vervoer ziekenhuis naar revalidatieoord

vervoer ziekenhuis naar revalidatieoord 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Vogeltje zelf op 20 januari 2018 om 08:30:19

Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Moet je dat tegenwoordig zelf verzorgen?

    Gister aan het eind van de middag krijg ik telefoon van het ziekenhuis waar mijn vader (86) ligt.
    Heit moet zich vandaag om half 11 melden bij het verzorgingshuis waar hij paar weken moet revalideren. Of er iemand was die hem kon brengen, anders moest hij in zijn eentje met de taxi er naar toe.
    Daar ik niet kan neemt mijn dochter deze taak op zich, maar vroeg me af of dit wel onze taak is.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Moesten wij bij mijn vader ook. Hij moet toch ook zijn spulletjes mee?
    Je kunt zijn verzekering vragen of de taxikosten vergoed worden. Maar ik zou een oude, zieke man niet alleen in een taxi laten gaan.
  3. Als er geen reden is voor ambulance vervoer is dat inderdaad iets wat je zelf moet verzorgen.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Moet inderdaad zelf geregeld worden. En als het met een taxi zou moeten dan hebben de meeste senioren een taxi-pasje waarmee ze goedkoop vervoer hebben.
    Daarnaast is het toch wel fijner als een familielid vader of moeder naar het verzorgingshuis brengt.
    Het is voor je vader toch ook helemaal nieuw? Moet misschien even op zijn gemak worden gesteld. Kun je hem beter ook niet alleen laten doen lijkt mij.
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Mijn dochter is mee en heeft mijn moeder gehaald dus die is ook mee.
    Hij is niet alleen dus.
    Er.was anders ook wel iemand meegegaan als zh dit had geregeld qua vervoer.

    Vroeg me het gewoon af.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Vogeltje
    maar vroeg me af of dit wel onze taak is.

    Wiens taak zou het anders moeten zijn?
  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik ben wel met de ambulance vervoerd naar het verpleeghuis, maar ik denk dat ik dan een ander verhaal ben.

    Ik moest wel even nadenken wie Heit was. Je had het over "mijn vader" en toen over Heit. Ik dacht dat het twee verschillende personen waren.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja dat moet idd zelf geregeld worden. Als je geen vervoer hebt mag je ook weleens met de taxi meerijden, maar dat zou ik van te voren wel navragen.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Afhankelijk van de indicatie zou je e.e.a ook via de basisverzekering kunnen regelen. Geldt wel een eigen bijdrage van 100 euro ofzo.
    Ik heb het 2 maanden geleden even (kort) uitgezocht namelijk.
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef SFR
    Afhankelijk van de indicatie zou je e.e.a ook via de basisverzekering kunnen regelen. Geldt wel een eigen bijdrage van 100 euro ofzo.
    Ik heb het 2 maanden geleden even (kort) uitgezocht namelijk.

    Vergeet dan niet dat via de basisverzekering je ook eerst eigen risico moet voldoen naast de eigen bijdrage. Maar met een opname in het ziekenhuis lijkt me dat in dit geval al niet meer aan de orde, omdat een ziekenhuisopname van 1 dag al de kosten van het eigen risico overstijgt.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    ^ precies. Smile
Terug naar de lijst