Micro-SD kaart telefoon + adapter laptop vraag.

Micro-SD kaart telefoon + adapter laptop vraag. 

Onderwerp van SFR

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Beste mensen,

    Ik heb -eindelijk- een Micro-SD kaart (Scandisk) van 16 GB. gekocht voor mijn telefoon (na talloze keren de melding 'geheugenruimte raakt vol' te hebben ontvangen)Smile.
    Deze in de telefoon gestopt. De menu keuze 'Micro-SD kaart koppelen' -in het geheugen menu- veranderde in 'SD kaart ontkoppelen'. Ik neem dus aan dat de kaart gekoppeld is.
    Staat ook in het scherm.. kaart heeft 14,83 GB . geheugen.

    Helaas, het telefoongeheugen blijft op de (te lage) waarde van ruim 300 mb staan.

    Mijn gedachte (beleving) dat een SD kaart uitbreiding van het telefoongeheugen mogelijk maakt klopt kennelijk niet?

    Wat kan/moet ik doen?


    ~~~~~~~~~~~~~

    Andere vraag: de originele adapter van mijn laptop heeft het begeven. Nu heb ik een andere kunnen krijgen, deze doet het ook. Alle waarden zijn hetzelfde, op de geleverde Amp?re na. Dat is nu hoger.
    (output is in beide gevallen 19V).
    De originele deed 3,42A, de omvormer die ik er nu aan heb hangen 4,97A.

    Kan dit kwaad voor de laptop batterij?
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Een app downloaden om data over te zetten van je interne geheugen naar je externe geheugen. Je telefoon verplaats dat niet vanzelf.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    Okay.

    Nu zit die SD kaart er juist ?n om App's te kunnen downloaden / updaten.. Smile

    Raar eigenlijk.. ik stop iets IN de telefoon.. maar dan is het eigenlijk toch iets wat BUITEN de telefoon blijft...Smile
  4. Als de kofferbak van je auto vol zit, en je hangt er een aanhangwagen achter, is je kofferbak toch ook niet zomaar vanzelf leeg....

    Wat betreft de output van de adapter, dat kan geen last. De adapter levert wat de laptop vraagt.
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef SFR
    Okay.

    Nu zit die SD kaart er juist ?n om App's te kunnen downloaden / updaten.. Smile

    Raar eigenlijk.. ik stop iets IN de telefoon.. maar dan is het eigenlijk toch iets wat BUITEN de telefoon blijft...Smile


    Bij sommige Android telefoons is er onder 'Settings/Storage' de optie: transfer data to SD-card.

    Je kunt ook je telefoon aan een computer verbinden en via de mappenstructuur elementen verplaatsen
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef SFR
    Okay.

    Nu zit die SD kaart er juist ?n om App's te kunnen downloaden / updaten.. Smile

    Raar eigenlijk.. ik stop iets IN de telefoon.. maar dan is het eigenlijk toch iets wat BUITEN de telefoon blijft...Smile
    wat Arjan zegt. De uitbreiding is geregeld, nu kan je ruimte gaan maken.
  7. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Nee dit kan geen kwaad.
    quote:
    Dit schreef SFR


    Andere vraag: de originele adapter van mijn laptop heeft het begeven. Nu heb ik een andere kunnen krijgen, deze doet het ook. Alle waarden zijn hetzelfde, op de geleverde Amp?re na. Dat is nu hoger.
    (output is in beide gevallen 19V).
    De originele deed 3,42A, de omvormer die ik er nu aan heb hangen 4,97A.

    Kan dit kwaad voor de laptop batterij?
  8. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Er zijn drie soorten geheugen mogelijk in je telefoon
    1 je werkgeheugen
    2 je telefoon opslag
    3 eventueel bijplaatsen van de kaart.

    Apps komen om je werkgeheugen van wellicht 1, 2 of 3 gb.
    Sommige van deze apps kan je (gedeelteijk) verplaatsen naar je af kaart wat werk geheugen vrij geeft.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef Arjen
    Als de kofferbak van je auto vol zit, en je hangt er een aanhangwagen achter, is je kofferbak toch ook niet zomaar vanzelf leeg....
    (..)


    Nee, maar dat is dan toch ook niet de bedoeling?

    Althans, de keren dat ik een aanhangwagen heb gehuurd.. voelde ik niet zo de behoefte om spullen uit de kofferbak naar de aanhanger te verplaatsen. Smile Dat is al lastig met zo'n kar erachter..
    Mijn idee van een boedelbak is dan toch om die te vullen met spullen.. in de zin van ??n samengesteld geheel (auto en aanhanger).

    Wat ik nu moet doen, lijkt voor mij meer op spullen vanuit de kofferbak van een auto (sedan) binnendoor naar de achterbank te verplaatsen.. en er is alleen een opklapbaar ski-luik beschikbaar..Smile

    Smile

    Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik kan er wel wat mee. Smile
Terug naar de lijst