-opener wat betreft het aanbod van vleesvervangers.
    Ik was blijven steken bij 'Valess" etc.
    Maar lees hier veel alternatieven die wel lekker schijnen te zijn.
    Volgende week zijn mijn kinderen weer bij me, dan ga ik maar iets proberen!
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Jammer dat dit draadje opeens over melkvee gaat. Het gaat juist om minder vlees eten, wat mijns inziens juist heel goed en positief is.


    Smile
    Dank je!
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Dit hadden wij vandaag: Vivara "kip"-stukjes.
    Een absolute afrader!
    Ouderwetse tofu-achtige, smakeloze viezigheid, zonder ?nige gelijkenis met de structuur of de smaak van kip,
    ondanks royale toevoeging van de onvolprezen pikante kipkruiden van Versteegh
    Aantal punten voor deze Vivara:
    Smile

    Ik vind bijna alles van Vivera niet te eten. Smile
Terug naar de lijst